Ga naar inhoud

terugslagklep


Kabe
 Share

Recommended Posts

Goedendag,

 

Ik heb de douchevloer vervangen (zie mijn topic Kabe) en tevens de afvoerput vervangen want die was helemaal vergaan omdat er continu restwater in het bakje blijft staan, de pomp in mijnsinziens bij lange na niet sterk genoeg om al het douche afvalwater weg te zuigen (Whale gulper 220) het putje ligt een sluk lager dan de pomp en kan niet lager geplaatst worden.

 

Maar de diameter van het doucheputje is een paar milimeter groter dan de vorige, deze sloot perfect af dus wij kregen geen terugstromend water in de douchekuip.

 

Het vernieuwde afvoerputje is zogezegd dus ietsje groter en de afvoerstop gaat er ook wat minder strak in, op zich niet zo erg ware het niet dat ik afvoer water via het putje retour krijg van de wastafel in de doucheruimteals wij deze gebruiken, dus ik zet de kraan aan en het kommetje waarin het doucheputje zit loop vol met afvoerwater, niet echt fris.

 

Ik pieker mij suf waarom hier niet beter over na is gedacht door de fabrikant.

Mede is ook zo en dat is feitelijk treurig, omdat het bakje vol blijft staan met afvalwater treed er corrosie op in het bakje en deze gaat geheid na enige jaren naar de filistijnen, het gevolg is dan dat de hele douchevloer moet worden vervangen want deze heel demonteren is niet mogelijk, een hele dure reparatie dus (een nieuwe afvoer compleet kost een paar tientjes) alleen op te lossen als de leverancier gaat werken met rvs, een gewicht vermeerdering van slecht een paar ons.

 

Maar nu terug naar het probleem, het terug lopen van afvalwater uit het wastafeltje, ik heb in de kast achter de doucheruimte tussen de afvoerslang (deze zijn gekoppeld dmv een Tstuk 19 mm) een terugslagklep geplaatst, slecht 10 minuten werk, maar ook dat werkt niet afdoende want de klep doet niet wat hij belooft, het blijft welleswaar in mindere mate water terug geven, dus nu duurd het wat langer voordat het putje vol loopt.

 

Vraag:

Is het normaal dat terugslagkleppen lekken? Volgens de verkoper van de scheepsartikel shop wel.

Ik voeg een foto bij, weet iemand een goede oplossing

Moet ik een grote krul in de afvoerslang leggen voor het Tstuk en na de terugslagklep zodat het water niet terug kan stromen?

 

Vriendelijke groet Kabe

 

20230401_125207.jpg

Link naar reactie
Share on other sites

Op 1-4-2023 om 16:31, Kabe zei:

Tstuk

Vraagjes:

1) Wat voor type T-stuk zit hierin T-stuk met haakse aansluiting of een Y-type T stuk?.

Ik zou een Y-type verwachten waarbij de pomp aansluiting dan schuin naar onder aansluit om te voorkomen dat water vanuit de wasbak instroomt.

2) Hoe hoog zit het T-stuk tov de pomp?

3) Is de terugslagklep veerbelast? (Heeft, zo te zien weinig tot geen drukverschil om de klep op de zitting te drukken)

 

p.s. Ik begrijp de reactie van de koper. Terugslagkleppen worden niet gezien als de beste oplossing voor langdurig afsluiten, met name bij vervuild water (denk aan haren etc.)  

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...