Gerard en Gonnie Geplaatst: 9 maart 2023 Geplaatst: 9 maart 2023 ooit was het maken van afspraken met ;leveranciers over reparatiekosten een goede zaak. Inmiddels is het uit de hand gelopen: hogere kosten dan bij andere reparateurs, langere wachttijden van nu in december circa 7 maanden voor reparatiestart, dat wil zeggen: uw camper is kapot maar we garanderen niet dat we hem voor de zomer klaar hebben. En het betrof een relatief kleine reparatie: een raam vervangen! wel dan kies je voor snelheid en vraag je om coulance: antwoord van NKC dat doen we niet. betaalt u maar 700 euro extra eigen risico! aldus gedaan en inderdaad er hoeft op een rekening van 900 euro niets vergoed te worden door de verzekering. Schandalig bij de duurste camperverzekering die je kunt afsluiten! Vertrouwen in NKC krijgt stevige deuk. Nkc let op uw zaak! Quote
Adriatik Geplaatst: 9 maart 2023 Geplaatst: 9 maart 2023 Jullie hebben op dit forum nu drie berichten geplaatst, en in alle drie geven jullie af op de NKC. Wat willen jullie daarmee bereiken? Bedenk wel dat de NKC met dit forum niets doet. Jullie berichten worden zelfs niet door de NKC gelezen. Wanneer je zo ontevreden bent over de NKC kun je beter je lidmaatschap opzeggen. Quote
Gerard en Gonnie Geplaatst: 10 maart 2023 Auteur Geplaatst: 10 maart 2023 op dit forum lezen toch NKC leden? Of zijn kritische geluiden over NKC taboe? Quote
van der Honing Geplaatst: 10 maart 2023 Geplaatst: 10 maart 2023 Even terug naar het item. Gerard en Gonnie hebben wel een punt. De bedrijven waar NKC een overeenkomst mee heeft moeten zeer waarschijnlijk tegen geknepen prijzen leveren en of dat kwaliteit en snelheid ten goede komt? Quote
Kees_S Geplaatst: 10 maart 2023 Geplaatst: 10 maart 2023 2 uren geleden, Gerard en Gonnie zei: op dit forum lezen toch NKC leden? Of zijn kritische geluiden over NKC taboe? Hier kan iedereen lezen en schrijven. Het forum staat volledig los van het NKC-lidmaatschap. Maar soms leest de NKC wel mee. Ik zie namelijk in de "Kampeerauto" wel eens artikele bij "lezers schrijven" die van het forum zijn gehaald. Quote
Kees_S Geplaatst: 10 maart 2023 Geplaatst: 10 maart 2023 2 uren geleden, van der Honing zei: Even terug naar het item. Gerard en Gonnie hebben wel een punt. De bedrijven waar NKC een overeenkomst mee heeft moeten zeer waarschijnlijk tegen geknepen prijzen leveren en of dat kwaliteit en snelheid ten goede komt? Dat zal zeker juist zijn. Maar dan moet verzekeringen@nkc.nl ook de kwaliteit bewaken. In dit geval de afschuwelijk lange reparatietijd. Dat is geen klantvriendelijk beleid. En om dan te weigeren dat de verzekerde elders kan laten repareren is helemaal slechte service. Ze hadden op zijn minst moeten toestaan dat elders gerepareerd zou kunnen worden tegen dezelfde kosten die de verzekering zou hebben gemaakt bij het aangesloten bedrijf dat niet in staat was om die service te verlenen. Ik zou in dit geval een klacht hebben ingediend bij de teamleider van de afdeling verzekeringen van de NKC. Heb jij dat gedaan @Gerard en Gonnie ? Quote
Gerard en Gonnie Geplaatst: 10 maart 2023 Auteur Geplaatst: 10 maart 2023 dank je wel Kees ik ga mij richten tot de teamleider van Nkc verzekeringen. Quote
Camper-T Geplaatst: 11 maart 2023 Geplaatst: 11 maart 2023 Op 10-3-2023 om 09:01, Gerard en Gonnie zei: op dit forum lezen toch NKC leden? Of zijn kritische geluiden over NKC taboe? Ben het geheel met je eens maar helaas is dit NKC forum destijds ooit bewust door de NKC losgehaald van de officiële NKC website en in de hoek gezet. Misschien vond de NKC de vele (terechte) negatieve berichten over de NKC op dit forum niet wenselijk binnen de eigen website dus is deze verwijderd. Het resultaat hiervan is een stuurloos schip alias “Het NKC forum” waar geen moderators actief zijn en waar klagen over de NKC roepen in de woestijn is. Natuurlijk kunnen er binnen dit forum topics als deze opgestart worden, die ook door forumleden worden gelezen maar de NKC zelf ga je hier niet vinden. Quote
