Kletspraat Geplaatst: 23 augustus Share Geplaatst: 23 augustus Beste mede-leden, De NKC roept Ducato rijders op zich te melden die mogelijk financieel gecompenseerd kunnen gaan worden doordat Fiat een aantal jaren gebruik heeft gemaakt van zgn. sjoemel software. Volgens de berichtgeving vallen Ducato's met Euro 6 en Ad Blue buiten het "gesjoemel" van Fiat. In de 2.800 km die ik inmiddels met de bus heb gereden heb ik slechts 1 1/2 ltr Ad Blue moeten toevoegen ondanks dat ik ook in een middel-gebergte heb gereden. Ik vind dat een ontzettend zuinig verbruik, gebaseerd op de eerdere berichtgevingen die ik las. Waarop baseert de NKC de bewering dat deze Fiat buiten de claim zou vallen? Het is immers de 2.3 ltr motor van 2019 die erin zit. Ik lees graag jullie reacties. Mvrgr. Hans Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
van der Honing Geplaatst: 23 augustus Share Geplaatst: 23 augustus Vroeg me dat ook af. Blijkbaar is er geen onjuistheid bij de AdBlue types vastgesteld. Uw AdBlue verbruik is inderdaad laag. Ik verbruik ongeveer 1 liter per 1000 km. Hoe heeft u het verbruik gemeten? Heeft u met kannister of aan de pomp bij getankt? Ik merkte met de kannister dat er minder inging dan aan de pomp. 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Kletspraat Geplaatst: 23 augustus Auteur Share Geplaatst: 23 augustus 1 uur geleden, van der Honing zei: Vroeg me dat ook af. Blijkbaar is er geen onjuistheid bij de AdBlue types vastgesteld. Uw AdBlue verbruik is inderdaad laag. Ik verbruik ongeveer 1 liter per 1000 km. Hoe heeft u het verbruik gemeten? Heeft u met kannister of aan de pomp bij getankt? Ik merkte met de kannister dat er minder inging dan aan de pomp. De Ad Blue vul ik aan de pomp bij. Het is, waar ik woonachtig ben, volop verkrijgbaar. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Solution Magic Ed. Geplaatst: 25 augustus Solution Share Geplaatst: 25 augustus Op 23-8-2023 om 19:18, van der Honing zei: Vroeg me dat ook af. Blijkbaar is er geen onjuistheid bij de AdBlue types vastgesteld. Uw AdBlue verbruik is inderdaad laag. Ik verbruik ongeveer 1 liter per 1000 km. Hoe heeft u het verbruik gemeten? Heeft u met kannister of aan de pomp bij getankt? Ik merkte met de kannister dat er minder inging dan aan de pomp. In Duitsland zijn ze al een stap verder en worden nu ook de campers met AdBlue als sjoemelaars aangemerkt in een uitspraak van het BGH (hoogste Duiste Gerechtshof) van maart 2023. Zij bezitten namelijk een z.g. "ThermoFenster" en schakelen de uitlaatgasreiniging uit bij temperaturen die buiten dit "Fenster" (gebied) vallen. Dus Euro-6 met AdBlue zeker ook betroffen. 2 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
van der Honing Geplaatst: 25 augustus Share Geplaatst: 25 augustus 2 uren geleden, Magic Ed. zei: In Duitsland zijn ze al een stap verder en worden nu ook de campers met AdBlue als sjoemelaars aangemerkt in een uitspraak van het BGH (hoogste Duiste Gerechtshof) van maart 2023. Zij bezitten namelijk een z.g. "ThermoFenster" en schakelen de uitlaatgasreiniging uit bij temperaturen die buiten dit "Fenster" (gebied) vallen. Dus Euro-6 met AdBlue zeker ook betroffen. Ok, bedankt voor deze info. Ga ik me ook aanmelden. 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
mikeanber Geplaatst: 26 augustus Share Geplaatst: 26 augustus hallo allen beste allen laat je niet mis lijden door deze bende blijf opletten al meerder mallen aan gegeven blijf opletten 1 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
van der Honing Geplaatst: 26 augustus Share Geplaatst: 26 augustus 1 uur terug, mikeanber zei: hallo allen beste allen laat je niet mis lijden door deze bende blijf opletten al meerder mallen aan gegeven blijf opletten Geef eens aan wat u nu precies bedoelt hiermee en specifiek bij dit item. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
mikeanber Geplaatst: 27 augustus Share Geplaatst: 27 augustus hallo allen ga dit onderwerp goed terug lezen zul je het lezen zo niet dan nog op blijven letten 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
van der Honing Geplaatst: 27 augustus Share Geplaatst: 27 augustus 28 minuten geleden, mikeanber zei: hallo allen ga dit onderwerp goed terug lezen zul je het lezen zo niet dan nog op blijven letten Abakadabra voor mij wat u steeds zegt. Jammer dat u op personen reageert en niet op inhoud. 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Adriatik Geplaatst: 27 augustus Share Geplaatst: 27 augustus Op 26-8-2023 om 09:56, van der Honing zei: Geef eens aan wat u nu precies bedoelt hiermee en specifiek bij dit item. Deze vraag is al diverse malen aan Mieke gesteld, maar antwoorden doet hij niet. Ik denk dat hij het zelf niet weet. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
mikeanber Geplaatst: 28 augustus Share Geplaatst: 28 augustus hallo allen nogmaals ga dit onderwerp terug lezen dan zul je het begrijpen maar doe je niet dus voor anderen blijf opletten 1 1 2 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Adriatik Geplaatst: 28 augustus Share Geplaatst: 28 augustus Nogmaals, je weigert een antwoord op de vraag waarop je precies doelt. Maar ik begrijp dat je dat eigenlijk zelf ook niet weet. 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Robbert Geplaatst: 19 september Share Geplaatst: 19 september Op 23-8-2023 om 18:55, Kletspraat zei: Beste mede-leden, De NKC roept Ducato rijders op zich te melden die mogelijk financieel gecompenseerd kunnen gaan worden doordat Fiat een aantal jaren gebruik heeft gemaakt van zgn. sjoemel software. Volgens de berichtgeving vallen Ducato's met Euro 6 en Ad Blue buiten het "gesjoemel" van Fiat. In de 2.800 km die ik inmiddels met de bus heb gereden heb ik slechts 1 1/2 ltr Ad Blue moeten toevoegen ondanks dat ik ook in een middel-gebergte heb gereden. Ik vind dat een ontzettend zuinig verbruik, gebaseerd op de eerdere berichtgevingen die ik las. Waarop baseert de NKC de bewering dat deze Fiat buiten de claim zou vallen? Het is immers de 2.3 ltr motor van 2019 die erin zit. Ik lees graag jullie reacties. Mvrgr. Hans Ik denk (vermoeden) dat na het software gedoe wat begon bij Volkswagen, Fiat mogelijk eieren voor haar geld heeft gekozen waardoor recentere diesels in orde zouden zijn. Andere logische verklaring kan ik niet bedenken. En dat AdBlue verbruik, dat is wel erg laag. Ik verbruikte afgelopen vakantie met een Ford huurcamper (2.0 diesel, 170 pk, automaat) over 3400 km zo'n 14 liter AdBlue.....vond dat rijkelijk veel.... 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.