Ga naar inhoud

Canaal digitaal ellende


Dirk
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Beste,

heb geen van beide. Kijk gewoon de free to air zenders op de schotel en als ik Nederlandse TV wil zien dan gebruik ik met Wifi de app van KPN-itv. Werkt in het algemeen prima.

Als er geen Wifi is dan maak ik van mij smartphone een hotspot en kijk via mijn smartphone op de laptop TV. Als je een Smart TV hebt van o.a. Samsung dan kun je daarmee  TV kijken via Wifi of smartphone. In de toekomst zal dit gemeengoed worden. Bij een eventuele nieuwe camper zou ik mijn dure geld niet meer uitgeven aan een Schotel en helemaal niet aan een abonnement van Canal Digital of Joyne. Voor wat betreft een schotel is mijn ervaring dat je sowieso beter geen schotel op het dak kunt laten monteren. In gebieden waar het veel en hard waait en/of waar veel obstakels zijn (bomen/gebouwen etc), kun je beter een losse schotel op de grond plaatsen. Veel kijkplezier.

Link naar reactie
Share on other sites

Hoi Jelle,

 

Je schrijft: Als er geen Wifi is dan maak ik van mij smartphone een hotspot en kijk via mijn smartphone op de laptop TV. Ik ben al langer aan het zoeken naar die mogelijkheid. Met de google chromecast zou ik op mijn gewone tv via de hotspot van mijn smartphone tv ontvangst hebben. Echter, tot nu toe vind ik alleen maar dat die mogelijkheid gb vreet. Hoe is jouw ervaring?

Link naar reactie
Share on other sites

Inderdaad Roki dat kost heel wat GB's. Ideaal is dan een abonnement met onbeperkte data. Dat is dan voor een redelijk prijs effe googlen. Ik heb trouwens een abonnement bij KPN van 25 Gig voor € 25,00 per maand,  maar ga tzt ook op zoek naar de gunstigste onbeperkte aanbieder. Staan nu voor te overwinteren voor langere tijd op een plek met goede Wifi, dus dat is voor latere zorg. Succes Jelle

Link naar reactie
Share on other sites

met een NL onbeperkt abbo moet je wel even opletten wat de policy van de provider is, die is niet onbeperkt in het buitenland(EU), KPN is dacht ik 20Gb per maand en als je meer verbruikt in het buitenland dan in NL moet je betalen (staat in de voorwaarden) iedere provider is het weer anders.

aangepast door SkiRon
Link naar reactie
Share on other sites

Helemaal gelijk Skiro, goed opletten welke provider je kiest. Daarom selectief omgaan met het gebruik. Ik kom tot nu toe prima uit met mijn KPN abbo  en kan tot 20gb probleemloos alles gebruiken. Maar zoals ik al zei,  we hebben hier goede WiFi en dat scheelt natuurlijk ook. Misschien maakt het ook nog verschil dat ik thuis van KPN ook TV en vaste internet en telefoon heb. Krijg je korting en extra GB ' s.

Link naar reactie
Share on other sites

  • 8 months later...

Ik heb inmiddels ervaren dat ook in Portugal mijn ontvangst prima is. Ik moest wel de skew een beetje aanpassen, dus even het dak op met een geleende ladder. Modernere automatische antennes passen ook zelf de skew aan heb ik begrepen. Verder uiterst tevreden met mijn vrij te kiezen 6-maandenabonnement. Een nieuw gekozen periode is ook snel geactiveerd, soms zelfs binnen 10 minuten.

Link naar reactie
Share on other sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op dit onderwerp

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...