Selosse Geplaatst: 27 mei 2023 Geplaatst: 27 mei 2023 Na paar dagen gebruik gemaakt te hebben van de camper, ging bij het starten opeens een hoge scherpe pieptoon aan, die blijft aanhouden! Als je het witte knopje op het portier in de zijkant van de deur indrukt volgt er een pulse toon van hetzelfde geluid. Tot nu toe heeft niemand, Mercedes Benz garage, Camper dealer kunnen achterhalen waar dit vandaan komt!? Auto is uitgelezen, geen afwijkende meldingen. Ook het dashboard geeft niets aan.... Wie heeft dit eerder meegemaakt en heeft een idee waar dit vandaan kan komen? We moeten nu met oordoppen rijden.....niet echt leuk! Quote
Selosse Geplaatst: 27 mei 2023 Auteur Geplaatst: 27 mei 2023 Nee, het lijkt op de toon van de opstapjes, maar dit is hoger en continue... Quote
Selosse Geplaatst: 27 mei 2023 Auteur Geplaatst: 27 mei 2023 Het betreft een Hymer B680 Starline camper uit 2013. Quote
Adriatik Geplaatst: 27 mei 2023 Geplaatst: 27 mei 2023 Kan het een alarm zijn dat gassen detecteert? Quote
Selosse Geplaatst: 27 mei 2023 Auteur Geplaatst: 27 mei 2023 Wij hebben (nog) geen unit hangen die dat kan detecteren. Het geluid komt uit de kant van de bestuurderszijde..... Quote
trailerad Geplaatst: 27 mei 2023 Geplaatst: 27 mei 2023 Lijkt het op het waarschuwingspiepje wanneer het trapje nog uit staat. Quote
Selosse Geplaatst: 28 mei 2023 Auteur Geplaatst: 28 mei 2023 De pieptoon van de gordels en die van dat de deur (niet goed gesloten) is is volgens mij dezelfde microfoon. Als de deur niet goed gesloten is geeft deze een constante toon en als de gordel niet om is een pulserende toon? (denk ik, ik kan het nul nu niet simuleren daar de pieptoon constant het doet). Wellicht dat er iets niet snorde is bij de gordel sluiting? Quote
Selosse Geplaatst: 28 mei 2023 Auteur Geplaatst: 28 mei 2023 Het is in ieder geval niet de pieptoon van het trapje! Quote
Boots Geplaatst: 30 maart 2024 Geplaatst: 30 maart 2024 Hallo Selosse. Ik vermoed dat wij hetzelfde euvel hebben. Is er uiteindelijk gevonden wat de oorzaak was? Quote
Don Esteban Geplaatst: 30 maart 2024 Geplaatst: 30 maart 2024 Is jullie camper een automaat? Zo ja, staat de versnelling op neutraal als het piept? Quote
HymerBoy Geplaatst: 30 maart 2024 Geplaatst: 30 maart 2024 7 uren geleden, Boots zei: Hallo Selosse. Ik vermoed dat wij hetzelfde euvel hebben. Is er uiteindelijk gevonden wat de oorzaak was? Das altijd jammer dat mensen om hulp vragen hier maar vaak niets terug koppelen als het gevonden is. Quote
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.