Ga naar inhoud

Tomtom go camper probleem


Hymertje69
 Share

Recommended Posts

Lijkt me eerder een vraag voor TomTom. Hun spul werkt toch niet meer! En misschien is er iets aan het format van de POI's van CamperContact veranderd (is al eens eerder gebeurd), maar dan nog kan de TomTom daar dan niet (meer) mee overweg, een TomTom probleem dus.

Link naar reactie
Share on other sites

Ben bezig met Tomtom,en deze persoon die ik sprak in de chat beloofde van alles maar maakt niets waar. Tomtom laat je gewoon stikken,terwijl de fout is ontstaan na de laatste update.

Inmiddels heb ik al verschillende reviews over Tomtom geplaatst en net de laatste op trustpilot.

Mijn vraag in de op het forum was dan ook ondanks dat het een Tomtom aangelegenheid is,weet de NKC hiervan?

Ik lees nl al dat meerdere Tomtom go camper gebruikers dezelfde klacht hebben.

Denk dat iedereen die dit aangaat een review moet plaatsen op Truspilot,want van Tomtom hoef je geen sevice in de vorm van een antwoord te verwachten.

Link naar reactie
Share on other sites

Nogmaals, waarschijnlijk is er iets aan het data format van de POI's van Campercontact veranderd, waardoor TomTom er niet meer mee overweg kan (al dan niet door de update). Is al eens eerder gebeurd en toen heeft Campercontact volgens mij het format weer terug veranderd. Blijft dus een spel van wijzen naar elkaar en blijft de eindgebruiker met de brokken zitten. Je kunt wel boos worden op Microsoft als bij een nieuwe versie van Windows een app het niet meer doet, als beiden niet de handen in één slaan verandert er niets aan het probleem. De TomTom doet het in principe goed, alleen de "derde" software draait er niet meer op. Volgens mij is dat niet primair het probleem van TomTom, tenzij ze jou het apparaat hebben verkocht met gegarandeerde ondersteuning van Campercontact.

aangepast door GeMa
Link naar reactie
Share on other sites

6 uren geleden, GeMa zei:

Kijk hier eens naar:

 

 

 

En hou er rekening mee dat het POI-bestand niet groter dan 2 Mb mag zijn. Je zult dus ze in delen moeten opsplitsen (kan al bij het downloaden) omdat het hele Campercontact bestand meer is dan 2 Mb.

Heb ook de helpdesk van NKC benaderd ,maar hoor je niets van. Het klopt dat je de Nkc camperplaatsen in meerdere bestanden moet plaatsen,maar het gaat om de vooraf,door Tomtom geinstalleerde camperplaatsen.

Link naar reactie
Share on other sites

20 uren geleden, Hymertje69 zei:

Heb ook de helpdesk van NKC benaderd ,maar hoor je niets van. Het klopt dat je de Nkc camperplaatsen in meerdere bestanden moet plaatsen,maar het gaat om de vooraf,door Tomtom geinstalleerde camperplaatsen.


Ik bel altijd met de helpdesk bij de NKC en krijg dan direct een hulpofficier aan de lijn.
 

Link naar reactie
Share on other sites

  • 3 months later...

In de nieuwe geannonceerde TomTom go camper max is de optie om zelf poi bestanden toe te voegen niet meer aanwezig, in mijn optiek voor de camperaars een aanzienlijke omissie.

 

Hierover wordt niet gerept door al die "experts" die de Max getest hebben.

 

Ik heb met Tomtom over het ontbreken van de mogelijkheid kontakt opgenomen en daar wordt nu  gekeken hoe  eea kan worden opgelost.

Maar wanneer?

 

In de nieuwe geannonceerde TomTom go camper max is de optie om zelf poi bestanden toe te voegen niet meer aanwezig, in mijn optiek voor de camperaars een aanzienlijke omissie.

 

 

 

Hierover wordt niet gerept door al die "experts" die de Max getest hebben.

