Gast Geplaatst: 26 maart 2020 Geplaatst: 26 maart 2020 Ik begrijp dat dit een lastige vraag is, maar toch: ik heb per 6 juni 2020 een camper gehuurd. Nu dreigt Nederland en/of de bestemming (Skandinavië) op slot te zitten door het Corona virus en heeft het op stap gaan met een camper in die periode waarschijnlijk geen enkele zin, of is in het geheel niet mogelijk. Wat is mijn positie als huurder? Kan ik de huurovereenkomst nietig verklaren en de borgsom terugvorderen? Graag reacties, waarvoor bij voorbaat dank, Marc Quote
J vd Pal Geplaatst: 27 maart 2020 Geplaatst: 27 maart 2020 Dat is heel erg afhankelijk van wat er precies in het contract staat. Zonder het contract te kennen zal niemand hier een goed antwoord op kunnen geven. Quote
Adriatik Geplaatst: 28 maart 2020 Geplaatst: 28 maart 2020 Lijkt me een goede vraag voor de juridische afdeling van de NKC! Quote
Magic Ed. Geplaatst: 1 april 2020 Geplaatst: 1 april 2020 Nee, je hebt een verbintenis waar nergens in staat dat je deze kunt annuleren wegens een pandemie. Juridisch zul je moeten afnemen, tenzij verhuur je tegemoet wil komen, maar reken daar maar niet op want die krijgt ook niets van Rutte en Co. Quote
Jos van Engelen Geplaatst: 2 april 2020 Geplaatst: 2 april 2020 De vraag is; heb je gehuurd bij een camper verhuurbedrijf of via een platform (Goboony, Camptoo) bij een particulier? Bij verhuurbedrijf; even de annuleringsvoorwaarden nakijken. Via platform; dan kun je altijd proberen met de verhuurder te onderhandelen en b.v. doorschuiven naar volgend jaar. Proberen kan altijd. Quote
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.