Ga naar inhoud

Dode hoek Ducato


C.Theune
 Share

Recommended Posts

Wij zijn voor het eerst met onze Burstner Travel Van ( Fiat Ducato) uit 2017 naar Groot Brittanie geweest voor enkele maanden.

Het bleek al snel dat er een groot verschil was met onze vorige camper, nl de dode hoek naar rechts.

De cabineramen van dit model Fiat zijn, vergeleken met onze vorige camper, erg smal waardoor je rijdend in the UK als chauffeur amper zicht hebt op verkeer wat van rechts komt.

Alleen met echt haakse bochten heb je aardig zicht, bij scherpere bochten is er geen zicht.

Zonder bijrijder is het zeer onveilig om daar te rijden. Ik moet nu echt op de bijrijder vertrouwen die aangeeft of ik de weg op kan rijden of niet.

Diverse dingen geprobeerd zoals verder oprijden, en juist niet te ver oprijden, maar dat werkt bij sommige bochten, maar zeker niet bij alle.

Is er een oplossing voor dit probleem zoals andere spiegels of een camera naar rechts?

 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 29-8-2022 om 19:07, HymerBoy zei:

Ik had mijn spiegels op een dusdanige manier afgesteld dat ik wel het overzicht had, mijn spiegels bestonden gelukkig uit 2 delen zodat ik 1 deel normaal had afgesteld en het onderste deel specifiek voor dit soort situaties... maar blijft helaas een gedoe in de UK, ik reis alleen dus nog lastiger.

Met mijn vorige camper, een Knaus Sun Ti, had ik er minder last van omdat er meer en grotere ramen in zaten. Deze ramen bieden gewoon veel te weinig overzicht. Ik heb al eea gelezen over dode hoek camera's speciaal voor Ducato's. Het zal dus wel een bekend probleem zijn. Ik heb ook extra spiegels geplaatst, maar vind dat nog te onveilig om op te vertrouwen.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...