Fiat Ducato Geplaatst: 30 april Share Geplaatst: 30 april De Fiat Ducato is uitgevoerd met een Start/Stop systeem. Op de ringweg van Parijs kilometers file gereden, steeds motor uit, motor aan; totdat de accu is leeggestart. Camper van de periferique afgesleept; met een powerpack een snelle start en klaar was het weer. Een paar uur later en €170 lichter konden we verder rijden! Tip voor medecamperaars : bij langdurig filerijden het Start/ Stop uitschakelen. Twee aandachtspunten : knop zit links van het stuur en het lampje brandt als het systeem UIT staat! Elke keer als je de camper start, staat het systeem weer aan. Ik had er niet over nagedacht; maar dit zal mij niet weer gebeuren! 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Rijk Geplaatst: 30 april Share Geplaatst: 30 april Het eerste als ik ga rijden is systeem uit schakelen. 1 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Rien67 Geplaatst: 1 mei Share Geplaatst: 1 mei Dan is er iets niet goed aan het systeem. Als de accuspanning te laag wordt dan wordt het systeem automatisch buiten werking gesteld. Juist om dit te voorkomen. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Rijk Geplaatst: 1 mei Share Geplaatst: 1 mei Klopt. Als de camper een paar weken stilstaat werkt het niet. Wil niet als ik korte stukjes rijdt dat dat de motor iedere keer gaat starten. Slecht voor de startmoter , dynamo en accu. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
trailerad Geplaatst: 2 mei Share Geplaatst: 2 mei Ik heb geen start en stop systeem op de camper, maar op mijn auto's zet ik het altijd uit. Ondanks dat de accu's ervoor gemaakt zijn gaan ze toch eerder kapot. Die kosten zijn volgens mij hoger dan het beetje brandstof dat je bespaart. Als ik zie dat ik langer moet wachten dan zet ik de auto natuurlijk wel uit. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.