Ga naar inhoud

Wifi en 4g?


Reg
 Share

Recommended Posts

Hi allen,

Ik ben nieuw in de camper wereld en ik ben het een en ander aan het uitzoeken. Wellicht kan ik hier wat hulp krijgen.

Op het dak van onze camper zit een kleine ronde unit waar 4 kabels in de camper op uit komen. 2 kabels met "cell", 2 kabels met wifi.

Nu wil ik graag de camping wifi kunnen gebruiken op de camping, en 4g indien geen wifi aanwezig.

Is deze setup geschikt voor mijn wensen? Of is dit alleen om 4g te ontvangen en dan via de 2 wifi kabels dit signaal op te vangen door onze devices?

 

Link naar reactie
Share on other sites

Ik denk dat het geen setup is maar slechts een GSM/Wifi antenne, misschien behorend bij een deels verwijderde setup van Maxview, Caratec, of Travel Vision.

Dit zijn vaak duur betaalde alles-in-een oplossingen met een gemiddeld tot matige snelheid. Op zich hoeft hier niks mis mee te zijn maar het kan goedkoper.

 

Camping Wifi kun je normaal gesproken prima direct ontvangen op je smartphone of tablet. Is het camping Wifi erg duur, het signaal zwak, of de verbinding traag, dan kun je kiezen voor een Mifi router met hierin een datasimkaart naar keuze. Of je zet de smartphone in Hotspot modus waardoor deze zijn 4G signaal gebruikt om Wifi rond de camper te geven.

 

aangepast door Camper-T
Link naar reactie
Share on other sites

4 uren geleden, Camper-T zei:

Ik denk dat het geen setup is maar slechts een GSM/Wifi antenne,

 

 

Het is inderdaad slechts een antenne. Nu ben ik op zoek naar "het kastje" om dit op aan te sluiten. Ik weet echter niet hoe ik deze moet vinden ivm de aansluitingen die moeten kloppen. Enig idee?

Link naar reactie
Share on other sites

Ligt eraan wat je wilt. Vermoedelijk (meest gebruikelijk) zijn SMA aansluitingen.

 

Je hebt 2 antenne's voor LTE (4G), zgn 2x2 mimo, en 2 antenne's tbv wifi.