Ga naar inhoud

Camper stallen: watertank vullen


Dick en Dionne
 Share

Go to solution Solved by JoKabussie,

Recommended Posts

Op de site van NKC wordt geadviseerd je schoonwatertank te vullen voor je je camper na gebruik in de stalling parkeert.

Dat vind ik vreemd. Het komt mij voor dat je daarmee de ziektekiemen binnenboord haalt. Het lijkt mij dat je de schoonwatertank, voordat de camper de stalling in gaat, leegt en schoonmaakt.

Graag ontvang ik uitleg.

Link naar reactie
Share on other sites

Inderdaad. Ik vind dat ook vreemd. Water laat je niet overwinteren. Zoals je schrijft: goed om ziektekiemen te kweken. Ik weet niet beter dan dat je de tank leegmaakt, schoonmaakt en pas weer vult als je gaat reizen. Een dieseltank volledig vullen voordat de camper naar de stalling gaat is gebruikelijker. 

aangepast door Don Esteban
Link naar reactie
Share on other sites

16 uren geleden, Dick en Dionne zei:

Op de site van NKC wordt geadviseerd je schoonwatertank te vullen voor je je camper na gebruik in de stalling parkeert.

Dat vind ik vreemd. Het komt mij voor dat je daarmee de ziektekiemen binnenboord haalt. Het lijkt mij dat je de schoonwatertank, voordat de camper de stalling in gaat, leegt en schoonmaakt.

Graag ontvang ik uitleg.


Jij verwisselt de schoonwatertank met de dieseltank. Die moet vol en water leeg.

Link naar reactie
Share on other sites

Ik krijg geen nieuwsbrieven van de NKC. (wat niet is kan nog komen) maar als ik lees >>Maak je camper klaar voor de volgende trip<< dan heeft men het m.i. dus over reis-klaar-maken van de camper, niet? En om dan zonder water te vertrekken lijkt me inderdaad geen strak plan..😅

aangepast door Don Esteban
Link naar reactie
Share on other sites

 

 

Quote

 

14 augustus 2023

Thuiskomen na een campervakantie, het valt niet altijd mee. De overgang van avontuur naar dagelijkse routine kan al groot zijn, maar vergeet niet dat je camper ook wat aandacht nodig heeft na de trip. Dit zijn zes essentiële stappen om je camper weer helemaal klaar te maken voor de volgende reis.

 

 

Vertrekken zonder water is zeker geen strak plan, maar het gaat niet over reisklaar maken om morgen of over een paar dagen te vertrekken. Dat staat ook niet bij de 6 gegeven tips, waarvan dit tip nr 2 is. Tip 5 gaat over de koelkast om die schoon te maken en op een kier te zetten. Dat doe je toch ook niet als je morgen of over een paar dagen op reis gaat? Het zijn alle 6 punten die je zou moeten doen direct na terugkomst van je reis, niet voor vertrek van je aanstaande reis.

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...