Ga naar inhoud

Volle vuilwatertank, of toch niet?


PrinsPeter
 Share

Recommended Posts

Goedendag, in mijn camper zit een vuilwatertank van 75 liter. Op een bepaald moment geeft het display aan dat de tank vol is. Als ik kijk in de tank dan zie ik idd de vloeistof tot aan de rand staan.  Als ik vervolgens de tank leeg maak komt er 15 tot 20 liter uit! En de display geeft 0% aan. Hoe kan dit? Waar is de rest van het water? Zit er ergens een verstopping? Graag hulp. Peter 

Link naar reactie
Share on other sites

Ja, dan is de tank idd leeg. De inhoud beperkt zich tot hooguit 25 liter. Het betreft een Eura Mobil uit 2002, door ons gekocht in oktober 2021,, de schoonwatertank is 150 liter dus ik denk dat de vuilwatertank zelfs nog groter is (120 liter). Zitten in dit soort tanks tussenschotten, om het klotsen tegen te gaan? En dat de doorgangen daarvan verstopt zijn? Peter

Link naar reactie
Share on other sites

Vandaag de tank goed schoon gespoten en de binnenkant gefilmd. Er zitten geen anti klots schotten in. Afmeting van de tank is 120x60x11 cm. dus 75 liter en geen 120 liter Dat betekent dat als er 2 cm water in blijft staan omdat de uitlaatopening niet op de laagste plek zit (dat is immers afhankelijk van de plek waar je mag lozen, wel of niet recht staan) er al gauw 25 liter water achterblijft. Tja en dan is hij idd zo weer vol...

FJC48 bedankt voor het reageren.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...