Ga naar inhoud

Rondreizen zonder adres in NL


Daan Vis
 Share

Recommended Posts

Samen met mijn vrouw hebben wij het voornemen vanaf eind 2024 te gaan rondreizen met een camper. Wij verkopen onze woning en gaan, zolang dit kan op reis. Ik heb echter verschillende verhalen gehoord over hoelang je per jaar in NL moet verblijven om verzekerd te blijven voor bijvoorbeeld zorg e.d. Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij wellicht van tips voorzien? Alvast dank!

Link naar reactie
Share on other sites

Een tijdelijk post-of briefadres heb ik wel. Een gemeente geeft hiervoor 6 tot 12 maanden akkoord op. Echter moet je dan blijkbaar 4 maanden in NL verblijven om verzekerd te blijven voor zorg e.d. Mijn vraag is of iemand hiermee ervaring heeft om verzekerd te blijven maar niet 4 maanden in NL hoeft te verblijven.

Link naar reactie
Share on other sites

Op 8-2-2024 om 11:53, Daan Vis zei:

Samen met mijn vrouw hebben wij het voornemen vanaf eind 2024 te gaan rondreizen met een camper. Wij verkopen onze woning en gaan, zolang dit kan op reis. Ik heb echter verschillende verhalen gehoord over hoelang je per jaar in NL moet verblijven om verzekerd te blijven voor bijvoorbeeld zorg e.d. Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij wellicht van tips voorzien? Alvast dank!

Kijk eens (als begin) op de site van NKC  advies. Sowieso dus even langs gaan in je huidige Gemeente. Succes! Mooi idee en doel!

Link naar reactie
Share on other sites

Voor AOW opbouw en zorg verzekering moet je wonen of werken in Nederland.

 

Met een inschrijving KvK werk je dus in Nederland. (Het is maar een idee, weet niet of het kan/mag)

Je kan ook vanuit thuis online werken, als je in je camper woont maakt het niet uit waar die staat.

Als je al een pensioen hebt heb je een inkomen AOW+Pensioen uit Nederland, volgens mij ben je dan automatisch in Nederland verzekerd. Weet niet of de 4 maanden dan nog geldt. (En wie gaat controleren of je werkelijk 4 maanden in NL bent?)

aangepast door Dieseltje
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...