Henk Reimink Geplaatst: 20 augustus 2022 Share Geplaatst: 20 augustus 2022 Hi heb een zenec z-e3715 met een SD kaart en net op reis geweest naar kroatie en terug, alles goed tot in Slovenia, en Kroatie, waar veel nieuwe wegen op verbeteringen zijn aangebracht over de laatste paar jaren. Ik werd via binnenwegen door beide landen gestuurd terwijl er altijd een autoweg in the achtergrond stond. kan SD kaarten vinden maar geen recente nummer van Q2 2022, en is nogal prijzig, via zenec website ook een kaart gevonden maar die kan je alleen kopen als softcopy en er is geen software download voor de 3715 model uit 2014. Heeft iemand ideen hoe ik een update kaart kan vinden ?? Bereid om rondom de 100 Euro te investeren. dank Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Borgerik Geplaatst: 22 augustus 2022 Share Geplaatst: 22 augustus 2022 Heeft u al geprobeerd bij de Zenec winkel in Mierlo? Nijverheidsweg 14 | 5731 Hz Mierlo | Telefoon: +31 492 598 010 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Henk Reimink Geplaatst: 30 augustus 2022 Auteur Share Geplaatst: 30 augustus 2022 Dank je heb Zenec and naviextra’s ontdekt, zal proberen om de SD kaart upto date maken. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
van der Honing Geplaatst: 30 augustus 2022 Share Geplaatst: 30 augustus 2022 Misschien handig voor andere zenec bezitters om aan te geven wat u precies heeft ontdekt ? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
trailerad Geplaatst: 25 september 2022 Share Geplaatst: 25 september 2022 Op 30-8-2022 om 18:10, van der Honing zei: Misschien handig voor andere zenec bezitters om aan te geven wat u precies heeft ontdekt ? Ik denk dat wij zelf naar Zenec in Mierlo moeten bellen, Henk is niet thuis. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
M. holtman Geplaatst: 11 oktober 2022 Share Geplaatst: 11 oktober 2022 Hallo, wij hebben in februari kaarten voor Europa twv €119 gekocht op onze Zenec E 3715 SD kaart via naviextras, bij gebruik blijkt dat hij adressen, zelfs onze eigen, niet kan vinden. Je kunt ze maar half invoeren. contact met Mierlo gehad…, daar geweest tot 2 x toe, met de camper zodat ze het konden constateren. kaart opgestuurd geweest naar Zwitserland ( tenminste dat zeggen ze).. ze constateren dat de software niet goed is maar kunnen het niet verhelpen.. weg €120, , 4 x 190 km gereden naar Mierlo….en het hele jaar met een oude TomTom moeten navigeren. balen…!! heeft iemand een oplossing? zijn er ook andere SD kaarten die niet van naviextra zijn ? onze camper is vorig jaar ingevoerd uit Duitsland ….ze zeggen dat dit geen verschil uit maakt heel graag jullie reactie Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Borgerik Geplaatst: 12 oktober 2022 Share Geplaatst: 12 oktober 2022 Ik heb net een klacht gestuurd naar Navietrax over de data die zij leveren van Spanje. Ik ben net terug van een reis door Spanje en heb daar erg negatieve ervaringen gehad met de navigatie met Zenec: Wegennummers kloppen dikwijls niet Nummers afslagen kloppen dikwijls niet Maximum snelheden worden in meer dan de helft van de gevallen verkeerd weergegeven. Navigatie wil mij op wegen sturen die er helemaal niet zijn. Op het scherm zie ik wegen verschijnen die er ook niet zijn. Navigatie wil mij op wegen sturen die nog in aanleg zijn. Bij instelling “snelste route” verwacht ik niet dat de navigatie mij midden op een snelweg naar een boeren landweggetje stuurt. Gebeurt wel en gelukkig ben ik dan zo verstandig om gewoon door te rijden. Na de herhaaldelijk voorkomende melding “route opnieuw berekenen” gaat de route dan ook gewoon door op die snelweg. In de omgeving van Murcia was de navigatie zo slecht dat ik hem heb uitgezet en door ben gegaan met Maps op mijn mobiele