 

 

 

Ik heb met Tomtom over het ontbreken van de mogelijkheid kontakt opgenomen en daar wordt nu  gekeken hoe  eea kan worden opgelost.

 

Maar wanneer?

 

 

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

Van Tomtom hoef je niets te verwachten bij mijn tomtom go camper heb ik de nkc poi  in my drive connect opgeslagen ze komen dan via wifi in de tomtom go camper. Enige weken later zijn ze er maarzo uit verdwenen. Wanneer ik thuis wifi ontvang staan ze er weer in,en zo blijft het maar doorgaan

aangepast door Tomtommetje
Toevoeging
Link naar reactie
Share on other sites

  • 6 months later...
Op 23-3-2022 om 08:18, GeMa zei:

Nogmaals, waarschijnlijk is er iets aan het data format van de POI's van Campercontact veranderd, waardoor TomTom er niet meer mee overweg kan (al dan niet door de update). Is al eens eerder gebeurd en toen heeft Campercontact volgens mij het format weer terug veranderd. Blijft dus een spel van wijzen naar elkaar en blijft de eindgebruiker met de brokken zitten. Je kunt wel boos worden op Microsoft als bij een nieuwe versie van Windows een app het niet meer doet, als beiden niet de handen in één slaan verandert er niets aan het probleem. De TomTom doet het in principe goed, alleen de "derde" software draait er niet meer op. Volgens mij is dat niet primair het probleem van TomTom, tenzij ze jou het apparaat hebben verkocht met gegarandeerde ondersteuning van Campercontact.

Sorry, maar dit is wel degelijk een probleem van (voor) TomTom. De genoemde "derde" software is GEEN software. Het betreft slechts een bestand met POI's. Anders gezegd gewoon een bestand met daarin voor elke POi/camperplaats een regel met alle info over deze camperplaats. Er wordt dus geen software van derden verwerkt/gedraaid/aangeroepen door TomTom. De TomTom leest alleen het bestand.

Als de TomTom na een update het bestand niet meer kan vinden/aanroepen/verwerken/etc. is dit dus wel degelijk een probleem van/voor TomTom. Immers aan het POI-bestand wordt niets veranderd. Ook niet door de NKC/Campercontact. Wel is het zeer jammer dat de NKC geen druk op TomTom wil uitoefenen om tot een adequate oplossing te komen. Immers deze negatieve ervaring straalt ook af op de NKC>

Link naar reactie
Share on other sites

20 uren geleden, Mobyke zei:

Wij hebben ook de TomTom Go Camper Max. Als ik had geweten dat de Poi’s van NKC en Campercontact er niet op kunnen, had ik deze zeker niet gekocht. Dan was ik wel voor de Garmin gegaan. Hier staan ze gewoon op. Waarom kan dit niet bij TomTom


Bij mijn TT Gocamper staan ze er gewoon op vanaf het eerste moment van levering van de TT.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 5 months later...
Op 8-2-2023 om 10:51, Magic Ed. zei:


Bij mijn TT Gocamper staan ze er gewoon op vanaf het eerste moment van levering van de TT.

Hoe oud is die TT en welke software versie staat daar op? Ik vermoed dat daar het probleem zit.
Hier namelijk een TT van net een maand oud, en ook hier geen CamperContacten meer. 

Net als de vorige post: Als ik dat had geweten, was ik ook voor de Garmin gegaan...
FOEI TomTom 

Link naar reactie
Share on other sites

22 uren geleden, El-Rey zei:

Hoe oud is die TT en welke software versie staat daar op? Ik vermoed dat daar het probleem zit.
Hier namelijk een TT van net een maand oud, en ook hier geen CamperContacten meer. 

Net als de vorige post: Als ik dat had geweten, was ik ook voor de Garmin gegaan...
FOEI TomTom 


Ik denk dat die van mij een jaar of vijf oud is en twee keer per jaar geupdate is.
 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...