Ga naar inhoud

Hulp bij Alpine D 903 D-DU


PeterHJ
 Share

Recommended Posts

Hallo, is er misschien iemand met ervaring met een Alpine 903 of vergelijkbaar. Ik probeer de KML bestanden van campercontact Noord en Zuid Europa er in te krijgen. Zuid is gelukt maar toont geen enkele info als ik een locatie selecteer. Noord komt er helemaal niet op. Gedaan met Naviextra. In dit programma laten beide bestanden zich wel importeren maar als je dan met de usb stick nar het toestel gaat heb je geen zicht op wat er werkelijk plaatsvindt.

Dank voor elke hulp.  

Link naar reactie
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hallo. helaas geen ervaring met Alpine 903 of vergelijkbaar. Wel reiservaring opgedaan met Garmin Camper 785 EU Digital Traffic. In juni 2020 aangeschaft n.a.v. goede test van de consumentenbond. Daarna de navigatie gebruikt in o.a. Nederland, Frankrijk, Corsica en Duitsland. Update in 2021 had geen invloed op de eerdere bevindingen. Die zijn als volgt:

Specifieke camper routeinformatie, zoals campercontact adressen en ACSI campings op de route, is goed. Met de ingevoerde camperafmetingen wordt niet overal rekening gehouden; zoals parkeergarages en te smalle en/of steile wegen. Schermsymbool geeft sowieso vaak aan dat de campertoegankelijkheid onbekend is, dus wel blijven opletten. Route begeleiding in de zin van voorsorteren en afslaan, tankstations etc. is wel oké. Waarschuwingen voor files, accidenten en werkzaamheden komen soms erg vroeg van te voren (bijv. 68 km) en zijn dan tussentijds al opgelost. Het is wel enigszins irritant dat gesproken verkeersinformatie of waarschuwingen vaak als 2 verschillende berichten door elkaar binnen komen waardoor beide niet meer verstaanbaar. Het meest stoort echter de onlogische keuze voor het bereiken van de gekozen bestemming want je wordt soms van de doorgaande route (provinciale weg, autoweg of snelweg) afgestuurd en er even later weer opgestuurd. Bij zowel voorgeprogrammeerde kortste als snelste route (er bestaat geen tussenmodus) gebeurt dat wel eens. Tenslotte nog een laatste opmerking over de steden en plaatsen onderweg naar de bestemming; als je van te voren niet specifiek aangeeft dat je stadscentra wilt mijden, wordt je nog wel eens dwars door het centrum gestuurd. Met onze buscamper nog net te doen maar met een grotere camper zit je dan al snel vast. Wij zijn benieuwd naar andermans ervaringen met dit of andere navigatiesystemen. Gebruiken wij soms niet alle software opties optimaal of is onze update niet gelukt? Alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie
Share on other sites

Tjonge, je volledige scala aan bijdragen op dit forum bestaat uit het stellen van een vraag over een niet zo veel gebruikt navigatiesysteem, en een boze reactie wanneer je (nog) niet het antwoord krijgt wat je wenst.
Ik zou zeggen, draag zelf eens wat bij aan antwoorden op vragen vóór je nijdig wordt!

  • Like 1
Link naar reactie
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Op 14-9-2021 om 21:51, PeterHJ zei:

Hallo, is er misschien iemand met ervaring met een Alpine 903 of vergelijkbaar. Ik probeer de KML bestanden van campercontact Noord en Zuid Europa er in te krijgen. Zuid is gelukt maar toont geen enkele info als ik een locatie selecteer. Noord komt er helemaal niet op. Gedaan met Naviextra. In dit programma laten beide bestanden zich wel importeren maar als je dan met de usb stick nar het toestel gaat heb je geen zicht op wat er werkelijk plaatsvindt.

Dank voor elke hulp.  

Sinds de laatste update van CamperContact lukt het bij mij ook niet meer, ligt waarschijnlijk aan een wijziging van het format dat ze bij CamperContact hebben doorgevoerd.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...