Ga naar inhoud

Digitale NKC-pas verder zonder samenwerking CCI


WJ4CAMPER
 Share

samenwerking tussen NKC en CCI met ingang van 2024 vervallen  

17 leden hebben gestemd

  1. 1. was u bewust dat de samenwerking tussen NKC en CCI met ingang van 2024 was vervallen?

    • Nee
      16
    • Ja
      1


Recommended Posts

Wij zijn kort geleden via e-mail op de hoogte gebracht dat de NKC voortaan digitaal gaat. De tekst die hiervoor werd gebruikt was:

 

Quote

Om ervoor te zorgen dat we minder papier verbruiken en zo een bijdrage leveren aan een duurzamere samenleving, wordt de NKC/CCI-pas niet meer gedrukt. De NKC-pas is digitaal te vinden in de Mijn NKC-omgeving.

 

Naar aanleiding van dit topic heb ik ook een vraag gesteld bij de NKC:

 

Quote

 

Het lijkt mij geen goede zaak om NKC/CCI-pas te digitaliseren omdat dit een van de belangrijkste doelstelling van deze pas teniet doet.

Uw paspoort veilig op zak

De CCI is een gerespecteerd identiteitsbewijs dat voor de campinghouder dezelfde waarde heeft als uw paspoort. Bij aankomst overhandigt u gewoon uw CCI, zodat u op de camping uw paspoort bij u kan houden.

Mijn vraag is derhalve zijn hierover goede afspraken met campingbeheerders in binnen- en buitenland gemaakt?

 

 

 

en dit is het antwoord wat ik heb ontvangen:

 

Quote

Helaas is het niet meer mogelijk om een fysieke ledenpas te ontvangen. De pas die u altijd ontving was een pas van de CCI, de samenwerking tussen NKC en CCI vervalt vanaf 2024. Uw digitale lidmaatschap pas kunt u niet gebruiken als vervanging van uw legitimatie.

 

Als ik de nu de eerdere e-mail bestudeer kan ik inderdaad op basis van deze nieuwe kennis tussen de regels en plaatjes lezen van deze wijziging maar de webpagina van de NKC over deze combikaart is hierover helaas nog niet aangepast.

 

aangepast door WJ4CAMPER
typefout
Link naar reactie
Share on other sites

1 uur terug, WJ4CAMPER zei:

Als ik de nu de eerdere e-mail bestudeer kan ik inderdaad op basis van deze nieuwe kennis tussen de regels en plaatjes lezen van deze wijziging maar de webpagina van de NKC over deze combikaart is hierover helaas nog niet aangepast.

 


Mooi geschreven, maar dat kan alleen helpen indien het bij de NKC wordt gemeld. Zij lezen hier immers niet mee.
 

Link naar reactie
Share on other sites

Vind dit wel weer typisch NKC, de echte reden verbloemen en dan met een mooi BS verhaal over milieu komen.

 

Krijg steeds meer een ongemakkelijk gevoel bij "onze" vereniging. Wordt er wel echt naar de leden geluisterd en in hun belang gehandeld (retorische vraag, eigenlijk ken ik het antwoord al).

 

Kijk eens naar de schandelijke vertoning van Fiat bij de gerobotiseerde (ComfortMatic) versnellingsbak van de Ducato, waar is/blijft de NKC als belangenbehartiger?

 

Kortom, tijd om m'n knopen te tellen en af te vragen waarom ik eigenlijk lid ben.

Link naar reactie
Share on other sites

@GeMaik gooi wat olie op je vuur met de volgende berekening: Het NKC-lidmaatschap 2024

 

Deze kostte mij vorig jaar 66 euro, dit wordt in 2024 verhoogd naar €72, 50 een kleine 10% verhoging. Maar wil ik toch een een hardcopy van de ACSI-gids is dit €15 extra en zoek ik tevens een alternatief voor het CCI gedeelte dan kost mij dit minimaal €12,95 in de vorm van de gelijkwaardige ANWB CKE-kaart.

De "prijsverhoging" van het NKC-lidmaatschap wordt dan ineens zo'n 85%. Bijna een eigen topic waard.

 

Nu moet ik eerlijk zijn en de kosten van de ACSI CC APP ad € 17,95 weer meenemen en in plaats van de ANWB CKE-kaart het gelijkwaardige ACSI Club ID-lidmaatschap ad € 5,95 kunnen kopen .............

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Je kunt voor minder dan 10,- euro per jaar de App van de ADAC Campingcard aanschaffen (begin van het jaar tot circa 1 maart zelfs nog geen 5,- euro). Die biedt hetzelfde en meer dan de ACSI-kaart en heeft ook online toegang tot alle campings en camperplaatsen met specificaties en reviews. Dan heb je dus verder behalve het NKC-lidmaatschap niets meer nodig als een kopie van je paspoort waarop je het BSN onherkenbaar hebt gemaakt. Simpeler kan niet, beter ook niet.

 


 

aangepast door Kees_S
Link naar reactie
Share on other sites

18 uren geleden, WJ4CAMPER zei:

@GeMaik gooi wat olie op je vuur met de volgende berekening: Het NKC-lidmaatschap 2024

 

Deze kostte mij vorig jaar 66 euro, dit wordt in 2024 verhoogd naar €72, 50 een kleine 10% verhoging. Maar wil ik toch een een hardcopy van de ACSI-gids is dit €15 extra en zoek ik tevens een alternatief voor het CCI gedeelte dan kost mij dit minimaal €12,95 in de vorm van de gelijkwaardige ANWB CKE-kaart.

De "prijsverhoging" van het NKC-lidmaatschap wordt dan ineens zo'n 85%. Bijna een eigen topic waard.

 

Nu moet ik eerlijk zijn en de kosten van de ACSI CC APP ad € 17,95 weer meenemen en in plaats van de ANWB CKE-kaart het gelijkwaardige ACSI Club ID-lidmaatschap ad € 5,95 kunnen kopen .............

 

 

Ik ga weer m'n knopen tellen, wordt steeds meer een kostenpost i.p.v. dat ik er lol/nut van heb!

 

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...