JAS2404 Geplaatst: 5 december 2022 Share Geplaatst: 5 december 2022 Ik ga binnenkort kort 4 maanden naar Spanje , en ik wil in Spanje de oranje Repsol gas flessen gaan gebruiken met bij passende drukregelaar Hoe kan ik dat in Nerderland regelen? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
van der Honing Geplaatst: 5 december 2022 Share Geplaatst: 5 december 2022 Wat wilt u regelen?. Als u 1 fles aansluiting hebt zult u de huidige drukregelaar af moeten schroeven en vervangen door de Spaanse. Dan de Spaanse fles aan koppelen. Bij terugkomst omgekeerde handeling. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
JAS2404 Geplaatst: 6 december 2022 Auteur Share Geplaatst: 6 december 2022 Geachte van der Honing bedankt voor je reactie. Maar ik bedoel hoe kom ik in Nederland aan een Spaanse gasfles met drukregelaar. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
GeMa Geplaatst: 6 december 2022 Share Geplaatst: 6 december 2022 Een Spaanse gasfles zal lastig worden, de Spaanse regelaar kun je gewoon via Amazon bestellen. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
van der Honing Geplaatst: 6 december 2022 Share Geplaatst: 6 december 2022 U kunt het beste de fles in Spanje kopen. Weet u zeker dat de fles nog goed gekeurd is en u hem weer kunt inleveren/omruilen. Bij ieder tankstation/ferreteria of Chinese markthal krijgt u de juiste drukregelaar. 2e hands zou ik geen fles of drukregelaar kopen. Het wisselen van de drukregelaar is zo gebeurd. Het gas is overigens in Spanje veel goedkoper dan in Nederland. Veel plezier in Spanje. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
moosjes Geplaatst: 15 december 2022 Share Geplaatst: 15 december 2022 Ik heb gehoord dat je niet zo maar een spaanse fles kunt kopen zonder een Spaans certificaat. Wij zijn beginnende camperaars. Hoe kopen we een spaanse fles?? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
van der Honing Geplaatst: 15 december 2022 Share Geplaatst: 15 december 2022 Moosjes, daar heb ik nog nooit van gehoord. Bij de 1e aankoop betaal je statiegeld voor de fles. Vorig jaar was dat €27,50 voor een grote fles, de vulling kostte toen € 17,50. De meeste campings en wat grotere camperplaatsen hebben gasflessen in de verkoop. Op de fles zelf moet een datum staan waarop de fles opnieuw gekeurd dient te worden. Daar moet u even op letten. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Zeeman Geplaatst: 10 januari Share Geplaatst: 10 januari Op 15-12-2022 om 15:38, van der Honing zei: Moosjes, daar heb ik nog nooit van gehoord. Bij de 1e aankoop betaal je statiegeld voor de fles. Vorig jaar was dat €27,50 voor een grote fles, de vulling kostte toen € 17,50. De meeste campings en wat grotere camperplaatsen hebben gasflessen in de verkoop. Op de fles zelf moet een datum staan waarop de fles opnieuw gekeurd dient te worden. Daar moet u even op letten. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Zeeman Geplaatst: 10 januari Share Geplaatst: 10 januari Ik denk dat ik iets verkeerds gedaan heb! Ik heb een nieuwe buscamper gekocht met plats voor 2 x 11 kg gasflessen. Mijn eerste camper, ga altijd met de auto naar Spanje en Portugal nu dus met de camper. Ben van plan om 1 fles in NL te kopen en eventueel 1 orange fles. de aansluiting begrijp ik. Ik zie bij verschillende benzinestation de bekende oranje flessen staan. Kan ik deze daar gewoon kopen. Hoor verontrustende berichten van een keuring van de gasinstall. Camper is nieuw. Hoor graag. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Broers Joske Geplaatst: 16 januari Share Geplaatst: 16 januari Op 10-1-2023 om 14:00, Zeeman zei: Ik denk dat ik iets verkeerds gedaan heb! Ik heb een nieuwe buscamper gekocht met plats voor 2 x 11 kg gasflessen. Mijn eerste camper, ga altijd met de auto naar Spanje en Portugal nu dus met de camper. Ben van plan om 1 fles in NL te kopen en eventueel 1 orange fles. de aansluiting begrijp ik. Ik zie bij verschillende benzinestation de bekende oranje flessen staan. Kan ik deze daar gewoon kopen. Hoor verontrustende berichten van een keuring van de gasinstall. Camper is nieuw. Hoor graag. Ga in Spanje naar een groter Repsol tankstation en koop gewoon een oranje fles. De drukregelaar hebben ze daar meestal in de shop en anders bij de Chinees of de campingwinkel in het dorp. Keuring kennen ze daar niet. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.