Ga naar inhoud

Camper Fiat Ducato Maxi 230CL Rapido 730F


Erica
 Share

Recommended Posts

Hallo, wij hebben een camper op het oog die naar onze mening nogal prijzig is. Het is een Fiat Ducato Maxi 230CL Rapido 730F uit 2000. De camper ziet er mooi uit, goed onderhouden, nieuwe voortent, km stand 61.000 km. De vraagprijs is € 32.500,--. Wij vinden dit een hoop geld voor een camper van 22 jaar oud. Maar wij zijn nieuw op campergebied, dus wij hopen dat iemand ons kan helpen. Is dit teveel voor een camper uit 2000? Met vriendelijke groet, Erica

Link naar reactie
Share on other sites

Dat is moeilijk te zeggen met de huidige hype. Zelf zou ik voor dat bouwjaar niet meer dan €20.000,00 uitgeven al hangt het natuurlijk wel van meerdere factoren af. Belangrijk: is het een originele Nederlandse camper met verklaarbare kmstand? Zit de hele onderhoudshistorie erbij? Heeft de camper recent onderhoud gehad, denk hierbij ook aan distributieriem, banden etc.  Hoe oud zijn de start- en de huishoudaccu? Welke accessoires zitten erop en bij: zonnepaneel, fietsenrek, schotel met tv, omvormer, gasflessen etc? Verder belangrijk of je particulier koopt of bij een bedrijf dat scheelt een paar duizend euro. Krijg je bij een bedrijf garantie? Bedenk ook dat dit een "vervuilende" Diesel is en je een opslag op de wegenbelasting moet betalen maar vooral dat je bij het reizen goed moet plannen omdat je niet overal mag komen.

Misschien goed om te overwegen om hem te laten keuren, bijvoorbeeld bij Ron Smits bekend bij de NKC.  Hij kijkt naar de technische staat maar controleert ook of er vocht in de camper zit. Dit kost een paar euro maar die verdien je terug vooral als je dit voor de koop doet. Bij eventuele gebreken sta je sterker in de onderhandeling. Succes met de aanschaf maar € 32.500,00 is naar mijn mening echt te veel. Filter ook eens op Marktplaats de campers van dit bouwjaar. Vergelijkbare kwaliteitsmerken vindt je niet voor zo'n hoge prijs 

aangepast door van der Honing
Tekst
Link naar reactie
Share on other sites

Zie hem staan op marktplaats. Op www.rdw.nl kan je de gegevens opvragen. Camper is geen import en de kilometerstand is logisch.

Is 22 jaar oud, heeft deze 22 jaar binnen gestaan? Kijk goed in de bovenkastjes, rondom schoorsteen. En natuurlijk de vloer, deze is vaak van hout.

Dus onder de camper kruipen met een lamp en kijken naar de aanhechting wand vloer.

 

Wat de prijs betreft, het is nu wat de gek ervoor geeft. Net als in de huizenmarkt.

 

Houd wel rekening met de milieu klasse.

De emissieklasse van deze camper is 2. Je mag geen steden in waar een milieu zone is, ook niet in Duitse en Franse milieu zones.

 

Link naar reactie
Share on other sites

9 uren geleden, van der Honing zei:

Ik denk dat je Rapido en Fleurette zeker op het niveau van de Duitse merken kunt zetten. Waarschijnlijk door de hoge produktie aantallen hoor ik om mij heen steeds meer klachten over het zgn Topsegment. 

Dat eerste ben ik niet met je eens, Dat laatste wel. Maar dat was rond de eeuwwisseling nog niet het geval. 

En de Frankia's hebben vanaf bouwjaar 2000 een houtvrije constructie. Dat is een pre. Zeker bj oudere campers waarbij de kans op lekkage steeds groter wordt.

Hymers uit die tijd hebben ook een houtvrije opbouw. Alleen voor de bodem werd toendertijd nog (gedeeltelijk) hout gebruikt.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...