Solution Gerard en Gonnie Geplaatst: 16 mei 2023 Auteur Solution Geplaatst: 16 mei 2023 Goed nieuws : het advies van een forumlid Kees om in deze zaak me te richten tot teamleider verzekeringen bij NKC heeft gewerkt. Bij uitzondering wordt aan mijn verzoek voldaan! Hulde voor genuanceerde NKC reactie. 1 Quote
Adriatik Geplaatst: 16 mei 2023 Geplaatst: 16 mei 2023 Misschien kunnen we voortaan ook wat genuanceerd naar de NKC kijken! Quote
Gerard en Gonnie Geplaatst: 16 mei 2023 Auteur Geplaatst: 16 mei 2023 2 minuten geleden, Adriatik zei: Misschien kunnen we voortaan ook wat genuanceerd naar de NKC kijken! Ja dat doen we, daarom zijn we al sinds 1987 ( = circa 36 jaar ) lid. Quote
van der Honing Geplaatst: 16 mei 2023 Geplaatst: 16 mei 2023 Wel jammer dat NKC verzekeringen zoiets niet spontaan en uit zichzelf doet. Effe navraag doen bij de hersteller om te verifiëren dat de hersteltermijn onacceptabel is kost een telefoontje. In dat geval zou Verzekeringen ook na kunnen gaan bij welke aangesloten hersteller de reparatie op kortere termijn gedaan zou kunnen worden. Overigens is NKC niet de enige verzekeraar die afspraken heeft met hersteller ten koste van het eigen risico. Quote
Kees_S Geplaatst: 16 mei 2023 Geplaatst: 16 mei 2023 3 uren geleden, van der Honing zei: Wel jammer dat NKC verzekeringen zoiets niet spontaan en uit zichzelf doet. Effe navraag doen bij de hersteller om te verifiëren dat de hersteltermijn onacceptabel is kost een telefoontje. In dat geval zou Verzekeringen ook na kunnen gaan bij welke aangesloten hersteller de reparatie op kortere termijn gedaan zou kunnen worden. Overigens is NKC niet de enige verzekeraar die afspraken heeft met hersteller ten koste van het eigen risico. De meeste verzekeringszaken gaan gewoon aan de aandacht van de NKC voorbij. Zij hebben kennelijk afspraken dat de afhandeling wordt gedaan door personeel van de verzekeraar AON. Die mailden mij ook steeds terug niet met een NKC emailadres maar met een van AON. Heb je daar problemen mee, dan moet je dus rechtstreeks naar het NKC Office mailen. Dat lijkt op dit moment de enige weg om daar aandacht te krijgen in zake verzekeringen. Quote
Gerard en Gonnie Geplaatst: 16 mei 2023 Auteur Geplaatst: 16 mei 2023 Ja Kees, zo gaat het. AON dan wel ONE is de partij die behandelt, ik heb meegemaakt dat je communiceerde met NKC medewerkers van NKC verzekeringen. Dat is niet meer. Het hoeft geen probleem te zijn als NKC verzekeringen de regie blijft houden op de achtergrond. Dat zie ik in mijn situatie wel gebeuren: op mijn mail ter attentie van teamleider verzekeringen met kritiek op de eerdere antwoorden van ONE kreeg ik nu een beter antwoord van One waarin zij de specifieke situatie bleken te hebben meegewogen en daar bleek een beter standpunt van ONe. Dat moet wel een interventie van de teamleider verzekeringen zijn. over de formele beantwoorden ga ik niet discussiëren, het zou helderder zijn als Nkc zichtbaar verantwoordelijkheid neemt Quote
Kees_S Geplaatst: 19 mei 2023 Geplaatst: 19 mei 2023 @Gerard en Gonniehoofdzaak dat wij hier nu de juiste weg weten en die snel kunnen inslaan wanneer het dreigt mis te gaan. Mijn ervaring is dat de teamleider verzekeringen van de NKC een directe en oplossende lijn heeft naar AON. Quote
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.