Ga naar inhoud

Gewicht Knaus Sky ti 590 mf


HermanKoek
 Share

Recommended Posts

We willen een Knaus camper kopen type Sky ti 590 mf bouwjaar 2018. Nu heeft deze alle optie pakketten zoals luifel, tv, schotel, dakluik etc. Bij rijklaar gewicht staat vermeld 2850kg. Ik denk dat dat voor deze uitvoering zeker niet klopt. heeft iemand hier ervaring mee? Wat is het rijklaar gewicht daadwerkelijk incl deze opties.

Link naar reactie
Share on other sites

Ik heb vorig jaar een Knaus Sky Ti 650 MG uit 2014 gekocht. Toen ik deze heb opgehaald heb ik hem direct gewogen. Incl. 2 personen, volle dieseltank, 20 ltr. schoonwater en lege vuilwatertank, woog onze camper 3040 kg. Op mijn camper zit een luifel, 1 zonnepaneel, automatische schotel en tv. Verder hadden we er nog niets ingepakt.

 

Groeten Freek

aangepast door Freek
Bouwjaar toegevoegd.
Link naar reactie
Share on other sites

1 minuut geleden, Freek zei:

Ik heb vorig jaar een Knaus Sky Ti 650 MG gekocht. Toen ik deze heb opgehaald heb ik hem direct gewogen. Incl. 2 personen, volle dieseltank, 20 ltr. schoonwater en lege vuilwatertank, woog onze camper 3040 kg. Op mijn camper zit een luifel, 1 zonnepaneel, automatische schotel en tv. Verder hadden we er nog niets ingepakt.

 

Groeten Freek

Freek, super, dank je wel. Hier kan ik wat mee. 

Link naar reactie
Share on other sites

5 uren geleden, HermanKoek zei:

We willen een Knaus camper kopen type Sky ti 590 mf bouwjaar 2018. Nu heeft deze alle optie pakketten zoals luifel, tv, schotel, dakluik etc. Bij rijklaar gewicht staat vermeld 2850kg. Ik denk dat dat voor deze uitvoering zeker niet klopt. heeft iemand hier ervaring mee? Wat is het rijklaar gewicht daadwerkelijk incl deze opties.

 

Luifel, tv, schotel en alle andere opties zitten niet in de 2850 Kg. Die moet je dus extra erbij tellen, net zoals de volle dieseltank, het water en afvalwater en de gasflessen en zelfs je passagiers en het campingmeubilair, potten en pannen, eten en drinken, handdoeken en toiletartikelen. En dan heb ik het nog niet over fietsen met drager en een dakairco. Je zult zien dat jij ook snel overbeladen gaat rijden. 

aangepast door GreDon
Link naar reactie
Share on other sites

4 minuten geleden, GreDon zei:

 

Luifel, tv, schotel en alle andere opties zitten niet in de 2850 Kg. Die moet je dus extra erbij tellen, net zoals de volle dieseltank, het water en afvalwater en de gasflessen en zelfs je passagiers en het campingmeubilair, potten en pannen, eten en drinken, handdoeken en toiletartikelen. En dan heb ik het nog niet over fietsen met drager en een dakairco. Je zult zien dat jij ook snel overbeladen gaat rijden. 

Klopt niet helemaal. Zie de beschrijving van de NKC.

De massa rijklaar is het gewicht van de camper met 90 procent vulling van de brandstoftank, een eventueel meegeleverd reservewiel en gereedschap en een bestuurder van 75 kilogram. Bij campers wordt een gastank met 90 procent vulling en een 90 procent gevulde schoonwatertank meegewogen.

Link naar reactie
Share on other sites

5 minuten geleden, Freek zei:

Klopt niet helemaal. Zie de beschrijving van de NKC.

De massa rijklaar is het gewicht van de camper met 90 procent vulling van de brandstoftank, een eventueel meegeleverd reservewiel en gereedschap en een bestuurder van 75 kilogram. Bij campers wordt een gastank met 90 procent vulling en een 90 procent gevulde schoonwatertank meegewogen.

 

Ja dat is de theorie, maar in praktijk wegen ze gewoon leeg en tellen daar 100 kg bij op voor het rijklaargewicht. Kijk maar in de RDW bestanden.

Link naar reactie
Share on other sites

6 minuten geleden, GreDon zei:

 

Ja dat is de theorie, maar in praktijk wegen ze gewoon leeg en tellen daar 100 kg bij op voor het rijklaargewicht. Kijk maar in de RDW bestanden.

RDW:

Gegeven 'massa rijklaar'

Op de kentekencard staat een andere gewichtsaanduiding dan op het papieren kentekenbewijs. Er wordt op de kentekencard gesproken over 'massa rijklaar' en niet meer over 'ledig gewicht'. Dit is de massa van het voertuig in bedrijfsklare (en onbeladen) toestand, inclusief koelvloeistof, smeermiddelen, brandstof (90% gevuld), reservewiel voor zover gemonteerd door de fabrikant, eventueel gereedschap en de bestuurder.
Link naar reactie
Share on other sites

20 uren geleden, HermanKoek zei:

We willen een Knaus camper kopen type Sky ti 590 mf bouwjaar 2018. Nu heeft deze alle optie pakketten zoals luifel, tv, schotel, dakluik etc. Bij rijklaar gewicht staat vermeld 2850kg. Ik denk dat dat voor deze uitvoering zeker niet klopt. heeft iemand hier ervaring mee? Wat is het rijklaar gewicht daadwerkelijk incl deze opties.

De massa rijklaar is het gewicht van de camper met 90 procent vulling van de brandstoftank, een eventueel meegeleverd reservewiel en gereedschap en een bestuurder van 75 kilogram. Bij campers wordt een gastank met 90 procent vulling en een 90 procent gevulde schoonwatertank meegewogen.(info van NKC site maar ook vanuit wetgeving). Deze camper zal dus een stukje zwaarder zijn waarmee de laadvermogen dus ook afneemt.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...