Ga naar inhoud

gedwongen winkelnering bij verzekering nadeel voor consument


Go to solution Solved by Gerard en Gonnie,

Recommended Posts

ooit was het maken van afspraken met ;leveranciers over reparatiekosten een goede zaak.

Inmiddels is het uit de hand gelopen: hogere kosten dan bij andere reparateurs, langere wachttijden  van nu in december circa 7 maanden voor reparatiestart, dat wil zeggen:

uw camper is kapot maar we garanderen niet dat we hem voor de zomer klaar hebben.

En het betrof een relatief kleine reparatie: een raam vervangen!

wel dan kies je voor snelheid en vraag je om coulance: antwoord van NKC dat doen we niet.

betaalt u maar 700 euro extra eigen risico!

aldus gedaan en inderdaad er hoeft op een rekening van 900 euro niets vergoed te worden door de verzekering.

Schandalig  bij de duurste camperverzekering die je kunt afsluiten!

Vertrouwen in NKC krijgt stevige deuk.

Nkc let op uw zaak!

 

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Jullie hebben op dit forum nu drie berichten geplaatst, en in alle drie geven jullie af op de NKC. Wat willen jullie daarmee bereiken? Bedenk wel dat de NKC met dit forum niets doet. Jullie berichten worden zelfs niet door de NKC gelezen. Wanneer je zo ontevreden bent over de NKC kun je beter je lidmaatschap opzeggen.

Link naar reactie
Share on other sites

2 uren geleden, Gerard en Gonnie zei:

op dit forum lezen toch NKC leden?

Of zijn kritische geluiden over NKC taboe?


Hier kan iedereen lezen en schrijven. Het forum staat volledig los van het NKC-lidmaatschap.
Maar soms leest de NKC wel mee. Ik zie namelijk in de "Kampeerauto" wel eens artikele bij "lezers schrijven" die van het forum zijn gehaald.
 

Link naar reactie
Share on other sites

2 uren geleden, van der Honing zei:

Even terug naar het item. Gerard en Gonnie hebben wel een punt. De bedrijven waar NKC een overeenkomst mee heeft moeten zeer waarschijnlijk tegen geknepen prijzen leveren en of dat kwaliteit en snelheid ten goede komt?

 


Dat zal zeker juist zijn. Maar dan moet verzekeringen@nkc.nl ook de kwaliteit bewaken. In dit geval de afschuwelijk lange reparatietijd. Dat is geen klantvriendelijk beleid. En om dan te weigeren dat de verzekerde elders kan laten repareren is helemaal slechte service. Ze hadden op zijn minst moeten toestaan dat elders gerepareerd zou kunnen worden tegen dezelfde kosten die de verzekering zou hebben gemaakt bij het aangesloten bedrijf dat niet in staat was om die service te verlenen.
Ik zou in dit geval een klacht hebben ingediend bij de teamleider van de afdeling verzekeringen van de NKC. Heb jij dat gedaan @Gerard en Gonnie ?

Link naar reactie
Share on other sites

Op 10-3-2023 om 09:01, Gerard en Gonnie zei:

op dit forum lezen toch NKC leden?

Of zijn kritische geluiden over NKC taboe?

Ben het geheel met je eens maar helaas is dit NKC forum destijds ooit bewust door de NKC losgehaald van de officiële NKC website en in de hoek gezet.

Misschien vond de NKC de vele (terechte) negatieve berichten over de NKC op dit forum niet wenselijk binnen de eigen website dus is deze verwijderd.

Het resultaat hiervan is een stuurloos schip alias “Het NKC forum” waar geen moderators actief zijn en waar klagen over de NKC roepen in de woestijn is.

Natuurlijk kunnen er binnen dit forum topics als deze opgestart worden, die ook door forumleden worden gelezen maar de NKC zelf ga je hier niet vinden.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 months later...

Wel jammer dat NKC verzekeringen zoiets niet spontaan en uit zichzelf doet. Effe navraag doen bij de hersteller om te verifiëren dat de hersteltermijn onacceptabel is kost een telefoontje. In dat geval zou Verzekeringen ook na kunnen gaan bij welke aangesloten hersteller de reparatie op kortere termijn gedaan zou kunnen worden. 

Overigens is NKC niet de enige verzekeraar die afspraken heeft met hersteller ten koste van het eigen risico.

Link naar reactie
Share on other sites

3 uren geleden, van der Honing zei:

Wel jammer dat NKC verzekeringen zoiets niet spontaan en uit zichzelf doet. Effe navraag doen bij de hersteller om te verifiëren dat de hersteltermijn onacceptabel is kost een telefoontje. In dat geval zou Verzekeringen ook na kunnen gaan bij welke aangesloten hersteller de reparatie op kortere termijn gedaan zou kunnen worden. 

Overigens is NKC niet de enige verzekeraar die afspraken heeft met hersteller ten koste van het eigen risico.


De meeste verzekeringszaken gaan gewoon aan de aandacht van de NKC voorbij. Zij hebben kennelijk afspraken dat de afhandeling wordt gedaan door personeel van de verzekeraar AON. Die mailden mij ook steeds terug niet met een NKC emailadres maar met een van AON. Heb je daar problemen mee, dan moet je dus rechtstreeks naar het NKC Office mailen. Dat lijkt op dit moment de enige weg om daar aandacht te krijgen in zake verzekeringen.
 

Link naar reactie
Share on other sites

Ja Kees,

zo gaat het.

AON  dan wel ONE is de partij die behandelt,

ik heb meegemaakt dat je communiceerde met NKC medewerkers van NKC verzekeringen.

Dat is niet meer.

Het hoeft geen probleem te zijn als NKC verzekeringen de regie blijft houden op de achtergrond.

Dat zie ik in mijn situatie wel gebeuren: op mijn mail ter attentie van teamleider verzekeringen met kritiek op de eerdere antwoorden van ONE kreeg ik nu een beter antwoord van One waarin zij de specifieke situatie bleken te hebben meegewogen en daar bleek een beter standpunt van ONe.

Dat moet wel een interventie van de teamleider verzekeringen zijn. 

over de formele beantwoorden ga ik niet discussiëren, het zou helderder zijn als Nkc zichtbaar verantwoordelijkheid neemt

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...