Ga naar inhoud

Gewicht en tol


WimenGonnie
 Share

Recommended Posts

In Duitsland wordt de tolverplichting uitgebreid naar 3,5 ton en hoger.

Enerzijds lees je vanaf 3,5 ton, anderzijds van 3,5 to en hoger.

In Nederland wordt gewerkt met de term: maximaal toelaatbaar gewicht van 3,5 ton.

Moeten we nu wel of niet tol gaan betalen.

Overigens merk ik dat ook sommige navigatiesystemen zich instellen op de grens van 3.5 ton en eigenlijk vanaf 3,51 zouden moeten rekenen.

Wat wordt er nu feitelijk bedoeld? inclusief 3,5 ton en hoger of vanaf 3,5 ton, dus 3,51 ton, en hoger.

Als het inclusief 3,5 ton is, zouden alle nederlandse auto's tol moeten gaan betalen. Moet Nederland eigenlijk niet overstappen op de term: maximaak toelaatbaar gewicht TOT 3,5 ton? Dus max 3,49 ton?

Het lijkt muggenzifterij, maar is m.i. wel onduidelijk en wordt nu wel van belang in Duitsland

Link naar reactie
Share on other sites

3 uren geleden, WimenGonnie zei:

In Duitsland wordt de tolverplichting uitgebreid naar 3,5 ton en hoger.

Enerzijds lees je vanaf 3,5 ton, anderzijds van 3,5 to en hoger.

In Nederland wordt gewerkt met de term: maximaal toelaatbaar gewicht van 3,5 ton.

Moeten we nu wel of niet tol gaan betalen.

Overigens merk ik dat ook sommige navigatiesystemen zich instellen op de grens van 3.5 ton en eigenlijk vanaf 3,51 zouden moeten rekenen.

Wat wordt er nu feitelijk bedoeld? inclusief 3,5 ton en hoger of vanaf 3,5 ton, dus 3,51 ton, en hoger.

Als het inclusief 3,5 ton is, zouden alle nederlandse auto's tol moeten gaan betalen. Moet Nederland eigenlijk niet overstappen op de term: maximaak toelaatbaar gewicht TOT 3,5 ton? Dus max 3,49 ton?

Het lijkt muggenzifterij, maar is m.i. wel onduidelijk en wordt nu wel van belang in Duitsland

ANWB verwijst naar www.toll-collect.de 

Daar staat een web page die deze uitbreiding toelicht, zie:  

Toll Collect | Toll Collect preparing for extension of the truck toll (toll-collect.de)

 

Daarin staat above 3,5 ton

 

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Ja, het lijkt ook het meest logische. Maar ik sta versteld van het aantal keer dat ik lees 3,5 ton en hoger.

Ook het verbodsbord met daarop het getal 3,5 lijkt te suggereren dat dus een gewicht van 3,5 ton ook verboden is. Laten we het met z'n allen in de toekomst hebben over een verbod voor auto's met een gewicht boven 3,5 ton. Geeft een hoop duidelijkheid. Ik las het zelfs op een nieuwssite vanuit Duitsland waar gesproken werd over 3,5 ton en hoger.

Wat me ook opvalt is dat onze navigatie, die rekening houdt met de maten van de camper, dus ook de fout ingaat als je daar 3,5 invult bij gewicht; alle wegen met het verbodsbord 3,5 werden gemeden.

Ik heb nu maar voor de zekerheid 3,49 ton ingevuld.

Hebben anderen hier ook mee te naken gehad?

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...