vosje Geplaatst: 1 juni 2020 Share Geplaatst: 1 juni 2020 Ik heb in mijn camper een accu van een jaar oud dus nog garantie Bij het uit de stalling halen was starten geen probleem en werd op het huishouddisplay 12 V aangegeven. Na het stoppen gaf de camper, na het weer starten, geen enkele reactie en brandde er geen enkel lampje en was er geen klik van startmotor te horen.Het starten ging alleen nog met een andere accu en dit meerdere malen .Accu laten testen door een bedrijf dat veel in banden en accu *s doet en uit deze test kwam het volgende vervang accu,spanning 12.71v.gemeten63A EN,accuwaarde 830A EN.Naar het bedrijf gegaan waar deze accu gekocht is waar 2x een poging gedaan is weer te starten maar geen resultaat.Men gaf gelijk aan dat het aan de camper zou liggen.Accu uit de camper gehaald om te testen en men gaf aan dat de accu goed was en ik geen vervanging kreeg. Wak kan ik hiermee?? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Bornandraced Geplaatst: 1 juni 2020 Share Geplaatst: 1 juni 2020 Voor het starten met de andere accu heeft u toen de camper accu uitgebouwd en de tweede accu daar aangesloten of heeft u de tweede accu via de aansluitingen onder de motorkap parallel aangesloten. Als u deze parallel heeft aangesloten dan zou ik de bedrading en accu klemmen en massa aansluiting van de accu maar eens bekijken op een te grote overgangsweerstand. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
vosje Geplaatst: 2 juni 2020 Auteur Share Geplaatst: 2 juni 2020 Hartelijk dank voor Uw reactie Er is eerst gestart via de aansluitingen onder de motorkap .Dit meerdere malen. Daarna met startaccu via de eigen accu.Dit was ook succesvol. Ze hebben daarna de eigen accu uitgebouwd en een leenaccu geplaatst waarop hij prima startte. De eigen accu is daarna,bij het bedrijf waar hij gekocht is,getest en bleek in orde te zijn?? Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
supreme Geplaatst: 2 juni 2020 Share Geplaatst: 2 juni 2020 (aangepast) U kan hem zelf ook testen , sluit een voltmeter aan op je accu en lees deze af , en noteer , neem een set startkabels voor diesels en verbind deze aan elkaar ( tot twee lengtes ) sluit het een uiteinde klem van de kabels aan op de min pool van de accu , neem de andere klem in de hand en druk hem in een keer op de plus pool ( wees niet bang van de vonk ) en kijk gelijk op de voltmeter zakt deze geheel rigting 0 volt dan is de accu niet goed , blijft hij op ca 8-9 volt staan dan is hij goed , doe deze test c.a 5 seconden , als de accu goed is worden ook de kabels warm tot heet . lees na15 seconden weer de spanning af is die veel lager als voor de tast accu niet goed komt hij ongeveer weer op de zelfde spanning is accu hersteld dus goed . een goed geladen accu geeft onbelast een spanning van 12, 7 volt Zo werk ook een ouder wetse accutester . gewoon een belasting nabootsen . 2 juni 2020 aangepast door supreme Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.