Ga naar inhoud

onderdelen camper


PrinsPeter
 Share

Recommended Posts

Goedemiddag,

 

begin augustus heb ik een domme fout gemaakt met het maken van een scherpe bocht naar links. Daarbij niet goed uitgekeken en de sterk uitdraaiende rechterachterkant heeft een rotssteen geraakt die in de berm lag. Gevolg: schade aan achterlicht unit en een onder skirt. Niets dramatisch, even nieuwe onderdelen bestellen, erop zetten en klaar. Ware het niet dat de onderdelen van mijn 21 jarige Eura Mobil Intergra niet meer te krijgen zijn . Merkwaardig......je mag toch verwachten dat een producent van campers (of caravans) een soort van verplichting heeft om onderdelen na te leveren. Heeft NKC hier ooit onderzoek na gedaan of andere actie in ondernomen?

 

Ondertussen heb ik wel op de 2e hands markt een achterlicht unit gevonden.....

IMG20230731152622.jpg

IMG20230731152627.jpg

IMG20230731152634.jpg

IMG20230731152652.jpg

Link naar reactie
Share on other sites

5 uren geleden, PrinsPeter zei:

Ware het niet dat de onderdelen van mijn 21 jarige Eura Mobil Intergra niet meer te krijgen zijn . Merkwaardig......je mag toch verwachten dat een producent van campers (of caravans) een soort van verplichting heeft om onderdelen na te leveren.

Meen je dat nou werkelijk? Zou dat ook moeten gelden voor onderdelen van mijn fiets, mijn auto, het koffiezetapparaat?

overigens, als je verwacht dat de NKC gaat reageren, of zelfs maar lezen, dan vrees ik dat ik je teleur moet stellen. De NKC heeft dit forum ontwikkeld en het vervolgens over de schutting gegooid.

Link naar reactie
Share on other sites

23 uren geleden, PrinsPeter zei:

Goedemiddag,

 

...

Merkwaardig......je mag toch verwachten dat een producent van campers (of caravans) een soort van verplichting heeft om onderdelen na te leveren. Heeft NKC hier ooit onderzoek na gedaan of andere actie in ondernomen?

 

 

Ik ben geen jurist maar volgens mij is een fabrikant 'verplicht' om tot 10 jaar na introductie van een product nog nieuwe onderdelen te leveren.

Bij oudere materie moet je geluk hebben dat iemand nog iets heeft liggen, moet je de (camper)sloopbedrijven afbellen, of zelf iets verzinnen.

Wellicht zijn er camperschadebedrijven die hier iets mee kunnen, of kun je zelf iets maken met glasvezel versterkt expoxydoek en epoxylijm.

 

Oh, en het NKC zit hier niet. Die heeft alleen een plaatje bovenaan dit forum achtergelaten. Dus NKC opmerkingen is hier roepen in de woestijn.

Als je de NKC direct benaderd met een e-mail dan heb je grote kans dat ook zij je niet verder kunnen helpen dan misschien alleen een adres waar

je de camper kan laten herstellen. Maar verwacht niet te veel, het NKC is geen all-in servicebureau voor camperaars.

 

aangepast door Camper-T
  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

dankjewel voor jouw reactie. Ik bedoel de NKC meer als belangenbehartiger in deze. Je mag van een camper verwachten dat hij langer mee gaat dan 10 jaar, als je op marktplaats e.d. kijkt zie je nog genoeg exemplaren van 30+ jaar staan. Ook als je een camper gaat kopen word je voorgehouden dat zo'n camper makkelijk 25 jaar meegaat (verkooppraat, zeker, maar toch). Hoe vreemd is het dan dat je carrosserie onderdelen niet meer kunt krijgen na een relatief korte tijd. Maar goed, dan maar proberen via sloop of schadeherstelbedrijf....

Link naar reactie
Share on other sites

Ik snap je redenering hoor, alleen ligt de nuance in dit verhaal misschien bij de schade. De camper zal makkelijk 25 jaar meegaan, ook de bumper, tenzij je deze beschadigd. Op dat moment ben je afhankelijk van onderdelen in de dan best kleine camperwereld. Daar zijn onderdelen van >10 jaar oude voertuigen net wat dunner gezaaid dan in de personenauto-industrie.

 

Er zijn overigens ook 3D printerbedrijven die soms in staat zijn om met een 3D scan van de bumper een opvulstuk te printen. Ze komen eventueel langs om de 3D scan of mal te maken, ontwerpen dit in het bedrijf op de PC, printen het in 3D en sturen het aan je op. Stuur infinitypro.nl anders eens een mailtje. 

aangepast door Camper-T
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...