Ga naar inhoud

Advies bij camper met verschillende wensen


Harsand
 Share

Recommended Posts

Even voorstellen, aspirant camperaar, jaar of 10 gepensioneerd, op zoek naar een geschikte camper

 We, enerzijds mijn vrouw en ik, anderzijds zoon met onze kleinzoon.

Wij vinden een groot bed, dwars of Frans het fijnste, vrij gemakkelijk een geschikte camper te vinden

Andere partij heeft graag 2 aparte vaste bedden

Onze wensen wat betreft de slaapplek lopen dus nogal uit elkaar

Een alkoof is dan een optie, maar persoonlijk heb ik daarvoor geen voorkeur, al weet ik niet precies waarom, optiek denk ik?

2 langsbedden waar ook een dwarsbed van te maken is, is een optie, maar zo te zien bouwen die vrij lang

Kom ik bij een integraal met dwarsbed en hefbed uit, hebben we onze 2 aparte vaste bedden

Zo rond de 7m worden vrijwel al onze wensen wat indeling vervuld, maar het gewicht…

O ja een garage waar de fietsen in kunnen heeft ook sterk de voorkeur

Heb inmiddels Hymer B514 en B644 bekeken

Zie ik andere mogelijkheden over hoofd?

Vooral wat betreft mogelijke indelingen

groeten

Har

Link naar reactie
Share on other sites

Wij zijn in 2003 begonnen met een 5 persoons alkoof. Toen de kinderen niet meer mee wilden en wij zat waren van dat geklim in die alkoof, kwam er een buscamper met dwarsbed. Je hebt dan geen trap nodig maar als de persoon die niet direct aan de open zijde ligt moet er weer over elkaar heen worden geklommen als de achterste persoon er uit moet, beiden niet ideaal voor oudere personen.

Wil je de fietsen in de garage, en je wil niet over elkaar heen klimmen zit je al gauw in de lengtebedden en een hefbed. Met die combinatie en de lengte komt ook het gewicht van de camper aan de orde.

Link naar reactie
Share on other sites

Lees ik goed qua gebruik enerzijds u en uw vrouw (2 personen) en anderzijds uw zoon en zijn kind (ook 2 personen?).

 

Als er maximaal 2 personen gebruik maken, dan zou ik hefbed weglaten. Scheelt gewicht, hoofd- en kastruimte. Dan denk ik aan lengtebedden waar ook 1 groot bed van gemaakt kan worden en, meerdere modellen hebben dat, optioneel met nog een extra te creëren 1 persoons bed bij zit aan voorzijde (voor uw kleinkind). Dan heb je dus een 2 + 1 slaap indeling. Wij hebben een Sunlight T68 gekocht met lengtebedden zonder hefbed en zonder optioneel ombouw naar 3e slaapplaats. 

 

Alkoof is in- en uitklimmen. Op zekere leeftijd niet meer fijn. Optisch (persoonlijk) vind ik het ook niet zo fraai en geeft meer luchtweerstand met rijden. Succes met de zoektocht. 

Link naar reactie
Share on other sites

Een ideale verkoopsite om te zoeken welke camper aan uw wensen voldoet is www.mobile.de. Daar kunt u vele filters instellen en dan rollen van zelf de geschikte campers er uit. En dan neemt u ook nog het voordeel mee van meer keuze, betere prijzen en reeds flinke afschrijving op de te betalen BPM bij invoer naar NL. Zo hebben wij ook onze ideale (Dethleffs) camper gevonden en gekocht in Duitsland.

Link naar reactie
Share on other sites

4 uren geleden, Harsand zei:

Hebben een Hymer B644 bekeken, indeling etc. past

Op Mobil een Dethleffs I5801, maar die zie ik niet veel te koop staan


Daar kun je dan een zoekfunctie voor plaatsen op www.mobile.de. Dan krijg je bericht zodra er weer een wordt aangeboden. Handig om daarvoor de App van Mobile.de te gebruiken. 
 

Link naar reactie
Share on other sites

Heb de indruk dat de oudere campers in Duitsland nauwelijks of geen prijsvoordeel meer hebben

in ieder geval bij Hymer

Maar de zoektocht is ten einde het wordt de B644

Toeval? De dag dat we hem nog eens uitgebreid bekeken hebben  maakt de regering plannen voor belasting verhoging campers bekend

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...