telefoon. Ik heb voor mijn vertrek de laatste update geïnstalleerd, dus ik kan niet anders constateren dat de geleverde data niet up to date zijn. Ik heb mijn klacht eerst neergelegd bij ACR in Mierlo. Zij gaven mij het advies het systeem te resetten naar fabrieksinstellingen en zijn verwachtten dat de problemen dat over zouden zijn. Helaas was dit niet het geval. ACR gaf ook aan dat zij voor de data afhankelijk zijn van de geleverde updates door Navietrax en daar geen invloed op hebben. Ik kan niet anders constateren dat de data die Navietrax levert niet up-to-date zijn. Daar heb ik geen duur apparaat voor gekocht. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
FrankenJ Geplaatst: 18 oktober 2022 Share Geplaatst: 18 oktober 2022 Weet niet precies wat het probleem is Onze camper komt oorspronkelijk ook uit Duitsland (2015), heel de historie stond nog in de Zenec maar dat ter zijde Heb vorig jaar de kaart ge-update via naviextra, ging uitermate gemakkelijk. Had hier eea over gelezen op het camperforum (.nl) en had er wat schrik van of het goed zou verlopen. Misschien had ik geluk, er is immers genoeg te lezen over problemen met Zenec update maar bij mij was het werkelijk eenvoudig en vlot. Frank Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Corjaap Geplaatst: 19 mei 2023 Share Geplaatst: 19 mei 2023 Pas mijn ZENEC z e3715 ge-update, via Naviextras, ging prima. Ook geen probleem met onjuiste of ontbrekende info tot nog toe. Nederland, Frankrijk Spanje alles ok. Jaap Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Marans1316 Geplaatst: 15 juni 2023 Share Geplaatst: 15 juni 2023 Op 20-8-2022 om 17:17, Henk Reimink zei: Hi heb een zenec z-e3715 met een SD kaart en net op reis geweest naar kroatie en terug, alles goed tot in Slovenia, en Kroatie, waar veel nieuwe wegen op verbeteringen zijn aangebracht over de laatste paar jaren. Ik werd via binnenwegen door beide landen gestuurd terwijl er altijd een autoweg in the achtergrond stond. kan SD kaarten vinden maar geen recente nummer van Q2 2022, en is nogal prijzig, via zenec website ook een kaart gevonden maar die kan je alleen kopen als softcopy en er is geen software download voor de 3715 model uit 2014. Heeft iemand ideen hoe ik een update kaart kan vinden ?? Bereid om rondom de 100 Euro te investeren. dank hoop dat het al is opgelost. Zo niet, ik ga voor mijn ZENEC E3756 bij welk probleem dan ook (upgraden, storing, kaarten voor de USA ETC) naar ACRhelmond, nijverheidsweg 14, Mierlo. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Marans1316 Geplaatst: 15 juni 2023 Share Geplaatst: 15 juni 2023 hoop dat het al is opgelost. Zo niet, ik ga voor mijn ZENEC E3756 bij welk probleem dan ook (upgraden, storing, kaarten voor de USA ETC) naar ACRhelmond, nijverheidsweg 14, Mierlo. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Hammie Geplaatst: 3 augustus 2023 Share Geplaatst: 3 augustus 2023 Ik heb een ZENEC e3756, update via naviextra, hij herkent hem wel moet systeem software updaten en geeft dan een foutmelding , dus het hele feest van kaart updaten lukt ook niet, wel al aangekocht . Dan contact opgenomen met ZENEC klanten service na twee weken is dat hopeloos, ze reageren namelijk niet duur systeem met een waardeloze service, zeg maar geen ….. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
AVB Geplaatst: 22 augustus 2023 Share Geplaatst: 22 augustus 2023 Ik heb ook een Zenec, daarbij zat een USB stick van Zenec, je moet via deze usb stick de kaarten binnen halen met Naviextra. Gaat prime, duurt ca 55 min. Nooit geen probleem. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Marans1316 Geplaatst: 22 augustus 2023 Share Geplaatst: 22 augustus 2023 Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.