Ga naar inhoud

camper opwaarderen


Dave
 Share

Recommended Posts

Ik wil mijn camper opwaarderen het toegestane gewicht is nu 3000 kg wil graag naar 3500 kg

het technische max gewicht is ook 3000 kg

we hebben een Joint Z480

op marktplaats zie ik hetzelfde type die wel het max hebben van 3500 kg zie kenteken 48-XJ-DK

WDT-service kon ons ook niet helpen

iemand enig idee?

Link naar reactie
Share on other sites

Als ik het via wat Google zoekwerk goed zie staat de Joint Z480 gewoon op een veelgebruikt Fiat Ducato onderstel.

Waarom kan WDT-service hier niks mee en hebben ze hun reactie nog onderbouwd?

In mijn bescheiden mening moet zelfs een Ducato met Light chassis zonder aanpassing te belasten zijn tot 3500kg.

 

Heeft de Joint Z480 mogelijk een eigen onderstel waar later alleen de cabine van de Ducato aan vastgemaakt is.

En heb je de fabriek/dealer al eens benaderd, of zij misschien een nieuw CoC document tot 3500kg kunnen leveren?

 

Joint campers komt uit de SEA groep in Italie, wat nu onder Trigano valt: https://www.trigano-sea.com/00-en/

Misschien kun je daar eens verder zoeken en informeren.

 

Steek je licht anders ook eens op via het camperforum. Dit forum is veel actiever met meer leden en veel meer kennis.

Wellicht zitten hier Joint camperrijders tussen, of oud Joint campereigenaars, die je misschien verder kunnen helpen.

 

aangepast door Camper-T
  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Je moet inderdaad als eerste de fabriek aanspreken op een nieuw CoC/CVO-document en sticker voor onder de motorkap met een verklaring van geen bezwaar voor het opwaarderen. WDT doet hier niets mee omdat zij alleen werkzaamheden doen voor ophogen vanaf 3500 kg.
 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...