Ga naar inhoud

milieusticker Frankrijk


Recommended Posts

Ik heb hem toevallig net zelf aangevraagd en gekregen.

Niet via de ANWB, maar gewoon op de Franse site. FF googelen. https://www.certificat-air.gouv.fr/en/demande-ext/cgu

Kost 4,10. Wel even geduld hebben, voordat je de sticker hebt ben je 4 weken verder.

Na 2 weken krijg je wel alvast een certificaat waarmee je alvast op weg kunt.

Via een bemiddelingsbureau kost het € 19,50.

Zelf doen is een makkie als je een beetje Engels kunt lezen, voorbeeld staat er bij !

aangepast door Basher
Link naar reactie
Share on other sites

19 uren geleden, Basher zei:

Ik heb hem toevallig net zelf aangevraagd en gekregen.

Niet via de ANWB, maar gewoon op de Franse site. FF googelen. https://www.certificat-air.gouv.fr/en/demande-ext/cgu

Kost 4,10. Wel even geduld hebben, voordat je de sticker hebt ben je 4 weken verder.

Na 2 weken krijg je wel alvast een certificaat waarmee je alvast op weg kunt.

Via een bemiddelingsbureau kost het € 19,50.

Zelf doen is een makkie als je een beetje Engels kunt lezen, voorbeeld staat er bij !

 

Dat linkje staat idd ook op de anwb site.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...
Op 16-6-2020 om 00:56, Basher zei:

Ik heb hem toevallig net zelf aangevraagd en gekregen.

Niet via de ANWB, maar gewoon op de Franse site. FF googelen. https://www.certificat-air.gouv.fr/en/demande-ext/cgu

Kost 4,10. Wel even geduld hebben, voordat je de sticker hebt ben je 4 weken verder.

Na 2 weken krijg je wel alvast een certificaat waarmee je alvast op weg kunt.

Via een bemiddelingsbureau kost het € 19,50.

Zelf doen is een makkie als je een beetje Engels kunt lezen, voorbeeld staat er bij !

Waarom zou je Engels moeten kunnen ?

IK werk hier met Google Chrome en als ik naar jouw link ga komt die in keurig foutloos Nederlands op mijn scherm.

Link naar reactie
Share on other sites

Inderdaad, als je de classificatie bekijkt zitten schone euro 6 diesels in de gele 2 categorie. De groene is voor voertuigen zonder uitstoot, o.a. volledig elektrische voertuigen. Paars 1 voor o.a. schone Euro 6 benzine motorvoertuigen. Die heb ik voor mijn fiat 500 cc uit 2019. 

Voor diesels is op dit moment categorie 2 het hoogst (best) haalbare.

Mijn vorige diesel uit 2003 had Euro 3 en de rode 4 sticker.

 

aangepast door van der Honing
Link naar reactie
Share on other sites

Op 10-11-2022 om 17:29, RuudenMiriam zei:

In verband met aanschaf 4 seizoensbanden heb ik mijn zomer banden te koop.

2x Continental Vanco Camper 225/75/R16 CP116 , slechts 19000km gebruikt DOT 0721 en DOT 0821.Beiden 6,5mm profiel. Maximum 1250kg belading.

 

2x Semperit Vanlife 225/75/R16C 121/120   , slechts 10500km gebruikt , DOT 07-22 en DOT0118. Beiden 8mm profiel.Maximum 1450kg belading.

 

Banden zijn in goede staat, worden niet verzonden , alleen af te halen en gaan bij voorkeur alleen als set weg.

 

Bieden vanaf  200€ = 50€ per band die normaal 200 a 250 € per stuk kosten.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20221110_112401 - kopie (2).jpg

Continental VancoCamper.jpg

20221110_113005.jpg

Semperit Vanlife 2.jpg

20221110_165805.jpg

20221110_112758.jpg

20221110_111852 - kopie (2).jpg

20221110_111904 - kopie (2).jpg

20221110_112114 - kopie (2).jpg

 

 

11 uren geleden, BZD zei:

Ik wil alleen weten of de gele 2 sticker de juiste is voor mijn buscamper.

Ik denk dat je even op je kenteken card moet kijken.Waarschijnlijk heb je daar een M 1  vermeld staan en mag je dus een lichtere categorie invullen.M2 buses zijn bussen ingericht voor het vervoer van 9 medereizigers of meer.

Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb die sticker vorig jaar net voor de zomer besteld (weer veel te laat aan begonnen). Mits een kleine opleg krijg je wel onmiddellijk een papieren certificaat dat je de sticker gekocht hebt. De echte sticker is pas na de zomervakantie toegekomen, maar heel de tijd een papieren attestje in de camper.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...