Ga naar inhoud

Moment van schorsen camper


aad fioole
 Share

Go to solution Solved by aad fioole,

Recommended Posts

44 minuten geleden, aad fioole zei:

Hallo,

Wij hebben in november een ( oude ) camper gekocht.

We willen hem voor de komende maanden schorsen.

Wanneer in de maand kan dat het beste?

Wanneer in de maand kunnen we hem, het beste weer ontschorsen?

Bij voorbaat dank voor het advies.

 

je kan hem schorsen, of schorsing opheffen, op ieder moment  via Schorsen | RDW.  Schorsing ga dan per direct in. Idem met opheffen.

Hou er rekening dat je bij schorsen (alleen bij schorsen, niet bij opheffen) dat je admin kosten betaalt, ruwweg in de buurt van 1 maand wegenbelasting

Link naar reactie
Share on other sites

oudere campers betalen maar 26,50 euro admin kosten(15 jaar of ouder). Bij 1 maand schorsen pak je dus al winst, ik doe dit regelmatig. Let wel op dat het per maand gaat, hef je de schorsing op halverwege een bepaalde maand dan betaal je alsnog de gehele maand. Beste dus begin maand schorsen en opheffen.

aangepast door HymerBoy
Link naar reactie
Share on other sites

53 minuten geleden, HymerBoy zei:

Let wel op dat het per maand gaat, hef je de schorsing op halverwege een bepaalde maand dan betaal je alsnog de gehele maand

Tot nu toe is voor mij altijd op de datum van schorsing/opheffing verrekend en niet de hele maand. Bij schorsen krijg ik doorgaans automatisch een teruggaafbeschikking omdat ik de volle maand al betaald heb, bij opheffen betaal ik eerst het deel van de resterende maand dat ie weer op de weg is , daarna pas de volle maand. 

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

45 minuten geleden, HymerBoy zei:

Das mooi, staat het niet helemaal duidelijk op de rdw site, ik heb er zelf nooit heel goed op gelet, deed het zoals ik al zei altijd aan begin van de maand.

Klopt, het is ook niet duidelijk. Zo krijg ik de teruggave via een teruggave beschikking via de post en niet in mijn berichten box van de overheid . En de maand start blijkbaar op de uitgifte dag van het kenteken, in mijn geval vanaf de 17e van de maand

Link naar reactie
Share on other sites

Op 2-12-2023 om 12:52, HymerBoy zei:

oudere campers betalen maar 26,50 euro admin kosten(15 jaar of ouder). Bij 1 maand schorsen pak je dus al winst, ik doe dit regelmatig. Let wel op dat het per maand gaat, hef je de schorsing op halverwege een bepaalde maand dan betaal je alsnog de gehele maand. Beste dus begin maand schorsen en opheffen.


Het onderstaande is onjuiste info:
- Ook jongere campers hebben al snel voordeel van schorsen omdat de houederschapsbelasting meer is dan de 80,60 euro kosten van de schorsing.
- Deze schorsing moet minimaal lopen van de dag (datum) van de schorsing tot dezelfde datum één maand later. Langer is prima. Maar minder dan betaal je voor de hele maand toch de houderschapsbelasting en kun je niets "verdienen".
 

aangepast door Broers Joske
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...