Ga naar inhoud

Reservewiel Ducato Maxi 225/75/16 steek 130


Themar
 Share

Recommended Posts

Er zijn mensen die denken dat ze overal verstand van hebben. Ik heb mijn camper verzekerd bij Interpolis, en deze stellen als eis dat de camper voorzien moet zijn van deugdelijke banden. Leeftijd is voor hen geen punt. Dus niet noodzakelijk vervangen als ze 6 jaar oud zijn. Als je zelf niet kunt bepalen of de banden nog goed zijn,rij je toch even naar de plaatselijke bandenboer en vraag je deze. Een beetje bedrijf zal je dan een eerlijk en betrouwbaar advies geven. Meestal gratis, maar anders tegen een kleine vergoeding zelfs op papier. 

aangepast door Freek
Link naar reactie
Share on other sites

Beste mensen,

De aangeboden band zou ik hoogstens (in geval van nood) als reserve band gebruiken want In het algemeen wordt inderdaad een leeftijd van 6 jaar aangehouden. Heb mijn camper 2 x laten taxeren voor NKC verzekering en de taxateur keek wel degelijk naar de leeftijd van de banden en noteerde dat ook.  Ook al zien ze er van buiten nog goed uit en hebben ze voldoende profiel, het is verstandig ze te wisselen. Bespaar niet op veiligheid mensen. Met oude(re) banden bij een ongeluk betrokken raken kan  ( in het buitenland) vervelende gevolgen hebben.  En met een beetje googelen kun je een kwaliteitsband voor een redelijke prijs krijgen (kijk ook eens over de grens in Duitsland en combineer dat met een weekje Eifel of  Moezel).

Ik wens u veel wijsheid in deze en vooral een behouden vaart ( tja zeebenen hou je voor het leven).

Groet Jelle

Link naar reactie
Share on other sites

Voor alle duidelijkheid het gaat mij er om dat als er in de polis iets staat over de leeftijd van de banden dat ik dat graag wil kunnen nalezen. tot die tijd ga ik er vanuit dat als de APK keurmeester de banden goedkeurt ze ook veilig zijn. Leuk dat de taxateur de leeftijd opschrijft maar dat zegt weinig over de staat van de banden. Een camper die 48 weken per jaar stilstaat belast de banden door een constante belasting op een punt veel meer dan eentje die elke week rijdt ook al zijn die van laatst genoemde natuurlijk eerder versleten.

aangepast door J vd Pal
spellingsfout
Link naar reactie
Share on other sites

Mijn verzekering adviseert   om ze te vervangen maar het staat niet in de polis, mijn broer heeft navraag gedaan bij ZLM en die vertelde hem dat leeftijd bij ZLM geen probleem is als de banden aan de keuringseisen van de RDW (APK) voldoen, en het is geen APK eis . Tijdens de taxatie van mijn camper hebben ze wel geadviseerd en in het rapport vermeld, maar in de polis staat niets vermeld en men kan niet verplichten . BOVAG geeft advies na 7 jaar te vervangen .

  • Thanks 1
Link naar reactie
Share on other sites

Beste mensen, naast een veiligheidsaspect is er ook een juridisch aspect als u bij een ongeluk betrokken raakt. En in het buitenland kent men andere regels. Zo heeft Duitsland bijvoorbeeld een systeem waar beide partijen een deel van de schuld kunnen krijgen, bijvoorbeeld 75% en 25%. 

Ook al is de tegenpartij schuldig, door bijvoorbeeld een minder goede staat van je voertuig ( banden, remmen etc. ) kun je toch voor een deel verwijtbaar worden gesteld.  

Maar de staat van uw voertuig is uw eigen verantwoordelijkheid. Niet alles wordt bepaald door regeltjes . Als u er goed bij kunt slapen en met een gerust hart de weg op gaat, prima.

 

Groet Jelle

Link naar reactie
Share on other sites

ik attendeer u toch nog even op art. 13 van de Bijzondere voorwaarden NKC verzekeringen 7-2019: 

 

13. Wat is niet verzekerd?

De algemene uitsluitingen staan vermeld in de Algemene voorwaarden en de Bijzondere voorwaarden. Daarnaast ontvangt u geen uitkering of hulp als de camper/aanhanger uitvalt als gevolg van slecht onderhoud,  slechte staat en/of overbelasting van de camper/aanhanger.

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

21 uren geleden, Jelle zei:

ik attendeer u toch nog even op art. 13 van de Bijzondere voorwaarden NKC verzekeringen 7-2019: 

 

13. Wat is niet verzekerd?

De algemene uitsluitingen staan vermeld in de Algemene voorwaarden en de Bijzondere voorwaarden. Daarnaast ontvangt u geen uitkering of hulp als de camper/aanhanger uitvalt als gevolg van slecht onderhoud,  slechte staat en/of overbelasting van de camper/aanhanger.

 

 

Bedankt! Dit is duidelijk, er wordt dus nergens gerept over de leeftijd maar over de staat van (de onderdelen van) het voertuig. 

Link naar reactie
Share on other sites

Op 22-5-2020 om 10:05, J vd Pal zei:

Heel bijzonder dat de aanstichter van deze discussie al zijn berichten heeft verwijderd ondanks dat hij ons ging overtuigen gelijk te hebben.


Hij is diep beledigd door SkiRon en daarom hier vertrokken. Dus misschien ook wel geen zin om deze discussie verder te bestieren.

Link naar reactie
Share on other sites

Zou kunnen, vind overigens dat SkiRon inhoudelijk wel een beetje gelijk heeft, ik heb erg vaak dezelfde (recalme??) teksten van hem voorbij zien komen.  In deze discussie was hij ZEER stellig over het feit dat de leeftijd van de band in de polis van de verzekeraars zou staan. Ik kan het nergens vinden en hoopte duidelijkheid te krijgen zodat ik straks niet per abuis met te oude banden rondrijd. 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...