Ga naar inhoud

vosje
 Share

Recommended Posts

Ik heb in mijn camper een accu van een jaar oud dus nog garantie

Bij het uit de stalling halen was starten geen probleem en werd op het huishouddisplay 12 V aangegeven.

Na het stoppen gaf de camper, na het weer starten, geen enkele reactie en brandde er geen enkel lampje

en was er geen klik van startmotor te horen.Het starten ging alleen nog met een andere accu en dit meerdere

malen .Accu laten testen door een bedrijf dat veel in banden en accu *s doet en uit deze test kwam het volgende

vervang accu,spanning 12.71v.gemeten63A EN,accuwaarde 830A EN.Naar het bedrijf gegaan waar deze accu

gekocht is waar 2x een poging gedaan is weer te starten maar geen resultaat.Men gaf gelijk aan dat het aan

de camper zou liggen.Accu uit de camper gehaald om te testen  en men gaf aan

dat de accu goed was en ik geen vervanging kreeg.

Wak kan ik hiermee??

Link naar reactie
Share on other sites

Voor het starten met de andere accu heeft u toen de camper accu uitgebouwd en de tweede accu daar aangesloten of heeft u de tweede accu via de aansluitingen onder de motorkap parallel aangesloten. Als u deze parallel heeft aangesloten dan zou ik de bedrading en accu klemmen en massa aansluiting van de accu maar eens bekijken op een te grote overgangsweerstand.

Link naar reactie
Share on other sites

Hartelijk dank voor Uw reactie

Er is eerst gestart via de aansluitingen onder de motorkap .Dit meerdere malen.

Daarna met startaccu via de eigen accu.Dit was ook succesvol.

Ze hebben daarna de eigen accu uitgebouwd en een leenaccu geplaatst waarop

hij prima startte.

De eigen accu is daarna,bij het bedrijf waar hij gekocht is,getest en bleek in

orde te zijn??

Link naar reactie
Share on other sites

U kan hem zelf ook testen , sluit een voltmeter aan op je accu en lees deze af , en noteer , neem een set startkabels voor diesels en verbind deze aan elkaar ( tot twee lengtes ) sluit het een uiteinde klem van de kabels aan op de min pool van de accu , neem de andere klem in de hand en druk hem in een keer op de plus  pool ( wees niet bang van de vonk ) en kijk gelijk op de voltmeter zakt deze geheel rigting 0 volt dan is de accu niet goed , blijft hij op ca 8-9 volt staan dan is hij goed , doe deze test c.a 5 seconden , als de accu goed is worden ook de kabels warm tot heet . lees na15 seconden weer de spanning af is die veel lager als voor de tast accu niet goed komt hij ongeveer weer op de zelfde spanning is accu hersteld dus goed . een goed geladen accu geeft onbelast een spanning van 12, 7 volt 

Zo werk ook een ouder wetse accutester . gewoon een belasting nabootsen . 

aangepast door supreme
Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...