Ga naar inhoud

Gasstel probleem


Cornelis

Recommended Posts

De kleinste pit van het gasstel gaat op zn laagste stand na een paar seconden uit. Als ik hem iets minder laag zet dan gaat het goed. Het deksel van de brander is moeilijk of niet los te krijgen. Kan ik zonder de boel uit elkaar te halen iets doen? De stand van het thermokoppel is ok en niet ingebrand of vuil.

 

Alvast dank voor u reactie.

 

Vr groet Kees Klippel

Ps betreft een 3 pits Smev.

Link naar reactie
Share on other sites

Cornelus , Raakt in de lage stand het vlammetje de thermokoppel wel goed .  Ik heb in mijn camper ook een 3 p kooktoestel inc oven van het merk Dometic /  Smev en na 3 jaar deed zich het volgende voor pit 2 wilde niet blijven branden bij het loslaten van de knop , laten nakijken en weer goed maar na twee maanden ( in Spanje ) weer het zelfde .

 

Op internet gezocht wat kan ik doen , En daar had iemand het zelfde probleem ,. Wat had hij gedaan , de knoppen van het kooktoestel verwijderd , het  asje met een stevig plaatje ingedrukt ( houden ) en met een hamertje 5 tikjes op het plaatje/asje geven , en probleem op gelost . Ook ik heb dit gedaan en ook bij mij werkte het weer . Test gedaan , aansteken even braden laten dan uit zetten en de tijd op nemen , wanneer je het  klikje hoort  , bij mij ca 6 sec . 

 

Ik wilde hem uitbouwen en de stekkers van de elektrische beveiliging desnoods schoon maken , maar het gehele fornuis zat muur vast , dus laat maar zitten voorlopig . Maar ieder jaar komt het probleem weer terug .ook op pit 1 en 3 . 

 

 

Link naar reactie
Share on other sites

U kunt ook even op de site you tube  kijken in tik in de bovenbalk  gastel repareren NKC ( film )  kijken daar is nog een filmpje te zien hoe men de stekkertjes van de beveiliging inspit met W D 40 en daar wordt ook aan de knop gedraaid en ge drukt . 

aangepast door supreme
Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 years later...
17 uren geleden, Palmars zei:

Bedankt voor het antwoord 

Kan ik dit vervangen of zo en weet U toevallig waar dit Zit?

Vr gr Ed

Ik weet het niet voor 100 % maar die schakelaartjes zitten in de regelventiel waar de draaiknop aan zit , daar zitten ook de draadjes aan van de thermokoppel . Die blijven wel een hangen , ze worden bekrachtigt door een heel klein stroom ( unisatie stroom ) , ik hoop dat ik dit goed schrijf . 

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid