Ga naar inhoud

Extra verwarming op gasfles in camper


Fabertjes

Recommended Posts

Goedendag, 

 Ik ga half december voor een paar maanden naar Marokko. En het kan daar overdags en zeker 's nachts verdomt koud zijn. Nou heb ik 2 LPG gasflessen in mijn camper, maar verwacht dat deze niet voldoende zullen zijn om 2-3 maanden te kunnen verwarmen en koken. In Marokko is geen LPG te krijgen.. Ik wil dus alleen de boiler en koken op LPG. Maar hoe kan ik de camper verwarmen. Ikzelf zit te denken aan een losse gaskachel in mijn camper te zetten die ik aansluit op van die groene gasflessen. Die ik extra kan meenemen. Zijn er losse gasverwarmings apparaten die daar geschikt voor zijn. Ik snap dat ze veilig moeten staan en dat er voldoende ventilering moet zijn in de camper. Ik hoor graag van jullie. Of eventueel een andere oplossing. Petroleum of diesel. Vriendelijke groeten Diederik Faber

Link naar reactie
Share on other sites

5 uren geleden, Camper-T zei:

Ik begrijp dat je niet op campings met 230V gaat staan? Want dan kun je een simpel elektrisch kacheltje meenemen.

Een dieselverwarming is ook mogelijk, gevoed uit de diesltank maar dit vereist wel een kundige inbouw in de camper.

Dank voor je reactie. Normaal heb ik een goeie verwarming/ boiler in mijn camper op LPG, maar nu naar koud Marokko heb ik voor even extra verwarming nodig en ik sta normaal niet op campings. Dus voor deze 2 maanden is een standkachel inbouwen teveel gevraagd , en als ik op een camping sta vraag ik me af of de camping electra de stroomafname van het kacheltje tollereert. 

Link naar reactie
Share on other sites

1 uur terug, Camper-T zei:

Er zijn tal van kleine elektrische (camping) kachels te vinden die instelbaar zijn tussen 400-1000/2000 Watt.

Misschien is het een idee om zo'n klein en relatief goedkoop elektrische kacheltje sowieso bij je te hebben.

Dank,  ik heb sowieso een electrische kachel bij me, maar het gaat me echt om off-grid te staan voor een paar dagen en dan op gas te verwarmen.

Ik denk niet dat ik het met 2 volle lpg flessen redt, ,met een mix van butaan en propaan.  Ik heb een 145 amp huishoudaccu ( nieuw ) , 2 zonnepanelen en een koel/vries combinatie die alleen op 12 volt werkt.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...

Gas is in Marokko geen probleem , op elke hoek van de straat kun je gasflessen kopen en omruilen. Ze doen wel eens moeilijk als je bv. Een oranje fles hebt enkel wilt een blauwe omruilen , maar voor een paar euro meer doen ze niet moeilijk. 
je spreekt over 2 flessen van 11 kg  vrees ik dat je er niet komt. Als ik het goed begrepen heb gebruik je gas voor koken , warm water en verwarming. . Zo heb ik ook gereisd en dan deden we 14 dagen met een fles van 11kg..

Als je wat verder Marokko ingaat ,beneden Agadir, is het niet onverstandig om een apparaat te kopen wat je stroom op 230 volt houdt

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid