Ga naar inhoud

Fietsendrager in de garage.


gebruikersnaam
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

We zijn op de camperbeurs geweest in Utrecht.

Veel opgestoken.

Ik heb er wat links bij geplaatst.

Wat opvalt is hoe simpel het allemaal gaat en hoe ze tactisch de lastige stukjes uit de video weglaten.

 

De mooiste fietsendrager is zoals ik het nu bekijk de Thule Veloslide, echt met stip op 1.

Voor: prachtig, loopt soepel, neemt weinig ruimte in, perfect systeem om de fiets vast te zetten.

Tegen: Prijs (690 euro), je moet de fiets tillen.

 

Prachtig uitgedacht de Malibu Pedelec

Ze laten niet zien dat je met de sturen geen kant op kunt en het voorwiel vastzetten lijkt in de film wel erg gemakkelijk te gaan.

Voor: ziet er gelikt uit en de beugel aan de bovenzijde is heel slim, plus een bijgeleverde oprijgoot.

Tegen: Bij nadere beschouwing moet je de garage induiken om de rails te ontgrendelen, kruip-door-sluip-door.

 

Fiamma Garage standaard en Fiamma Garage Plus

Voor: relatief goedkoop

Tegen: zeer onpraktisch; je moet de garage in om de fietsen middenin vast te zetten en dat betekent soms eerst andere bagage er uit tillen.

 

Fiamma carry bike garage slide

Voor: de slede is uitneembaar

Tegen: behoorlijk wat rail op de vloer.

 

Waiswerk WoMo regalsysteem

Voor: complete set, slimme voorwielvergrendeling, oprijgoot

Tegen: zwaar systeem, fiets is alleen met voorwiel vergendeld.

 

Pollicino bike speed

Op het oog heel mooi systeem.

Voor: de fiets kan buiten op het rek getild worden.

Tegen: De fiets moet getild worden, de installatie rolt over de vloer en dus moet de vloer vrij zijn, de fiets staat alleen met het voorwiel vergrendeld.

 

Bike holder

Knap ingewikkeld systeem, vergrendeling slecht bereikbaar en ingewikkeld.

 

Womaca Easy Bike trolley.

Het lijkt allemaal prachtig, maar zie je jezelf al 2 elektrische fietsen zo naar binnen en naar buiten tillen?

 

Easy Bike Fix

Hoe makkelijk kan je het voorstellen. Zie je jezelf al in de garage kruipen om de fietsen vast te zetten?

 

Idea Systec Pedi-Packer MT

Lijkt mooi, maar het voorwiel moet er steeds uit.

 

Heel erg slimme zelfbouw.

Voor: Handig en goedkoop.

Ik zou er 3 fietsgoten bij kopen, 2 om de fietsen op te rijden en 1 om de fietsen naar binnen te rijden.

aangepast door gebruikersnaam
Link naar reactie
Share on other sites

Inmiddels heb ik uitgevogeld hoe ik het graag wil.

Het idee gevolgd van Andy & Michelle.

Ik heb problemen met fietsdragers voor de garage waarbij je in de garage moet kruipen om de fietsen te bevestigen.

Op de foto ziet dat er makkelijk uit, maar dat werkt heel anders als er stoelen, tafels en kratten met spullen in de garage staan.

Bij de bevestiging van Andy & Michelle  moet je nog in de camper duiken om de fietsen in het rek te sturen.

Daarom heb ik gekozen voor fietsgoten, zowel in als buiten de camper, de laatste als oprit.

Het in mijn ogen perfecte systeem , de Thule Veloslide heeft als enige nadeel dat je de fietsen nog op moet tillen.

Met bovenstaande in het achterhoofd heb ik een drager in elkaar gezet.

 

Eerst 2 disseldragers gekocht op Marktplaats.

Vervolgens een paar aluminium profielen en slotboutjes bij Bauhaus.

De spanbanden had ik nog (de korte) en Action had de lange voor € 1,95 per 2.

Alles bij elkaar voor minder dan 100 euro aan spullen en de fietsen staan stevig verankerd.

 

Onderstaand de foto's.

 

 

 

DSC_5145.JPG

DSC_5150.JPG

DSC_5151.JPG

aangepast door gebruikersnaam
Link naar reactie
Share on other sites

  • gebruikersnaam changed the title to Fietsendrager in de garage.
  • 9 months later...
  • 7 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...