Ga naar inhoud

Start Stop Fiat Ducato


Fiat Ducato

Recommended Posts

De Fiat Ducato is uitgevoerd met een Start/Stop systeem. Op de ringweg van Parijs kilometers file gereden, steeds motor uit, motor aan; totdat de accu is leeggestart. Camper van de periferique afgesleept; met een powerpack een snelle start en klaar was het weer. Een paar uur later en €170 lichter konden we verder rijden!
Tip voor medecamperaars : bij langdurig filerijden het Start/ Stop uitschakelen. Twee aandachtspunten : knop zit links van het stuur en het lampje brandt als het systeem UIT staat! Elke keer als je de camper start, staat het systeem weer aan. 
Ik had er niet over nagedacht; maar dit zal mij niet weer gebeuren!
  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb geen start en stop systeem op de camper, maar op mijn auto's zet ik het altijd uit. Ondanks dat de accu's ervoor gemaakt zijn gaan ze toch eerder kapot. Die kosten zijn volgens mij hoger dan het beetje brandstof dat je bespaart. Als ik zie dat ik langer moet wachten dan zet ik de auto natuurlijk wel uit.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 months later...

Mijn start-stop systeem werkt ook op de mate van intrappen van het rempedaal. Als ik de rem bij stilstand dieper intrap gaat het start-stop systeem in werking, indien ik minder diep intrap blijft de motor draaien. Als ik in de rij sta voor een rood stoplicht laat ik de rem lichtjes opkomen zonder dat ik ga rijden en begint de motor te draaien. Dit voorkomt de vertraging bij het optrekken indien de motor pas aanslaat op het moment dat je wilt gaan rijden. Als ik file rij en de camper rijd in cruisecontrol en de cruise control brengt de camper tot stilstand treed de start stop wel in werking. Indien ik dan weer verder wil rijden , even gaspedaal aanraken, motor start en cruise control neemt het weer over.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 months later...

probleem met automaat en start stop. Bij een schakelbak blijft de motor altijd lopen zolang de koppeling ingetrapt blijft, ook wanneer het start stop systeem actief is. de motor gaat pas uit wanneer de handgeschakelde bak in vrij staat en de koppeling is opgekomen. (bij uitzetten startstop blijft de motor uiteraard doordraaien),

IMG_0686.jpeg

IMG_0687.jpeg

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid