Ga naar inhoud

Pech onderweg


Hent
 Share

Recommended Posts

Hallo ik ben sinds 2 dagen met mijn camper weg, en nu bonkt mijn rechterachterwiel als ik een bocht naar rechts maakt. Is er iemand die een tip kan geven wat het eventueel kan wezen? De camper is 2 dagen geleden voordat we weggingen gekeurd. 

Link naar reactie
Share on other sites

 

Ik probeer maar te helpen.

Misschien is het ook al opgelost.

 

Om speling van niet goed vast zittende bouten te voelen, is het goed de camper op te krikken en de handen verticaal op de wiel te zetten en dan krachtig het wiel te bewegen, de wiel onder stevig naar je toe trekken en boven van je af duwen, dat zal je reeds hebben gedaan.

 

Test voor de zekerheid ook de stuurinrichting.

Om je stuur inrichting te testen op los zitten de onderdelen.

Je pakt het wiel horizontaal stevig vast en draait het wiel rechts om en dan weer links om, mocht er iets los zitten kan kan je dat op deze manier testen.

 

Wij hebben een keer mee gemaakt dat een bandenbedrijf één wiel niet had vast gezet een gegeven moment voelde en hoorden we het geluid van het los zittende wiel, ik heb het campertje bijtijds aan de kant gezet en de bouten goed vast gezet.

 

Ook een keer heeft een oude buurvrouw ons bedreigt, van jullie gaan er aan.

Onder het rijden voelde ik een wiebelig ging heel langzaam op de motor af remmen en zag het achterwiel voorbij komen, en recht door blijven rijden tot het campertje stopte, ANWB-wegenwacht er bij en die heeft de Politie er bij gehaald, conclusie poging tot doodslag, de wielbouten waren los gedraaid.

We hebben er preventief slotbouten op laten zetten, tegen diefstel en sabotage.  

Ps, in welke topic kunnen we ons het beste voorstellen.

 

aangepast door Het T5-campertje
Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...