Ga naar inhoud

Camper gestolen Dethleffs GJ-470-X


Zwerver 2
 Share

Recommended Posts

Tussen Dinsdag 20 december 23.00 uur en woensdagochtend 7.30 uur is onze camper gestolen vanaf de parkeerplaats ter hoogte van de Hoogerheijdestraat 33 In Ter Aar gemeente Nieuwkoop. De vraag aan alle  leden is om uit te kijken naar de camper. Het betreft een Dethleff Globe 4 wit met rode strepen. Zonder de fietsen. Mocht je hem zien, bel dan naar de politie. Algemene nummer 0900-8844. Hij staat ook geregistreerd bij gestolen voertuigen. Hoe meer "ogen orde weg" hoe beter. Bij voorbaat dank Tom en Willy Pijper

 image.png.16d485cdc3f305017f295d9b8c9caa85.pngimage.png.951834781a7cc090321f293983ec481d.pngimage.png.bead0e3d0e797c7d02ab4852d3ed5b18.pngimage.png.9a7ca58886c4619273dc02cfe49a7739.png

Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb een Bearlock beveiliging er op.

 

Voor sommige forum bezoekers: ik heb geen enkele relatie tot dit product anders dan als  gebruiker!!!!!!

 

Verder laat ik de camper nooit onbeheerd achter (bijvoorbeeld bij boodschappen doen). Niet alleen voor diefstal van de camper maar ook voor de inboedel. Dat betekent wel dat ik voor overnachting altijd op een camping of beveiligde camperplaats ga staan.

Link naar reactie
Share on other sites

3 uren geleden, van der Honing zei:

Ik heb een Bearlock beveiliging er op.

 

Voor sommige forum bezoekers: ik heb geen enkele relatie tot dit product anders dan als  gebruiker!!!!!!

 

Verder laat ik de camper nooit onbeheerd achter (bijvoorbeeld bij boodschappen doen). Niet alleen voor diefstal van de camper maar ook voor de inboedel. Dat betekent wel dat ik voor overnachting altijd op een camping of beveiligde camperplaats ga staan.

 

 

Wij doen letterlijk hetzelfde. 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 27-12-2022 om 15:47, van der Honing zei:

Ik heb een Bearlock beveiliging er op.

 

Voor sommige forum bezoekers: ik heb geen enkele relatie tot dit product anders dan als  gebruiker!!!!!!

 

Verder laat ik de camper nooit onbeheerd achter (bijvoorbeeld bij boodschappen doen). Niet alleen voor diefstal van de camper maar ook voor de inboedel. Dat betekent wel dat ik voor overnachting altijd op een camping of beveiligde camperplaats ga staan.


Wij doen dat ook zo, maar een Bearlock zit er niet op. Die werkt niet bij een Fiat Ducato met robot automaatbak. Daar rijd je zo schakelend mee weg. Maar ons OBD2-slot (onlangs nog artikel in de Kampeerauto over geweest) voorkomt het starten zonder de originele sleutel.
 

Link naar reactie
Share on other sites

4 uren geleden, mikeanber zei:

hallo allen

nog mals blijf op letten

Bearlock is een van de betere beveiliging en wordt bij veel verzekerraars als een van de beste gezien

 

Daar wordt hier ook door niemand aan getwijfeld. Laten we het bij het onderwerp houden.

Mijn vraag aan Zwerver2: heeft uw camper nog iets bijzonders waar hij aan te herkennen is? Ik neem aan dat de dief  de kentekenplaten heeft verwisseld. 

Link naar reactie
Share on other sites

20 uren geleden, GeMa zei:

Een Bearlock op een Ducato automaat kan wel degelijk, alleen is het dan geen versnellingsbakslot, maar een extra stevig stuurslot. En inderdaad, een OBD2-lock is een handige en niet al te dure (extra) beveiliging.


Ja, wat heb je dan aan twee stuursloten? Die slopen ze zoals bekend binnen 10-15 minuten. En bovendien rijdt deze Ducato robotbak gewoon met stuurslot er op de trailer op en hij is verdwenen.
 

Link naar reactie
Share on other sites

Heel naar wanneer je het overkomt, maar helaas ben ik bang dat de camper al is vertrokken naar het voormalige oostblok. Camper is daar dan als zoveel gestolen campers gestript het chassis wordt dan omgebouwd naar ducato met bagage opbouw. 

 

Ik heb in mijn auto, aanhangers en fietsen een GPS tracker. Natuurlijk wanneer de batterij / accu van die trackers leeg zijn vind je de auto’s etc. niet terug. Ook moet je de tracker echt goed verbergen, wanneer ze er simpel uit te halen zijn, hebben ze natuurlijk ook geen nut. 

 

In mijn nog te leveren camper komt een bearlock, en GPS tracker, verder kan ik dan via de ingebouwde wifirouter met eigen gsm simkaart verbinding ook de gps locatie opvragen. (moet router wel aan staan) Ik verwacht dat ik ook nog wel ergens een apple airtag in de camper laat liggen. De knoopcelbatterij van die tag gaat ongeveer een jaar mee.

Link naar reactie
Share on other sites

Op 8-1-2023 om 20:14, Bolle Brutus zei:

Heel naar wanneer je het overkomt, maar helaas ben ik bang dat de camper al is vertrokken naar het voormalige oostblok. Camper is daar dan als zoveel gestolen campers gestript het chassis wordt dan omgebouwd naar ducato met bagage opbouw. 

 

Ik heb in mijn auto, aanhangers en fietsen een GPS tracker. Natuurlijk wanneer de batterij / accu van die trackers leeg zijn vind je de auto’s etc. niet terug. Ook moet je de tracker echt goed verbergen, wanneer ze er simpel uit te halen zijn, hebben ze natuurlijk ook geen nut. 

 

In mijn nog te leveren camper komt een bearlock, en GPS tracker, verder kan ik dan via de ingebouwde wifirouter met eigen gsm simkaart verbinding ook de gps locatie opvragen. (moet router wel aan staan) Ik verwacht dat ik ook nog wel ergens een apple airtag in de camper laat liggen. De knoopcelbatterij van die tag gaat ongeveer een jaar mee.


Ik zou er voor 80,- euro ook nog een OBD2-slot op zetten, dan kunnen ze hem niet meer starten met een dongle.
 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...