Ga naar inhoud

Waterpomp slaat steeds aan


hboenink

Recommended Posts

Onze camper (Adria Coral 2016) heeft een drinkwatersysteem wat onder druk staat. Als je de kraan aanzet, constateert de drukschakelaar (Whale) een drukverlaging en schakelt de dompelpomp in. Geen microswitches in de kranen dus.

De laatste tijd slaat de waterpomp steeds vaker spontaan een halve seconde aan, wel 2 à 3 keer per minuut.. gevolg is dat ik de pomp dan maar uit zet. Begin dit jaar heb ik er een nieuwe waterpomp ingezet, maar het probleem was daarmee niet verholpen.  

Er zit ook een boiler in het circuit, en ik zie nergens externe lekkage. 

Herkent iemand dit probleem?

 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 28-8-2022 om 16:21, KPB zei:

    Of van de whale Drukschakelaar WU7207 12/24V de witte stel schroef iets bij stellen. Wat ook nog kan is dat de hierin geplaatst membraam defect is.  

Oplossing gevonden: er moest toch een terugslagklep in, direkt na de pomp. De boiler is hier op uitgelegd. Dank voor het meedenken. 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 5-9-2022 om 07:43, hboenink zei:

Oplossing gevonden: er moest toch een terugslagklep in, direkt na de pomp. De boiler is hier op uitgelegd. Dank voor het meedenken. 

Zat die terugslagklep er voorheen(af fabriek) dan niet in? Als dat zo is is het toch vreemd dat die klep er nu wel in moet.

aangepast door FJC48
Link naar reactie
Share on other sites

Op 6-9-2022 om 09:40, FJC48 zei:

Zat die terugslagklep er voorheen(af fabriek) dan niet in? Als dat zo is is het toch vreemd dat die klep er nu wel in moet.

Klopt. Ik vermoed dat ie eerst functioneerde op de terugslagklepwerking van het pompje zelf. Die is al matig en verslechterde steeds meer. Het aparte terugslagklepje houdt de druk nu uren op peil. 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Op 26-9-2022 om 16:58, ysdj zei:

Herkenbaar probleem. Heb sinds kort ook een Adria met hetzelfde "euvel". Vond het eerst ook irritant. Uit de documentatie vd pomp bleek dat het kennelijk een drukpomp is. Kennelijk hoort dat aanslaan erbij dus?

Zeker bij een drukpomp moet de opgebouwde druk op peil blijven. Er ‘lekt’ blijkbaar ergens water weg. 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid