Ga naar inhoud

Hoe krijg ik een elektrische fiets op een fietsendrager die op 120 cm hoogte achterop de huurcamper zit?


ChN
 Share

Recommended Posts

Als de fietsendrager op 120 cm hoogte zit, is hij duidelijk niet bedoeld voor e-bikes. Met twee personen zal het optillen misschien wel lukken maar grote kans dat die drager niet berekend is op het gewicht van twee e-bikes. Er even vanuit gaande dat er 2 e-bikes op moeten. E-bikes zijn nu eenmaal zwaarder dan gewone fietsen. 
Weet de verhuurder dat je e-bikes meeneemt? Lees je huurovereenkomst goed door. 

Link naar reactie
Share on other sites

Zo extreem hoog is 1,2 m ook weer niet, op onze huidige camper was dat ± 1,1 m, maar in het verleden een huurcamper mee gehad waar de fietsendrager veel hoger was. Wat het voor de drager uitmaakt of die laag of hoog hangt begrijp ik niet.

Het is als je alleen bent een handigheidje, door de knieën en fiets zo laag mogelijk vastpakken en de knieën strekken en je zit dan ruim boven 1,2 m. De Thule op het plaatje kan 60 kilo dragen en is hoger dan 1,2 m, zo zwaar is een e-bike zonder accu niet, de Gazelle van mijn vrouw is op een haar na 25 kilo.

 

731657966_Thule60kg.JPG.126870b21657578181519e6abc3c871e.JPG

Link naar reactie
Share on other sites

>>Ik zou een trekhaak plaatsen en daarop een gewone autofietsdrager. <<
Ik vrees dat de camperverhuurder hier niet zomaar mee akkoord gaat. Lees het onderwerp van TS.

Carado: de man op de foto die de fiets op het rek tilt, lijkt me bepaald geen senior en aan zijn armen te zien komt hij vaker in de sportschool. Tevens is het geen e-bike die hij tilt. 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Quote

Met twee personen zal het optillen misschien wel lukken maar grote kans dat die drager niet berekend is op het gewicht van twee e-bikes

Het ging mij meer dat de getoonde Thule kan 60 kilo aan. Hoe oud TS is? ik heb geen idee, niet iedereen met een camper is senior.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Ja dit is wel een dingetje, wij willen een VW California Ocean huren met hetzelfde probleem. Wij hebben de verhuurder geadviseerd een trekhaak onder de auto te monteren zodat wij onze eigen fietsendrager kunnen gebruiken die wel geschikt is voor E-bikes.

Ik snap dat de drager die op 120cm hoog zit meer geschikt is voor b.v. racefietsen, maar als senior zie ik mij daar (niet) meer op rijden, wel op een E-bike.

Ik heb heel wat filmpjes gekeken op Youtube over de VW California Ocean, wat er zoal op en aan zit en de werking ervan, maar ik ben nog geen filmpje tegengekomen waar uitleg gegeven wordt hoe je een E-bike op de drager krijgt. Deze vraag heb ik ook aan VW DE gesteld.

Het zou ook kunnen zijn dat de VW California Ocean bedoeld is voor jongeren, maar als camper verhuurder sla je dan de plank denk ik mis, en mis je een groot marktaandeel.

Ik hoop dat verhuurders van de VW California Ocean verstandig zijn en de trekhaak er standaard onder monteren alvorens ze de camper verhuren. Je bent dan van deze vraag af en de senioren kunnen ook op pad met deze VW California Ocean, iedereen Happy.

Link naar reactie
Share on other sites

6 uren geleden, mikeanber zei:

hallo allen

je kunt ook een andere camper huren met de goede flessendrager je huurt he snapje


Neem jij jouw bierflessen maar mee op de door jou gefleste drager.
Wij pakken de fietsen mee op een fietsendrager op de trekhaak.
 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...