Ga naar inhoud

Wc spoeling geeft te weinig water LMCLiberty A661 2008


Cornelia
 Share

Recommended Posts

  • 4 months later...

Dag allemaal,

Ik heb ook een LMC liberty

 

Het is van belang om regelmatig (1 à 2 keer per jaar) de watertank en de leidingen te reinigen /ontkalken. Ik doe dat met een daarvoor gekocht product. Maar citroenzuur is zeker even goed. Als het "zure" water in de tank zit, alle kranen af en toe open zetten om zowel de leidingen en de kranen te ontkalken. En daarbij niet vergeten ook het toilet enkele keren te spoelen en de gaatjes van de watertoevoer met een plastic borstel schoon te maken.

Je zal na enkele keren zien hoeveel kleine brokjes kalkaanslag in de spoeling zaten....

Succes ermee,

 

Peter

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 months later...

Cornelia,

Gaat het hier om een Dometic CT4000 series toilet? Dan is het misschien op te lossen zoals ik dat deed:
De spoeling gebeurt met een geperforeerde ring die rondom en onder de zitting zit.
Die gaatjes variëren qua grootte, klein aan de achterkant waar het slangetje zit, groter aan de voorkant.
Op die manier sproeit het water min of meer met gelijke druk voor en achter.
Bijna alle gaatjes zaten dichtgekalkt, waardoor er maar weinig spoelwater komt, alleen maar aan de achterkant.
Als je de zitting wegneemt kom je bij de schroeven waarmee de spoelring vastgemaakt is.
Die neem je weg door het soepele slangetje los te maken, zodat je de spoelring netjes kunt ontkalken.
Daarna ging het spoelen weer als nieuw.

Grts,

André

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...