gebruikersnaam Geplaatst: 2 oktober 2021 Share Geplaatst: 2 oktober 2021 (aangepast) Hallo, Welke modellen fietsendrager voor in de garage zijn er en wat zijn de voor- en nadelen van de modellen. een 10-tal de Pollicino welk nog meer? Ik hoor graag jullie ervaringen en tips. 19 oktober 2021 aangepast door gebruikersnaam Makkelijker zoeken Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
gebruikersnaam Geplaatst: 13 oktober 2021 Auteur Share Geplaatst: 13 oktober 2021 (aangepast) We zijn op de camperbeurs geweest in Utrecht. Veel opgestoken. Ik heb er wat links bij geplaatst. Wat opvalt is hoe simpel het allemaal gaat en hoe ze tactisch de lastige stukjes uit de video weglaten. De mooiste fietsendrager is zoals ik het nu bekijk de Thule Veloslide, echt met stip op 1. Voor: prachtig, loopt soepel, neemt weinig ruimte in, perfect systeem om de fiets vast te zetten. Tegen: Prijs (690 euro), je moet de fiets tillen. Prachtig uitgedacht de Malibu Pedelec Ze laten niet zien dat je met de sturen geen kant op kunt en het voorwiel vastzetten lijkt in de film wel erg gemakkelijk te gaan. Voor: ziet er gelikt uit en de beugel aan de bovenzijde is heel slim, plus een bijgeleverde oprijgoot. Tegen: Bij nadere beschouwing moet je de garage induiken om de rails te ontgrendelen, kruip-door-sluip-door. Fiamma Garage standaard en Fiamma Garage Plus Voor: relatief goedkoop Tegen: zeer onpraktisch; je moet de garage in om de fietsen middenin vast te zetten en dat betekent soms eerst andere bagage er uit tillen. Fiamma carry bike garage slide Voor: de slede is uitneembaar Tegen: behoorlijk wat rail op de vloer. Waiswerk WoMo regalsysteem Voor: complete set, slimme voorwielvergrendeling, oprijgoot Tegen: zwaar systeem, fiets is alleen met voorwiel vergendeld. Pollicino bike speed Op het oog heel mooi systeem. Voor: de fiets kan buiten op het rek getild worden. Tegen: De fiets moet getild worden, de installatie rolt over de vloer en dus moet de vloer vrij zijn, de fiets staat alleen met het voorwiel vergrendeld. Bike holder Knap ingewikkeld systeem, vergrendeling slecht bereikbaar en ingewikkeld. Womaca Easy Bike trolley. Het lijkt allemaal prachtig, maar zie je jezelf al 2 elektrische fietsen zo naar binnen en naar buiten tillen? Easy Bike Fix Hoe makkelijk kan je het voorstellen. Zie je jezelf al in de garage kruipen om de fietsen vast te zetten? Idea Systec Pedi-Packer MT Lijkt mooi, maar het voorwiel moet er steeds uit. Heel erg slimme zelfbouw. Voor: Handig en goedkoop. Ik zou er 3 fietsgoten bij kopen, 2 om de fietsen op te rijden en 1 om de fietsen naar binnen te rijden. 13 oktober 2021 aangepast door gebruikersnaam Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
gebruikersnaam Geplaatst: 19 oktober 2021 Auteur Share Geplaatst: 19 oktober 2021 (aangepast) Inmiddels heb ik uitgevogeld hoe ik het graag wil. Het idee gevolgd van Andy & Michelle. Ik heb problemen met fietsdragers voor de garage waarbij je in de garage moet kruipen om de fietsen te bevestigen. Op de foto ziet dat er makkelijk uit, maar dat werkt heel anders als er stoelen, tafels en kratten met spullen in de garage staan. Bij de bevestiging van Andy & Michelle moet je nog in de camper duiken om de fietsen in het rek te sturen. Daarom heb ik gekozen voor fietsgoten, zowel in als buiten de camper, de laatste als oprit. Het in mijn ogen perfecte systeem , de Thule Veloslide heeft als enige nadeel dat je de fietsen nog op moet tillen. Met bovenstaande in het achterhoofd heb ik een drager in elkaar gezet. Eerst 2 disseldragers gekocht op Marktplaats. Vervolgens een paar aluminium profielen en slotboutjes bij Bauhaus. De spanbanden had ik nog (de korte) en Action had de lange voor € 1,95 per 2. Alles bij elkaar voor minder dan 100 euro aan spullen en de fietsen staan stevig verankerd. Onderstaand de foto's. 19 oktober 2021 aangepast door gebruikersnaam Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
gebruikersnaam Geplaatst: 19 oktober 2021 Auteur Share Geplaatst: 19 oktober 2021 Nu de fietsen er nog in. Aan de andere kant van de garage worden de fietsen op dezelfde manier verankerd. Het zaakje staat muurvast en ik heb geen gaten hoeven boren in de vloer van de garage. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
SunligthV66 Geplaatst: 13 augustus 2022 Share Geplaatst: 13 augustus 2022 Op bijgevoegde foto's zie je hoe ik de fietsen vastgezet heb i de garage. vereiste is wel dat je in hoogte verstelbare sturen hebt. Staan er in enkele minuten in en staan muurvast. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
HymerBoy Geplaatst: 13 augustus 2022 Share Geplaatst: 13 augustus 2022 (aangepast) mijn god ik zie al die ingewikkelde systemen ik klap stuur in, schuif ze in de garage, spanband erom en klaar, staat muurvast, al die dure systemen zijn onzin.... 13 augustus 2022 aangepast door HymerBoy Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
trailerad Geplaatst: 14 augustus 2022 Share Geplaatst: 14 augustus 2022 10 uren geleden, HymerBoy zei: mijn god ik zie al die ingewikkelde systemen ik klap stuur in, schuif ze in de garage, spanband erom en klaar, staat muurvast, al die dure systemen zijn onzin.... Jij bent zeker niet zo zuinig op jouw fietsen, hoeft ook niet. Andere mensen zijn wel heel zuinig op hun fiets, oa ik. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
HymerBoy Geplaatst: 14 augustus 2022 Share Geplaatst: 14 augustus 2022 ik doe er netjes stoelkussens tussen zodat ze niet beschadigen. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
trailerad Geplaatst: 15 augustus 2022 Share Geplaatst: 15 augustus 2022 Op 14-8-2022 om 14:51, HymerBoy zei: ik doe er netjes stoelkussens tussen zodat ze niet beschadigen. Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
john oss Geplaatst: 11 april 2023 Share Geplaatst: 11 april 2023 Net op tijd zie ik hoe makkelijk het is . En je hoeft de garage niet in . Supppper Gr john Quote Link naar reactie Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.