Ga naar inhoud

Maxview Roam 4G/Wi-Fi antenne + router.


GeMa
 Share

Recommended Posts

Ik lees hier veel waardevolle opmerkingen, maar ook een paar misverstanden. Ik denk dat het primaire probleem van de vraagsteller de instelling van de router is welke problemen geeft (of de router is defect).

 

Ik heb weliswaar geen Maxview setje, maar de router is ook daar Teltonika. Ik gebruik de Teltonika RUT 850 met een dubbele externe antenne en dat voldoet prima, levert (bij een voldoende sterk signaal) een behoorlijke bandbreedte en de instellingen gingen in één keer goed. Ja, het is een webbased omgeving en je moet wel enige kennis van zaken hebben, maar de drama's die ik hier lees ben ik absoluut niet tegengekomen. En ook de prijs de betaald is, vind ik aan de stevig kant. Ik heb voor de RUT 850 met dubbele externe antenne nog geen 200 euro betaald en de installatie was (zelf) in een half uurtje gedaan.

Link naar reactie
Share on other sites

Blijkbaar is het met de Maxview Roam een ander verhaal dan met de Teltonika Rut 850.

Met de Maxview is meestal geen contact te krijgen met de router. Daar valt niet veel aan in te stellen. Het interne wifi signaal wordt  prima gemaakt.  Maar dan zonder internet.

Zo heb je er dus niets aan.

Link naar reactie
Share on other sites

Vreemd, je leest namelijk ook goede reviews over deze set. Wat mij wel is opgevallen (eigen ervaringen) dat de meeste camper dealers geen kaas hebben gegeten van deze en andere nieuwe technieken en dan maar wat doen en roepen. Wat zegt Maxview er zelf over?

Link naar reactie
Share on other sites

Ik vraag me af hoe je in contact komt met de fabrikant van de MaxViewRoam. Volgens mij loopt de correspondentie alleen via de dealers. Aan mijn dealer heb ik gevraagd om contact op te nemen met de fabrikant of in ieder geval hun leverancier. Maar volgens mij doen ze dat niet. Ze verkopen die setjes wel maar echt een goede ondersteuning hebben ze niet. Enfin, nu wil ik niet te negatief doen en zal afwachten tot het moment dat ik weer op de camping kom of het systeem dan wel werkt. Want in de werkplaats van mijn leverancier kreeg ik hem samen met de monteur aan de praat. Hoop dat de nieuw geplaatste router het probleem heeft opgelost. Echter kan ik dat pas bepalen zodra ik hem weer kan gebruiken. Maar vind deze discussie erg zinvol. Stukje bij beetje wordt je weer wijzer door de discussie.

Link naar reactie
Share on other sites

Ondertussen ben ik van plan een andere router aan te schaffen. 

Giba caravantechniek in Duitsland verkoopt onder eigen naam de Teltonika Rutx11.

Afgaande op de youtube uitleg van Giba hebben zij er verstand van.

Bij testen komt deze router er goed uit.

Deze zou aan te sluiten zijn op de Maxview antenne.

Heeft iemand ervaring met deze router?

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 year later...

Het is inderdaad een drama. Ik heb dit dure systeem ook gekocht met het idee om altijd Een goed wifi signaal te hebben. Dat is ook wat mijn dealer Decocamper mij voorspiegelde.

Tijdens de eerste trip werkte het systeem helemaal niet. De router bleek defect te zijn. Nu voor een langere trip op pad.

Het systeem werkt zeer matig. Vaak kan de router het internet niet vinden. Dan moet je de router resetten. Daarna moet de sim card weer geactiveerd worden.

vaak word je er na een poosje weer uitgeflikkerd.

ik ben er allesbehalve tevreden over en ga na de vakantie zeker op zoek naar een alternatief. 

 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 months later...

Beste lezers, heel herkenbaar wat geschreven is. Ik heb ook een maxview roam laten installeren, hij deed het prima, maar nu ( nog geen jaar oud) een drama. Ik heb de firmware geupdate en daarna weer moeten verwijderen. APN handmatig ingesteld etc. etc. De firma teltonika reageert snel, maar verwijst even snel door naar Maxview.  Leverancier heeft er qua software en techniek geen verstand van. Ik blijf het proberen. Heb nu wel een oude smartphone en daar de simkaart ingedaan. Als hotspot werkt deze prima. Ik blijf volgen en prutsen. Als het me gelukt is kom zeker uitleg geven.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...