Ga naar inhoud

Voordelig 25% tarief VW Caddy Maxi


 Share

Recommended Posts

Ik heb een VW Caddy maxi van 2018 en wil deze ombouwen naar een camper. Voor het voordelige campertarief moet de auto aan de eisen van de RDW en de belastingdienst voldoen. Nu wil ik een hefdak plaatsen maar krijg niet duidelijk of daarna de auto wordt goedgekeurd voor het campertarief.

 

Zijn er eigenaren van een VW Caddy maxi die aan de eisen voldoen, of kan iemand mij op het goede spoor zetten?

Link naar reactie
Share on other sites

Dank voor je bericht, dit was mij bekend.

 

Mijn vraag is eigenlijk of er iemand is die een VW Caddy heeft die (goed) gekeurd is bij de RDW voor het voordeliger tarief of dat je iemand kent die dit voor elkaar heeft gekregen.

 

Het is b.l. Zo dat de binnen hoogte al 130 cm moet zijn en de VW Caddy is van zichzelf 126 cm. De leveranciers van het hefdak zeggen dat het goed gekeurd wordt met het dak, maar ik krijg geen bevestiging.

Link naar reactie
Share on other sites

Als de binnenruimte nu 126cm is dan voldoe je niet aan de regels. Je kan m dan wel op camperkenteken krijgen bij de RDW, maar voor het kwarttarief moet je voldoen aan de eisen van de belastingdienst.

 

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/belastingen_op_auto_en_motor/motorrijtuigenbelasting/bijzonder_tarief/inrichtingseisen_kampeerauto_camper

 

Quote

Zijn aan de binnenkant van de binnenruimte materialen aangebracht tegen de wanden, de vloer of het plafond? Dan gaan we voor de beoordeling van de vraag of de binnenruimte voldoet aan de vereiste afmetingen uit van de verkleinde ruimte. 

 

Ook al krijg je m misschien wel op kwarttarief adhv de foto's, als ze nauwkeurig gaan kijken of je komt in een controle dan ben je gewoon de pisang.

 

Ze komen hem niet opmeten, maar beoordelen het adhv foto's die je moet meesturen. Bij een controle moet je ten alle tijden voldoen aan de geldende regels. En 129cm is geen 130, bij de belastingdienst zijn het gewoon harde getallen.

 

 

Dus tenzij je dat ding grijs rijd en zakelijk nodig hebt, of het is een benzine variant, zijn het niet perse de meest interessante auto's om om te bouwen. (En met 2018 tikt de BPM ook nog aardig aan)

Link naar reactie
Share on other sites

Dank voor je duidelijk antwoord, de bpm heb ik al betaald omdat de auto uit mijn zakelijk gebruik komt. Ik wilde de auto bij mijn pensioen vorig jaar eerst verkopen, echter is de diesel markt al aardig minder lucratief geworden. En omdat de auto nog maar een laag kilometrage heeft (60.000), had ik geen trek er veel op in te leveren.  Ik heb de auto dus al grotendeels omgebouwd. 
 


 

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...