Ga naar inhoud

Camperreis Oktober met 2 kids


Jordy Kamerling
 Share

Recommended Posts

Hallo,

 

Wij hebben een camper gehuurd voor eind oktober. We hebben het de intentie om richting het zuiden te gaan. Italië kennen wij redelijk goed (tot Umbrië en daarboven) maar we willen graag een keer naar Noord-oost Spanje. De afstand hier naartoe vinden we voor 2 weken acceptabel. Heeft er iemand hier ervaring met een camperreis naar Noord-oost Spanje in Oktober? Ik zie toch dat er verschillende campings dicht zijn, dat zal zeker te maken hebben met het rustigere seizoen. Hoe is jullie ervaring met het weer in die periode? We houden van mooie natuur, we verwachten zeker geen 25 graden.

 

De bedoeling is om een rondreis van totaal 2 weken te maken in Catalonië waaronder minimaal 2 dagen Barcelona te ontdekken.

Tips en ervaringen zijn welkom op gebied van weer, campings, overnachtingsplekken! Ook tips voor eventuele andere bestemmingen. Plannen zijn er om gewijzigd te worden!

Link naar reactie
Share on other sites

Noord-Oost Spanje? Dat wordt dus de Alt of Baix Emporda aan de Costa Brava. Uiteraard Catalonie. 2 weken vind ik wat kort om er een rondreis van te maken. Je zit waarschijnlijk meer achter het stuur dan dat je van de natuur geniet. En de Costa Brava (de wilde kust) heeft prachtige natuur. Regio Cap Creus, Llancá, Port de la Selva en Cadaques zijn enkele voorbeelden. Zijn jullie geoefende fietsers? (liefst e-bike) Dan zou ik genoemde plaatsen met de fiets bezoeken en de camper mooi op de camping/cp laten staan. 
De regio kent veel campings maar inderdaad, daar zijn er in oktober veel van gesloten. Empuriabrava (bij Rosas) kent een gratis cp zonder fasciliteiten. Is uiteraard het hele jaar open. Ik vind het er stinken naast een gasopslag. Beter is de cp bij Rosas. Vlak bij de gezellige boulevard van Rosas (de Catalaan zegt Roses) en Santa Margarita. Zo is ook camping Salatá bij Rosas zo goed als het hele jaar open. Een uitstekende camping met prima sanitair. Wij hebben er al een paar keer met plezier gestaan. Camping Joncar Mar in de buurt  is ook het hele jaar open. Download de App Camper Contact van de NKC en je kan op een makkelijke manier zien welke campings/cp's  er liggen, tot wanneer ze open zijn, welke fasciliteiten er zijn enz. Een erg handige app die vele camperaars al jaren gebruiken. 
Ik kan je nog veel meer vertellen maar dan wordt dit bericht veel te lang. We hebben er n.l. 27 jaar een huisje gehad wat we vorig jaar verkocht hebben. 
Ik ben nieuw op dit forum en ken de e-mail policy niet. Misschien dat iemand dat weet? Dan kan ik je nog wat tips privé geven.

(ik zag later dat er privé berichten gestuurd kunnen worden) 

aangepast door Don Esteban
  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...