Ga naar inhoud

Thetford koelkast type N3142 schakelt niet naar 12 v


Rien
 Share

Recommended Posts

Sinds een dag of 10 schakelt mijn 4 jaar oude koelkast van Thetford type N3142 niet meer over naar 12 v als de motor van de auto heb gestart. Koelkast automaat werkt wel op gas en 220. Ik heb zekering(en) gecontroleerd maar die zijn volgens mij goed. Ik heb gelezen dat de koelkast door de dynamo wordt aangestuurd om de koelkast te activeren naar 12v. Ik ben niet technisch, maar heeft iemand een oplossing die dezelfde problemen heeft gehad. Ik hoor het graag.

Link naar reactie
Share on other sites

Misschien  kun u in het elektroschema kijken hoe de koelkast van uit de dynamo wordt aan gestuurd . en dan kan er gemeten worden waar de storing zit , o.a de dynamo stuursignaal komt niet aan bij de koelkast aan , zo ja , de schakeling die dit moet verzorgen is defect ,of  krijgt geen spanning  van uit het 12 volt systeem ( zekering  ) .

Link naar reactie
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 1 month later...

Tijdens mijn reis in Frankrijk hetzelfde euvel meegemaakt, de koelkast niet meer op 12 volt tijdens het rijden, dus moest de gasfles open, in Limoges naar een Thetford dealer en die constateerde een slechte stekker verbinding van de start accu naar de huishoudaccu, de stekker had staan vonken en was lichtelijk verbrand, zie de foto, de stekker zit bij mij. Fiat Ducato onder het luik voor de brstuurdersstoel

IMG_20220714_183939612.jpg

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...