Ga naar inhoud

koelkast zoemt als een malle


Douwe de Vries
 Share

Recommended Posts

Op 12 volt zetten dan neem ik aan dat de koelkast hand matig wordt over/ aangezet wordt . dat zoemen zou uit het verwarmingselement ( 12 volt ) kunnen  komen , controleer eerst of de draadverbinding goed / klem zitten aangesloten . Ik denk niet dat het met het koelsysteem zelf heeft te maken want op 220 v en gas is eigenlijk de zelfde opwarming naar het systeem .

Link naar reactie
Share on other sites

9 uren geleden, Douwe de Vries zei:

Als we vertrekken en we de koelkast op accu zetten, dan begint ie als een malle te zoemen. Is er soms iets met de twee huishoudaccus's?

Is dat zoemen met lopende motor of met uitgeschakelde motor. In principe zouden HH accu's niets met de 12 volt stand van de koelkast van doen hebben. In veel gevallen krijgt de koelkast tijdens het rijden rechtstreeks van de dynamo, via de startaccu stroom. Maar je moet even aangeven wat voor elektrische installatie je hebt.

Link naar reactie
Share on other sites

Op 19-8-2022 om 17:37, supreme zei:

Op 12 volt zetten dan neem ik aan dat de koelkast hand matig wordt over/ aangezet wordt . dat zoemen zou uit het verwarmingselement ( 12 volt ) kunnen  komen , controleer eerst of de draadverbinding goed / klem zitten aangesloten . Ik denk niet dat het met het koelsysteem zelf heeft te maken want op 220 v en gas is eigenlijk de zelfde opwarming naar het systeem .

Dank voor je reactie, fijn.

Het geluid komt achter t vriezertje vandaan, dus bij t rooster.

 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...