Ga naar inhoud

Update van SD kaart voor ZENEC Z-E3715


Henk Reimink
 Share

Recommended Posts

Hi heb een zenec z-e3715 met een SD kaart en net op reis geweest naar kroatie en terug, alles goed tot in Slovenia, en Kroatie, waar veel nieuwe wegen op verbeteringen zijn aangebracht over de laatste paar jaren. Ik werd via binnenwegen door beide landen gestuurd terwijl er altijd een autoweg in the achtergrond stond.

 

kan SD kaarten vinden maar geen recente nummer van Q2 2022, en is nogal prijzig, via zenec website ook een kaart gevonden maar die kan je alleen kopen als softcopy en er is geen software download voor de 3715 model uit 2014. 

Heeft iemand ideen hoe ik een update kaart kan vinden ?? Bereid om rondom de 100 Euro te investeren.

 

dank

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hallo,

wij hebben in februari kaarten voor Europa twv €119 gekocht op onze Zenec E 3715 SD kaart via naviextras, 

bij gebruik blijkt dat hij adressen, zelfs onze eigen, niet kan vinden. Je kunt ze maar half invoeren.

contact met Mierlo gehad…, daar geweest tot 2 x toe,  met de camper zodat ze het konden constateren.

kaart opgestuurd geweest naar Zwitserland ( tenminste dat zeggen ze)..

ze constateren dat de software niet goed is maar kunnen het niet verhelpen..

weg €120, , 4 x 190 km gereden naar Mierlo….en het hele jaar met een oude TomTom moeten navigeren.

balen…!!

heeft iemand een oplossing?

zijn er ook andere SD kaarten die niet van naviextra zijn ?

onze camper is vorig jaar ingevoerd uit Duitsland ….ze zeggen dat dit geen verschil uit maakt 

 

heel graag jullie reactie 

Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb net een klacht gestuurd naar Navietrax over de data die zij leveren van Spanje.

Ik ben net terug van een reis door Spanje en heb daar erg negatieve ervaringen gehad met de navigatie met Zenec:

  • Wegennummers kloppen dikwijls niet
  • Nummers afslagen kloppen dikwijls niet
  • Maximum snelheden worden in meer dan de helft van de gevallen verkeerd weergegeven.
  • Navigatie wil mij op wegen sturen die er helemaal niet zijn.
  • Op het scherm zie ik wegen verschijnen die er ook niet zijn.
  • Navigatie wil mij op wegen sturen die nog in aanleg zijn.
  • Bij instelling “snelste route” verwacht ik niet dat de navigatie mij midden op een snelweg naar een boeren landweggetje stuurt. Gebeurt wel en gelukkig ben ik dan zo verstandig om gewoon door te rijden. Na de herhaaldelijk voorkomende melding “route opnieuw berekenen” gaat de route dan ook gewoon door op die snelweg. 
  • In de omgeving van Murcia was de navigatie zo slecht dat ik hem heb uitgezet en door ben gegaan met Maps op mijn mobiele telefoon.

Ik heb voor mijn vertrek de laatste update geïnstalleerd, dus ik kan niet anders constateren dat de geleverde data niet up to date zijn.

 

Ik heb mijn klacht eerst neergelegd bij ACR in Mierlo. Zij gaven mij het advies het systeem te resetten naar fabrieksinstellingen en zijn verwachtten dat de problemen dat over zouden zijn. Helaas was dit niet het geval. ACR gaf ook aan dat zij voor de data afhankelijk zijn van de geleverde updates door Navietrax en daar geen invloed op hebben.

Ik kan niet anders constateren dat de data die Navietrax levert niet up-to-date zijn.

Daar heb ik geen duur apparaat voor gekocht.

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Weet niet precies wat het probleem is  🙂

 

Onze camper komt oorspronkelijk ook uit Duitsland (2015), heel de historie stond nog in de Zenec  maar dat ter zijde

Heb vorig jaar de kaart ge-update via naviextra, ging uitermate gemakkelijk.

Had hier eea over gelezen op het camperforum (.nl) en had er wat schrik van of het goed zou verlopen.

Misschien had ik geluk, er is immers genoeg te lezen over problemen met Zenec update maar bij mij was het werkelijk eenvoudig en vlot.

Frank

Link naar reactie
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 4 weeks later...
Op 20-8-2022 om 17:17, Henk Reimink zei:

Hi heb een zenec z-e3715 met een SD kaart en net op reis geweest naar kroatie en terug, alles goed tot in Slovenia, en Kroatie, waar veel nieuwe wegen op verbeteringen zijn aangebracht over de laatste paar jaren. Ik werd via binnenwegen door beide landen gestuurd terwijl er altijd een autoweg in the achtergrond stond.

 

kan SD kaarten vinden maar geen recente nummer van Q2 2022, en is nogal prijzig, via zenec website ook een kaart gevonden maar die kan je alleen kopen als softcopy en er is geen software download voor de 3715 model uit 2014. 

Heeft iemand ideen hoe ik een update kaart kan vinden ?? Bereid om rondom de 100 Euro te investeren.

 

dank

 

hoop dat het al is opgelost. Zo niet, ik ga voor mijn ZENEC E3756 bij welk probleem dan ook (upgraden, storing, kaarten voor de USA ETC) naar ACRhelmond, nijverheidsweg 14, Mierlo.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik heb een ZENEC e3756,  update via naviextra, hij herkent hem

wel moet systeem software updaten en geeft dan een foutmelding 😬, dus het hele feest van kaart updaten lukt ook niet, wel al aangekocht 👎👎. Dan contact opgenomen met ZENEC klanten service na twee weken is dat hopeloos, ze reageren namelijk niet duur systeem met een waardeloze service, zeg maar geen …..

Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...