Dre Geplaatst: 28 februari Share Geplaatst: 28 februari Wij zijn van plan in juni naar Zuid Engeland te gaan met een Hymer camper van 2.35x6.95 ongeveer. Nu lezen wij overal dat de wegen zo smal zijn. Iemand tips over hoe schade en stress te vermijden? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
HymerBoy Geplaatst: 28 februari Share Geplaatst: 28 februari (aangepast) idd sommige wegen zijn echt supersmal en 1 spoor met af en toe wat passeer haventjes, ook altijd hoge heggen aan de zijkant van de weg(de zgn Narrow roads), dus kras schade is onvermijdelijk. Dus goed plannen en voornamelijk hoofdwegen gebruiken. Of wat schade accepteren. Ik nam vrijwel altijd hoofdwegen en de bezoekjes naar de zo fraaie kust deed ik met de Ebike. Naar de mooie plekjes zijn helaas bijna allemaal narrow roads. Bij de echt smalle wegen staan wel borden voor de max breedte dus let daar goed op want keren lukt niet.  Succes het is echt wel de moeite waard, vooral de kust van cornwall. Wat foto's van de wegen die ik tegen gekomen ben  28 februari aangepast door HymerBoy Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
FJC48 Geplaatst: 28 februari Share Geplaatst: 28 februari Het "voordeel" is dat op die echte smalle weggetjes weinig verkeer is. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
HymerBoy Geplaatst: 28 februari Share Geplaatst: 28 februari Nou ik heb toch een aantal keer vast gestaan vanwege tegenligger, moet je achteruit, das een drama.... Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Mr Bypass Geplaatst: 17 september Share Geplaatst: 17 september Een goede chauffeur heeft hier geen probleem mee. En de tegenliggers gaan meestal zelf achteruit als ze een grote camper op ze zien afkomen. Vriendelijk zwaaien en iedereen is tevreden. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Adriatik Geplaatst: 17 september Share Geplaatst: 17 september En wat als die tegenligger óók een camper is? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Mr Bypass Geplaatst: 17 september Share Geplaatst: 17 september Tjonge jonge, hoe kom je erop…. dan wordt er gedobbeld. 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
CaradoT135 Geplaatst: 18 september Share Geplaatst: 18 september Maar wat als het een tractor of vrachtwagen is, moeten die vanwege een vakantieganger, die alle tijd heeft, achteruit rijden? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
van der Honing Geplaatst: 18 september Share Geplaatst: 18 september Met alle respect, goede chauffeur of niet, maar met een camper op dit soort weggetjes te rijden is vragen om moeilijkheden en schade ( en onnodige claims bij de verzekering). Avontuurlijk is iets anders dan onnodige risico's nemen of stoer doen. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Mr Bypass Geplaatst: 18 september Share Geplaatst: 18 september Uiteraard moest ik ook wel eens een stukje achteruit. Je komt dan altijd wel binnen 100 mtr een plek tegen waar je langs elkaar kunt. Maar als achteruit rijden een probleem vormt moet je sowieso niet met een camper op pad gaan. Ik ben heel Groot Brittannië doorkruist en nooit een schram opgelopen. Camper was 235 breed en 739 lang. Waarschijnlijk ga ik volgend jaar weer want het is een geweldige ervaring. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
HymerBoy Geplaatst: 18 september Share Geplaatst: 18 september ALs je geen krassen op je camper hebt dan heb je niet de echte narrow roads gereden zoals op de 1e foto die ik plaatste een paar posts eerder Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Oomlodewijk Geplaatst: 18 september Share Geplaatst: 18 september 35 minuten geleden, HymerBoy zei: ALs je geen krassen op je camper hebt dan heb je niet de echte narrow roads gereden zoals op de 1e foto die ik plaatste een paar posts eerder En heeft u die krassen geclaimd bij de verzekering? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Mr Bypass Geplaatst: 18 september Share Geplaatst: 18 september Krassen heb je altijd. Ik heb inmiddels een bijna nieuwe Hymer en ben er net mee naar Albanië geweest. Overal krassen en heel makkelijk weggepolijst ook op de ramen. En ik snap niet waarom je betwijfelt dat ik narrow roads heb gereden. Soms met de spiegel in de heg gestaan of ingeklapt. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
HymerBoy Geplaatst: 18 september Share Geplaatst: 18 september Daar twijfel ik niet aan, ik twijfelde aan zonder schrammen/krassen. Ik vond het zonde, ik polijst ze ook weg maar zoek toch de iets bredere "narrow" roads op want daar ontkom je in de UK niet aan. Heeft wel charme. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Mr Bypass Geplaatst: 18 september Share Geplaatst: 18 september Wie weet komen we elkaar daar nog wel eens tegen in tegenovergestelde richting. Dus toch dobbelen. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.