Ga naar inhoud

Storing LP-EGR plus EGR Cooler Fiat Ducato Euro6B motor


FrankW
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Onze Fiat Ducato (Maxi) met een 130 PK diesel Euro 6B motor en comfortmatic versnellingsbak uit 2019 en met 35.000 km vertoont steeds de foutcodes P0236-7A / P0238-61 & P0401-61. Dit leidt elke keer weer tot het oplichten van het oranje motor waarschuwingslampje in het dashboard en noodloop (limp-mode).

Deze foutcode wijst standaard naar de EGR-klep (vervuiling), maar er zitten er twee in deze motor en de tweede (de lagedruk of LP) EGR plus de EGR-cooler zitten diep onder in de motor en zijn alleen tegen veel werkplaatsuren te bereiken.... En die geeft dus de storing.

Even voor de duidelijkheid: Het is dus niet de Euro 6 dieselmotor met Ad-Blue maar het motor-model vlak daarvoor.

 

Zijn er meer mensen die tegen dit probleem aanlopen? Weet iemand een permanente oplossing?

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 months later...

Goedemorgen, wij hebben hetzelfde probleem en zoek ons ook tot om het probleem financieel leuk op te lossen, heeft u ondertussen een oplossing onze garage wil nu kijken of hij die tweede EGR klep kan wegschrijven in de computer. Groet Pieter en Rikie 

Link naar reactie
Share on other sites

Dag Pieter & Rikie,

 

Ik ben bang dat dat niet gaat lukken, ik heb dit ook nagegaan bij meerdere tuners en die zeggen mij dat dit bij de Euro 6B motoren met dubbele EGR niet mogelijk is omdat er andere problemen gaan ontstaan, heet lopen, pingelen, koppakkingen e.d.

 

Wij zijn 7 maanden bezig geweest met twee verschillende Fiat garages, Fiat zelf erbij, zonder oplossing maar wel bijna €4000 verder.....

 

Uit pure frustatie de camper twee weken geleden verkocht aan een opkoper, met vermelding van de fouten en de foutcodes overigens.

 

Kijk ook eens op het Fiat forum, vooral veel eigenaren met hetzelfde probleem en verschillende manieren van aanvliegen. Fiat doet of ze niet thuis zijn.

 

https://www.fiatforum.com/threads/ducato-p0401-p0402-p0236-p0238-and-limp-mode-its-2017-euro-6-egr-changed-what-do-i-check-next.491167/page-3#post-4634122

 

page-3#post-4634122

 

Groet en veel.succes, Ron

Link naar reactie
Share on other sites

Op 12-2-2023 om 13:36, FrankW zei:

Hallo,

 

Even voor de duidelijkheid: Het is dus niet de Euro 6 dieselmotor met Ad-Blue maar het motor-model vlak daarvoor.

 


Deze motor is ook voorzien van Sjoemel Software en daarom kun je tegen Fiat een rechtszaak beginnen en de camper laten terugnemen.
Meld je bij de rechtsbijstandsverzekering en google voor info op Sjoemel Software en Advocaat Ralph Stoll.
 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 21-5-2023 om 12:35, RoVi zei:

Dag Pieter & Rikie,

 

Ik ben bang dat dat niet gaat lukken, ik heb dit ook nagegaan bij meerdere tuners en die zeggen mij dat dit bij de Euro 6B motoren met dubbele EGR niet mogelijk is omdat er andere problemen gaan ontstaan, heet lopen, pingelen, koppakkingen e.d.

 

Wij zijn 7 maanden bezig geweest met twee verschillende Fiat garages, Fiat zelf erbij, zonder oplossing maar wel bijna €4000 verder.....

 

Uit pure frustatie de camper twee weken geleden verkocht aan een opkoper, met vermelding van de fouten en de foutcodes overigens.

 

Kijk ook eens op het Fiat forum, vooral veel eigenaren met hetzelfde probleem en verschillende manieren van aanvliegen. Fiat doet of ze niet thuis zijn.

 

https://www.fiatforum.com/threads/ducato-p0401-p0402-p0236-p0238-and-limp-mode-its-2017-euro-6-egr-changed-what-do-i-check-next.491167/page-3#post-4634122

 

page-3#post-4634122

 

Groet en veel.succes, Ron

Hoi Ron, we hebben ondertussen de zure appel doorgebeten en de klep vervangen nu, het eerste echt mooie weekend zonder problemen op weg, dank je voor de reactie. Groet Pieter en Rikie 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 23-5-2023 om 07:55, mikeanber zei:

hallo allen

wel en daar is hij weer mensen trap hier niet in en ga alles even goed door lezen dus bij opletten voor kees s 

Ik geloof ook niet in sprookjes dus heb de klep vervangen groet Pieter en Rikie 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Op 29-5-2023 om 22:01, Driekus zei:

Hoi Ron, we hebben ondertussen de zure appel doorgebeten en de klep vervangen nu, het eerste echt mooie weekend zonder problemen op weg, dank je voor de reactie. Groet Pieter en Rikie 

Fijn Pieter, ik hoop dat hij foutvrij blijft!! Veel succes én plezier!

Link naar reactie
Share on other sites

  • 5 months later...

Wij hebben al enige tijd het zelfde probleem  inmiddels de beide egr kleppen  laten vervangen maar nu toch nog een storing die aangeeft dat een van de kleppen niet op tijd open gaat. Mogelijke oorzaak een vervuiling of defect in de koeler van de uitlaatgassen .km stand 100.000.

Dus nu de koeler laten nazien of vervangen. 

 

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Zelf OOK slachtoffer van EINDELOZE "" Fehler in allen Teilen"" / MOPAR pechhulp / ANWB.  . Fiat / MOPAR/ ANWB  = één complot : kloteservice (klote computer  / klote dealers = geen enkele service, lees  F A K E . Sorry, echt de werkelijkheid.

customerservicecare.holland@fgcagroup.com . Blablabla.  De eindeloze FAKE reparaties bij zogenaamde Fiat dealers in zuid Europa  hebben mij inmiddels een vermogen gekost, grrr.  STRESS.

Fiat Ducato 2017 gerobotiseerde versnellingsbak < 25k = eindeloze ellende alom. LET WEL : FIAT DEALERS BESTAAN NIET MEER !!!  Zelfstandige beun de hazen zonder enige garantiestelling / kennis van zaken.  TNT onder Stellantis.

  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...