Ga naar inhoud

Tolvrije route Frankrijk - Portugal


cdridder
 Share

Recommended Posts

Op 7-2-2023 om 16:08, cdridder zei:

wie heeft er tips om zoveel mogelijk tolvrij richting Bordeaux te rijden en Parijs te vermijden . Zelf denken wij aan Luxemburg - Reims en zo verder . Alle tips zijn welkom ! 

Van waar uit vertrek je ??

Er zijn tig mogelijkheden om  Parijs te mijden.

Vanuit midden Nederland ,via Brussel Charleroi  naar Reims en dan verder naar het zuiden.

Vanuit het zuiden of oosten van ons land kun je via Luik, daar de E 25 volgen tot de aansluiting met de E 411 ( bij Neufchateau) daar de E 411 nemen richting Brussel en twee afslagen verder, bij afslag 25,Libramont-Chevigny de N89nemen,  richting Sedan/ Reims  

Link naar reactie
Share on other sites

54 minuten geleden, FJC48 zei:

Dat zal best maar ik denk dat C. de Ridder te lui is om het zelf uit te zoeken. De navigatie op 'tolwegen vermijden' instellen zoals Adriatik opperde is de meest simpele en doeltreffende oplossing. Ik wacht nu op de vraag van C. de Ridder welke wegnummers er bij het lijstje van @freekvo horen.........

Als je verstandig bent stippel je gewoon een route uit op de papieren kaart en hou je de navigatie als "stand by"

Dan weet je op ieder moment waar je je bevind.

Ik rij al met navigatie zolang deze bestaat, en deze draait op de achtergrond mee maar ik beslis zelf of ik er gehoor aan geef.( soms negeer ik zijn aanwijzingen dus)

Pas als ik vlak bij mijn bestemming ben begin ik er op te kijken, of op bergachtige wegen; dan gaat hij op, een kleine schaal, dan weet ik precies wat voor soort bochten ik krijg, flauwe bochten, haakse bochten of haarspeld bochten.

 

Dat iemand hier de vraag stelt over een bepaalde route vind ik geen luiheid, maar duidt op het feit dat hij wat dit betreft onzeker is en het zelf ook niet goed weet.( waar hij zich overigens niet voor hoeft te schamen)

En dan mag je zo een vraag stellen .

DE navi instellen op "tolwegen  vermijden" vind ik een nietszeggend antwoord waar je zelf alle kanten mee op kunt maar waar de vraagsteller niks verder mee komt.

 

Overigens bij het antwoord van Freekvo hoef je geen wegnummers te weten ;als je deze plaatsnamen invult geeft de navi deze wegnummers vanzelf aan.

aangepast door peetan
  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

7 minuten geleden, Adriatik zei:

Als je dan toch een kaart wilt gebruiken naast je navigatie op de achtergrond, kun je eerst op je navigatie de route zoeken en die op de kaart met b.v. een arceerstift aangeven. Maar ja, daar moet je dan wel zélf iets voor willen doen.

Als je eerst de route op je kaart met een arceerstift uitzet en vervolgens de diverse tussenstops als POI invoer in je navi is t ook duidelijk en moet je er ook wat voor doen.

Voor niks gaat de zon op.

 

Overigens vroeg T.S om een route, hij wil die dus rijden, daaruit blijkt dat hij er ook wat voor wil doen.

Link naar reactie
Share on other sites

Tja, en weer belandt de vraag om hulp op een zijspoor. Ik kan me wel vinden in de reactie van  peetan.

Laten we over gaan tot het geven van nuttige info aan Cdridder .

 

2 uren geleden, peetan zei:

Je had er natuurlijk niet op hoeven antwoorden (wat je wel gedaan hebt) en gewoon door kunnen scrollen ( wat je niet gedaan hebt)

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Jeetje, wat een reacties en eigenlijk te gek voor woorden . Ik zou zelfs te lui zijn. Ik ga deze discussie niet aan met deze lui maar dank diegene die de moeite hebben genomen voor een normaal antwoord heel hartelijk ! 
Wat een mafkezen zitten er op dit forum , zouden eigenlijk geroyeerd moeten worden 

nogmaals dank voor de antwoorden waarom ik vroeg 

  • Like 3
  • Thanks 1
  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...