Ga naar inhoud

Schapenvachten


Gerardus
 Share

Recommended Posts

Wij hebben ze via https://www.dasmooischapenvachten.nl/c-5974393/camperstoelhoezen-van-schapenvacht/

Meerdere camper vloggers hebben deze laten zien, zodoende kwamen wij op dit adres en ze zijn prima.

Het aanbod in kleuren wisselt continue dus je kunt vooraf aangeven als je bruin, creme, grijs, of gevlekt wilt.

aangepast door Camper-T
Link naar reactie
Share on other sites

Volgens verkopers en gebruikers de voordelen van medicinale schapenvacht:

  • Het geeft warmte in de winter en verkoeling in de zomer.
  • Betere drukverdeling van huid en bloedvaten bij lang zitten of liggen
  • Verlicht klachten als reuma, allergien, rugklachten en doorliggen.
  • Het beschermd de stoelen tegen slijtage.
  • En volgens veel vrouwelijke camperaars kleed het sfeervol af.

Let wel op dat het hier om de duurdere medicinale schapenvachten gaat en niet de goedkope schapenbondjes.

Op internet in meer over medicinale schapenvachten te lezen en worden bovenstaande punten vaak benoemd.

Link naar reactie
Share on other sites

Het zullen best heerlijke vachten zijn maar ik kan maar 1 door verpleegkundigen gedaan onderzoek vinden.  In Australië is daar ook naar gekeken maar men heeft het daar ook specifiek over de wol van het Australische schaap.Dat schijnt een bijzondere structuur te hebben.

Ik heb de afgelopen maanden heel veel verzorgings en verpleeghuizen bezocht waar mensen langdurig in bed liggen. Ben geen schapenvacht tegen gekomen, alleen anti decubitus matrassen. 

Op de sites van de vacht verkopers wordt wel heel veel dezelfde retoriek gebruikt zoals Camper-T ook gebruikt.

Nogmaals, als de vachten lekker zitten en voldoen aan de verwachtingen dan is daar niks mis mee, maar om zonder wetenschappelijk onderzoek de kwalificatie " medicinaal" toe te voegen komt op mijn over als een verkooppraatje.

Mocht ik toch een wetenschappelijk onderzoek gemist hebben dan hoor ik dat graag.

 

Link naar reactie
Share on other sites

22 uren geleden, van der Honing zei:

Het zullen best heerlijke vachten zijn maar ik kan maar 1 door verpleegkundigen gedaan onderzoek vinden.  In Australië is daar ook naar gekeken maar men heeft het daar ook specifiek over de wol van het Australische schaap.Dat schijnt een bijzondere structuur te hebben.

Ik heb de afgelopen maanden heel veel verzorgings en verpleeghuizen bezocht waar mensen langdurig in bed liggen. Ben geen schapenvacht tegen gekomen, alleen anti decubitus matrassen. 

Op de sites van de vacht verkopers wordt wel heel veel dezelfde retoriek gebruikt zoals Camper-T ook gebruikt.

Nogmaals, als de vachten lekker zitten en voldoen aan de verwachtingen dan is daar niks mis mee, maar om zonder wetenschappelijk onderzoek de kwalificatie " medicinaal" toe te voegen komt op mijn over als een verkooppraatje.

Mocht ik toch een wetenschappelijk onderzoek gemist hebben dan hoor ik dat graag.

 


De medicinale werking ben ik ook in een aantal copy-paste varianten tegen gekomen en wist ik, ondanks dat ik al een jaar op deze vachten zit, nog niet. Laat de waarheid van de medicinale werking - wat ik persoonlijk een iets te hoog gegrepen toonzetting vind - van deze vachten in het midden liggen dan nog blijft voor mij het resultaat wat telt; Het zit lekker en is inderdaad zowel ‘s winters als ‘s zomers prima comfortabel, ook met lange ritten. En de stoelen blijven netjes, ook een groot voordeel.

 

aangepast door Camper-T
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...