Ga naar inhoud

Spaanse gasfles met drukregelaar


JAS2404
 Share

Recommended Posts

U kunt het beste de fles in Spanje kopen. Weet u zeker dat de fles nog goed gekeurd is en u hem weer kunt inleveren/omruilen. Bij ieder tankstation/ferreteria of Chinese markthal krijgt u de juiste drukregelaar. 2e hands zou ik geen fles of drukregelaar kopen. Het wisselen van de drukregelaar is zo gebeurd. Het gas is overigens in Spanje veel goedkoper dan in Nederland. Veel plezier in Spanje.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Moosjes, daar heb ik nog nooit van gehoord. Bij de 1e aankoop betaal je statiegeld voor de fles. Vorig jaar was dat €27,50 voor een grote fles, de vulling kostte toen € 17,50. De meeste campings en wat grotere camperplaatsen hebben gasflessen in de verkoop.

Op de fles zelf moet een datum staan waarop de fles opnieuw gekeurd dient te worden. Daar moet u even op letten. 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Op 15-12-2022 om 15:38, van der Honing zei:

Moosjes, daar heb ik nog nooit van gehoord. Bij de 1e aankoop betaal je statiegeld voor de fles. Vorig jaar was dat €27,50 voor een grote fles, de vulling kostte toen € 17,50. De meeste campings en wat grotere camperplaatsen hebben gasflessen in de verkoop.

Op de fles zelf moet een datum staan waarop de fles opnieuw gekeurd dient te worden. Daar moet u even op letten. 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Ik denk dat ik iets verkeerds gedaan heb! Ik heb een nieuwe buscamper gekocht met plats voor 2 x 11 kg gasflessen. Mijn eerste camper, ga altijd met de

auto naar Spanje en Portugal nu dus met de camper. Ben van plan om 1 fles in NL te kopen en eventueel 1 orange fles. de aansluiting begrijp ik.

Ik zie bij verschillende benzinestation de bekende oranje flessen staan. Kan ik deze daar gewoon kopen. Hoor verontrustende berichten van een keuring

van de gasinstall. Camper is nieuw. Hoor graag. 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 10-1-2023 om 14:00, Zeeman zei:

Ik denk dat ik iets verkeerds gedaan heb! Ik heb een nieuwe buscamper gekocht met plats voor 2 x 11 kg gasflessen. Mijn eerste camper, ga altijd met de

auto naar Spanje en Portugal nu dus met de camper. Ben van plan om 1 fles in NL te kopen en eventueel 1 orange fles. de aansluiting begrijp ik.

Ik zie bij verschillende benzinestation de bekende oranje flessen staan. Kan ik deze daar gewoon kopen. Hoor verontrustende berichten van een keuring

van de gasinstall. Camper is nieuw. Hoor graag. 


Ga in Spanje naar een groter Repsol tankstation en koop gewoon een oranje fles. De drukregelaar hebben ze daar meestal in de shop en anders bij de Chinees of de campingwinkel in het dorp. Keuring kennen ze daar niet.
 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 7 months later...
12 uren geleden, Willem Vriend zei:

Ik wil mijn Repsol 11kg Spaanse fles met bijbehorende reduceer wel verkopen.

tel. 06-51547886 Willem Vriend


Dan moet ik weer een extra fles meenemen. Ik heb een setje verloopnippels om alle buitenlandse flessen te kunnen aansluiten. Dus ik koop in geval van leeg en niet kunnen vullen van LPG gewoon ter plekke een fles en lever die bij vertrek weer in.

 

Link naar reactie
Share on other sites

15 uren geleden, Willem Vriend zei:

Ik wil mijn Repsol 11kg Spaanse fles met bijbehorende reduceer wel verkopen.

tel. 06-51547886 Willem Vriend

 

44 minuten geleden, Adriatik zei:

Als je iets wil verkopen bestaat daar de rubriek Vraag en Aanbod voor. Hier hoort het niet.

Dit aanbod past helemaal in de context van het verhaal. Heb er absoluut geen probleem mee dat het hier geplaatst wordt.

  • Like 1
  • Sad 1
Link naar reactie
Share on other sites

Op 31-8-2023 om 09:00, Broers Joske zei:


Dan moet ik weer een extra fles meenemen. Ik heb een setje verloopnippels om alle buitenlandse flessen te kunnen aansluiten. Dus ik koop in geval van leeg en niet kunnen vullen van LPG gewoon ter plekke een fles en lever die bij vertrek weer in.

 

Dat is ook een optie. Scheelt ook weer in gewicht 

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

Op 5-12-2022 om 16:25, van der Honing zei:

iWat wilt u regelen?. Als u 1 fles aansluiting hebt zult u de huidige drukregelaar af moeten schroeven en vervangen door de Spaanse. Dan de Spaanse fles aan koppelen. Bij terugkomst omgekeerde handeling.

Toen ik er ook naar vroeg aan iemand in Spanje mocht ik zijn gaskast zien. Hij had de bestaande gasdrukregelaar (duomatic) niet verwijderd en de gasfles inclusief Spaanse gasdrukregelaar op de slang aangesloten. Alles werkte goed bij hem. Drukreglaar verwijderen is dus klaarblijkelijk niet nodig. Op zich ook best logisch omdat elke gasdrukregelaar de druk niet boven een maximum laat komen. De verlaagde druk van de Spaanse drukregelaar vind de bestaande drukregelaar ook okay.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...