Ga naar inhoud

Ford 2.2 Tdci motorvervanging


Relburg
 Share

Recommended Posts

Eind 2019 een camper gekocht met als basisvoertuig een Ford met 2.2 tdci. Mede door de goede informatievoorziening van NKC wist ik van de problemen hiermee maar o.a. de lagere aanschafprijs en ook toen al krapte op de markt toch de aankoop gedaan.

 

Afgelopen vakantie helaas niet kunnen voorkomen dat er motorproblemen zijn ontstaan. De camper staat nog in Noorwegen en wordt gerepatrieerd (allemaal top geregeld door NKC 👍🏻) en ik zoek een adres waar ik de camper kan laten herstellen. Dit doe ik het liefst meteen goed. Via NKC en Carrec Soesterberg kwam ik erachter dat er ook versterkte zuigers en drijfstangen zijn/waren te leveren maar de voorraad lijkt moeilijk te zijn geworden. Heeft iemand nog een tip om hier toch nog aan te komen? Een motorvervanging is sowieso duur maar doe het het liefst wel meteen goed. Reacties worden zeer gewaardeerd!

Link naar reactie
Share on other sites

  • 1 month later...

Heb zojuist deze firma Wessels gebeld, maar zij doen geen verbeteringen aan deze Ford motoren.

Hij had ook niet van deze problematiek gehoord? Alleen oliepomp een keer moeten vervangen?

Ik ga verder zoeken naar revisiebedrijf die wel die verbeteringen kan aanbrengen.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 months later...

Beste Elburg,

probeer eens op de site van camperpunt. Ik weet dat Martin de eerst de site beheerde, een nieuwe motor heeft laten plaatsen met versterkte zuigers. Zelf heb ik ook een 2.2 tdci met kapotte zuiger gehad en een ruilmotor laten plaatsen door mijn ford dealer. Hierna jaren gereden zonder problemen. Maar nu toch een andere camper gekocht met Fiat motor. Maar hier je ook het eea over….

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...