Ga naar inhoud

Lekkage


Piet Hoogendoorn
 Share

Recommended Posts

Goede dag.

Ik heb een vraag over water lekkage. Daar ik een Fiat Ducato rij hij is van Jan 2014. Onder de voorruit waar bij mij de lekkage is Nu is mijn vraag heeft u dat probleem wel eens verholpen. Ik  heb de voorruit met plakband afgeplakt en de aansluiting midden in de kap onder de voorruit. Het resultaat is nul ,nul het lek nog net zo hard heb continu een zijltje op de motor liggen en een plastic bakje staat water op het zijl en in de bak. Hoop dat U mij antwoord kan geven.

 

Met vriendelijke groet

P. Hoogendoorn

20230111_091542.thumb.jpg.2e13de026a6037dd49d8716ca05d1e32.jpg

20230111_091525.jpg

20230111_091536.jpg

Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb ook een dukato, en nog nooit een lek gehad aan de voorruit. Op de foto kan ik wel niet zien waar het probleem zich situeert.

Heb al eens een lek in een waterleiding gehad, en met vellen keukenrol de oorzaak van de lekkage kunnen opsporen.

Je kan het probleem pas oplossen als je weet waar de oorzaak zich precies bevindt.

Link naar reactie
Share on other sites

Beste Piet,

IK had hetzelfde met mijn Ducato van 2014,bij mijn camper zat de "Paravan"verstopt , dat is de kunststof bak die onder de voorruit zit.

Deze kun je open maken door de waterslang in de afvoer opening te zetten ,ongeveer in het midden  ,waar jij je lek gevonden hebt.

Tevens zitten er aan beide zijkanten ,daar waar de ruitenwissers zitten ,twee afvoerrubbertjes ,die zodanig klein zijn dat ze snel dicht slibben.
Deze reinig je als volgt:Zet de ruiten wissers omhoog door ze ,vanuit de "uit "stand een slag omhoog te zetten en dan het contact uit te schakelen (dan blijven ze staan
onder het ruitenwisserasje vond je nu deze rubberdopjes ,steek deze voorzichtig door met een dun ijzerdraadje.

Giet een klein beetje water in dat bakje : als t wegloopt ie het open ,blijft t staan zit t nog dicht.( als t open is zie je t water onder het voorspatbord op het voorwiel lopen  )

 

Tevens was ook de rubberstrip waarin de voorruit zit lek ;die heb opnieuw ingekit met kit voor autoruiten.

 

aangepast door peetan
  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Beste Peetan. Ik heb vorig jaar een nieuwe water {zwarte} bak gekregen over gehele lengte van de auto van de garage die hadden ze stuk gedraaid met een boutje van de aanvoer kachel bak. en die strip heb ik uitvoorzorg afgeplakt met tape in inde midden zitten ze over elkaar geplakt daar heb ik voorlopig ook plakband over geplakt. het is een natte bende ieder geval nu daar het onze 24 uurs camper is staat hij altijd buiten. Maar nu even een vraag waar zit precies dat Paravan bakje?

 

Link naar reactie
Share on other sites

1 uur terug, Piet Hoogendoorn zei:

Beste Peetan. Ik heb vorig jaar een nieuwe water {zwarte} bak gekregen over gehele lengte van de auto van de garage die hadden ze stuk gedraaid met een boutje van de aanvoer kachel bak. en die strip heb ik uitvoorzorg afgeplakt met tape in inde midden zitten ze over elkaar geplakt daar heb ik voorlopig ook plakband over geplakt. het is een natte bende ieder geval nu daar het onze 24 uurs camper is staat hij altijd buiten. Maar nu even een vraag waar zit precies dat Paravan bakje?

 

De (of "het"??)paravan is die zwarte bak die tussen de onderkant van het raamrubber en de motorkap zit ,wat je die "zwarte bak "noemt.

Kijk eerst even of er ruimte zit tussen de bovenkant  van het onderste raamrubber en de ruit.
Als dit zo is direct dichtkitten ,ik heb daar zwarte lekkage kit van Bison voor gebruikt:

Ruit goed ontvetten - op de rand van het rubber afplakken met schilderstape - met de kitspuit een dun laagje kit in de ruimte tussen ruit en rubber spuiten , met een ,in zeepsop natgemaakte vinger de overtollige kit gladstrijken-daarna de schilderstape verwijderen.

Waar die twee delen in de midden bij elkaar komen heb ik ook een kitverbinding in gelegd.

 

Tip : Voor heel veel technische dingen (en nog veel meer ) zou je je aan kunnen melden op het www,camperforum.nl ,daar zit enorm veel ervaring w,b,, alles wat met camperen te maken heeft:

 

https://camperforum.nl/

aangepast door peetan
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...