Ga naar inhoud

Hefbed


Smullies
 Share

Recommended Posts

Voordeel is dat je een (semi)vast 2 persoon bed hebt wat weinig plek in neemt.

Zo'n bed, inclusief ophanging weegt nogal wat. Dat kan een nadeel zijn. En ik heb wel eens begrepen dat het in een semi-integraal bij sommige types voor de toegangsdeur hangt. Dat lijkt mij ook niet fijn. En de afmetingen zijn doorgaans aan de krappe kant. Maar dat is bij de meeste bedden in een camper het geval. Verder hangt zo'n bed meestal wat hoger zodat je er met een klein laddertje van 3 of 4 treden in en uit moet klimmen. 

Link naar reactie
Share on other sites

17 uren geleden, Roelof zei:

Voordeel is dat je een (semi)vast 2 persoon bed hebt wat weinig plek in neemt.

Zo'n bed, inclusief ophanging weegt nogal wat. Dat kan een nadeel zijn. En ik heb wel eens begrepen dat het in een semi-integraal bij sommige types voor de toegangsdeur hangt. Dat lijkt mij ook niet fijn. En de afmetingen zijn doorgaans aan de krappe kant. Maar dat is bij de meeste bedden in een camper het geval. Verder hangt zo'n bed meestal wat hoger zodat je er met een klein laddertje van 3 of 4 treden in en uit moet klimmen. 

Dank je Roelof

Link naar reactie
Share on other sites

Op 26-1-2023 om 12:46, Smullies zei:

Wij overwegen onze buscamper in te ruilen voor een Chausson 640/650 halfintegraal met hefbed. Maar heb wat twijfels over het hefbed. Wie kan mij de voor- en nadelen schetsen?

Ik heb een halfintegraal Bürstner met hefbed. Doordat het bed overdag omhoog wordt geheven tegen het plafond heb ik de volle leefruimte, heerlijk met een rondzit, volwaardige keuken en aparte badkamer.

Overdag dus geen loos ruimteverlies door vaste bedden. Het bed is 195 lang en 145 breed, volgens mij niet kleiner dan in een buscamper.

Het klopt dat het bed als het in gebruik is iets voor de deur komt.

 

Het automatisch liftmechanisme werkt prima.

 

Ik heb expliciet voor dit model gekozen omdat leefruimte overdag voor mij belangrijker is dan een vast bed en daardoor krap in de woonruimte.

Nog geen dag spijt van gehad!

Link naar reactie
Share on other sites

Wij bewust gekozen voor GEEN hefbed in verband met fors verlies aan stahoogte. Wij zijn lang (1,90 en 1,98 meter) en dan zit zo'n hefbed altijd in de weg. Verder weegt zo'n hefbed best behoorlijk en gaat het te koste van je kastruimte. Stel jezelf de vraag; hoe vaak zal er iemand in liggen? Ofwel, hoe noodzakelijk is zo'n hefbed?

Link naar reactie
Share on other sites

Wij hebben ook bewust gekozen voor een hefbed in de half-integraal (met bult op het dak) zodat we de kleinkinderen ook mee kunnen nemen met een slaapplek binnen. Bij ons komt het bed niet voor de deur, is lang en breed genoeg en de kastjes hangen gewoon onder aan het hefbed zodat daar ook geen verlies aan is. Kortom een perfecte oplossing van Dethleffs in onze Magic Edition.
 

Link naar reactie
Share on other sites

Hoi,  wij hebben een lange knaus boxstar verkocht en een Chausson 640 gekocht met hefbed.

Wat een ruimtewinst hebben wij daardoor gekregen.

Wanneer het bed omhoog is, kan ik(1.89m) er makkelijk onderdoor lopen.

Het grote voordeel van de Chausson 640 is de binnenruimte, zowel zitgedeelte, keuken en het toilet en de badkamer.

Daarnaast is er een grote kledingkast aanwezig. Heel fijn.

 

Succes met de keuze.

 

Overigens hebben wij de camper in België gekocht en zelf ingevoerd.

Scheelde zo'n 7500 euro goedkoper.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Na 19 jaar een Flair integraal met hef bed boven de bestuurder en bijrijder stoel gehad te hebben deze in geruild voor voor een Burstner met hef bed voor de deur.

De  Burstner snel weer ingeruild voor een camper met hef bed boven de bestuurder en bijrijder stoel.

Hef bed is fijn maar niet voor de ingang van de camper slecht bereikbaar als je er opeens 's nachts ui moet.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...