Ga naar inhoud

geluidssignaal richtingaanwijzers


VMP

Recommended Posts

Dag allemaal,

 

Ik rijd nu al een aantal jaren met een camper op een fiat dukato onderstel.

Bij het gebruik van de richtingaanwijzers hoor je een lichte "klik" elke keer dat het knipperlicht oplicht. Dat geluid is best hoorbaar wanneer je niet snel rijdt. 

Wanneer je sneller of op een lawaaierige ondergrond rijdt, hoor je dit geluid niet of nauwelijks.

Wanneer ik na een inhaalmanoeuvre terug naar rechts ga, vergeet ik wel eens dat knipperlicht, ook al omdat ik het dan vaak niet hoor.

Bestaat er een systeem om de klik van het knipperlicht wat luider te maken. Een soort "ting" wanneer je de richtingaanwijzers gebruikt. Ik kan mij voorstellen dat andere weggebruikers zich ergeren wanneer ik voor hen uitrijd met knipperende richtingaanwijzers, terwijl ik netjes op mijn baanvak blijf....

Ik bedoel een klein extra geluidssignaal zoals dat wanneer ik de maximaal toegelaten snelheid overschrijd. (op mijn navigatiesysteem)

Bij de fiatgarage lieten ze me al weten dat zoiets niet bestaat. Dus wil ik dat zelf wel maken en plaatsen.

Iemand een idee??

 

Groeten,

Peter 

Link naar reactie
Share on other sites

Dankjewel voor de informatie.

Ondertussen heb ik in België een kant en klaar setje gevonden om dit probleem op te lossen. Nu  nog de beide draden vinden die een signaal naar de knipperlichten sturen. Daar kunnen ze me bij Fiat wel mee helpen.

 

Groeten,

Peter

Link naar reactie
Share on other sites

Ja, dat weet ik ook wel. Alleen, als ik een inhaalmanoeuvre  maak of gemaakt heb, let ik vooral op de weg en zit ik niet zo op mijn dashboard te kijken. En dan wijst mijn bijrijder mij er steeds op dat ik mijn pinkers moet afzetten. Vervelend dus, en ook vervelend voor andere weggebruikers die een verkeerd signaal krijgen over waar ik heen wil rijden....

Dit is overigens een probleempje dat motorrijders ook ondervinden, omdat ze door hun helm het geklik van de knipperlichten niet horen.