Ga naar inhoud

Verdubbeling motorrijtuigenbelasting.


Kabe
 Share

Recommended Posts

4 uren geleden, CaradoT135 zei:

Je laat het andere gedeelte van mijn tekst weg, waarom?

 

Of je nu wel of niet op de openbare weg rijdt maak niet uit, daarvoor moet je het hele jaar betalen. Schorsen geeft je de mogelijkheid om je lasten te verlichten. Daarmee klopt jouw rekensom ook niet, je moet eerst weten hoeveel mensen hun camper schorsen.

 

Onze motor en tweede auto gebruiken we ook relatief weinig, daar krijgen we ook geen korting op.

 

Nee ik betaal dan 50% voor de voorstelling die normaal 100% kost.

 

Ik liet bewust alleen de zin over jouw persoonlijke situatie rondom de motorrijtuigebelasting staan, als duiding dat het hier niet om een individuele ervaring gaat maar om het nationale effect van een halftarief motorvoertuigenbelasting bij de gemiddelde camperaar. Jouw persoonlijke oplossing met het opschorten heb je zo prima geregeld maar is geen afspiegeling van de gemiddelde camperaar en derhalve dus niet representatief.

 

Mijn berekening zal hopelijk kloppen want deze is op basis van cijfers die het NKC heeft gepubliceerd en waarmee ze in petitievorm richting Den Haag zijn gegaan.

 

Op een extra auto en/of motor krijg je geen korting en op een extra camper ook niet. Of je betaald de motorrijtuigenbelasing, of je haalt er 1 van de straat en schort deze op. Behoudens het feit dat er weinig auto's en motoren zijn waarvoor je net zo veel motorrijtuigenbelasting betaald als voor een camper, laat staan het voorgenomen halftarief.

 

En dat jij 50% van het kaartje betaald voor 100% van de voorstelling, is omdat je schriftelijk bevestigd ruim voortijdig de zaal te zullen verlaten.

Mensen die wel 100% van het kaartje hebben betaald moeten straks misschien nog 100% bijbetalen om de voorstelling af te mogen kijken.

 

 

 

aangepast door Camper-T
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...