Ga naar inhoud

Parkeerabonnement in ondergrondse garage voor VW Transporter die als kampeerauto geregistreerd staat


Jordi
 Share

Recommended Posts

Hoi allen,

In de toekomst ga ik een VW Transporter ombouwen tot kampeerauto en deze als zodanig laten keuren zodat ik in aanmerking kom voor het kwarttarief. Ik ben bekend met de lokale APV (3-dagen regel) voor parkeren aan de openbare weg of parkeren zichtbaar vanaf de openbare weg. Nu vraag ik mij af of langer dan 3 dagen parkeren in een ondergrondse parkeergarage van de gemeente dan wel mag, middels bijvoorbeeld een parkeerabonnement. Het betreft hier gemeente Nijmegen, en ik heb al met iemand gebeld van de gemeente en deze stelde dat de ondergrondse parkeergarage ook als openbare weg wordt beschouwd (ook al lijkt het mij niet dat iemand er last van heeft dat ik een kampeerauto -die er niet uit ziet als kampeerauto- in een ondergrondse garage van de gemeente zet). Echter vraag ik mij af of de gemeente ook daadwerkelijk het kenteken gaat checken op het al dan niet kampeerauto zijn als ik een parkeerabonnement aanvraag. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben in hun eigen gemeente, of specifiek in gemeente Nijmegen? 

Groet,
Jordi

Link naar reactie
Share on other sites

Hallo Jordi,

Ik denk dat er niemand gaat vallen over een busje dat ergens geparkeerd staat. Maar houd wel rekening met mensen die het niet kunnen velen en de politie bellen. Ik heb al wat ervaring met dit soort dingen. Zelfs al licht ik mensen in. Tijdens mijn verbouwing kon ik kiezen om een container op een parkeerplaats of op onze oprit te zetten. Ik koos voorde oprit ivm het transport van puin. Ik licht keurig de mensen in de straat in. Nou, na twee dagen stond de eerste al voor de deur. Na uitleg en uitleg van de keuze ging men weg, om de volgende dag de politie te informeren. 

Zo zie je dat wanneer je niet volgens de letter van de wet alles doet, je een plan B moet hebben..  En in mijn geval heb ik anders de camper altijd op mijn oprit staan. 

Succes, Eric

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...